Ford Mustang GT – american power

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Chiar dacă vremea de afară nu prea mai este foarte prietenoasă, AutoReport.ro a avut o misiune plăcută, aceea de a testa un Ford Mustang GT Cabrio. Ce poți să faci cu un cabrio în luna octombrie? Te poți distra, evident. Mai ales că vorbim de varianta cu motor V8 de 5 litri.


Mustang este un nume de legendă pentru industria auto americană. Față de generația precedentă, Ford Mustang și-a păstrat dimensiunile generoase, dar de data aceasta are un design care pare modern și care în același timp păstrează tradițiile musclecar-urilor.
În interior avem spațiu destul de mult, mai ales pentru șofer și pasagerul din spate. Noul Mustang este o mașină care intră în categoria 2+2, deci 2 oameni pot călători și pe bancheta din spate, dar nu pentru distanțe foarte lungi. Porbagajul are un spațiu decent și, spre deosebire de ce vedem la concurență, nu este prezent doar cu numele care benefeciaza de un volum al portbagajului peste media clasei. Materialele din interior se apropie de clasa premium, iar finisajele sunt foarte bune. Mașina americană a primit elemente specificii actualei epoci auto, precum: ecran tactil de 8 inch, conectivitate USB și bluetooth și sistemul Sync 2. Sistemul audio Shaker Pro de 390 wati este prevazut cu radio DAB+ și cu un player de CD/MP3, cu capacitate pentru un singur CD. Douăsprezece boxe, inclusiv un subwoofer de opt inchi, montat în portbagaj sunt prezente pe acest Fastback.
De data aceasta, am testat varianta mai clasică, cu motor V8 de 5 litri, cuplat la o cutie automat[ (asta nu mai este o caracteristică atât de clasică). Mașina se achită foarte bine de îndatoriri atât în regim de Track, cât și în cel Normal. Am menționat special două dintre setările de regim de funcționare ale acestor mașini, deoarece selectarea acestora transformă practic mașina. Mai departe, setările Sport și Track, te transferă, mai ales pe circuit, într-un Rai al asfaltului, al anvelopelor încinse, al turațiilor mari, al zgomotului și al schimbărilor precise și în același timp brutale de viteză.
Cu siguranță, ceea ce vă atrage cel mai mult la această mașină se află sub capotă: motorul V8 produce 421 CP, dar are și un cuplu impresionant de 524 Nm. Inutil să vă spunem că avem în față o mașină care accelerează brutal, nu duce niciodată lipsă de putere și, deși stă destul de bine pe viraje, parcă te îndeamnă mereu să intri în drift mode.
Trenul de rulare este modificat, iar noi am simțit beneficiile suspensiei multi-link la fiecare viraj. La drumuri lungi Mustang este confortabil, dar parcă te îndeamnă să apeși puțin prea mult pedala de accelerație. Este pentrul prima dată când conducem un Muscle-car care se simte foarte bine și în viraje.
În rest, avem în față un coupe impunător, mai lung decât toate sedanurile medii, dar care este echipat cu cele mai noi sisteme de siguranță, precum: sistemul de directie asistata electric (EPAS), Sistemul de asistenta la pornirea din rampa și ESC cu mai multe moduri de funcționare pentru a-i satisface și pe cei cărora le plac senzațiile tari.

 
Ford Mustang GT Convertible
0-100 km/h: 4,8 sec
Viteza maximă: 250 km/h
L/l/î: 4.784/2.080/1.381
Masă proprie: n/a
Cilindree (cmc): 4.951
Putere (CP): 421 la 6.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 524 la 4.250 rpm
Consum mediu: cui îi pasă?
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts