Ford Fiesta și Focus- disponibile acum în România și în varianta Mild-Hybrid (mHEV)

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Ford Fiesta și Ford Focus sunt în premieră disponibile în varianta cu sistem de propulsie mild-hybrid, putând fi deja comandate de către clienții europeni. Această nouă versiune oferă un plus de performanță, reducând totodată nivelul consumului de combustibil.

Sistemul de propulsie mild-hybrid este introdus alături de tehnologii sofisticate de asistență a șoferilor, precum Adaptive Cruise Control (ACC) cu Stop & Go sau Sistemul de recunoaștere a semnelor rutiere, concepute pentru a oferi experiențe de conducere mai sigure și confortabile.
Tehnologia mild-hybrid a fost introdusă în premieră pe un model Ford în 2019, odată cu intrarea în producție a lui Ford Puma, construit exclusiv la uzina din Craiova.

Atât pentru Focus cât și pentru Fiesta, versiunea de motorizare mild-hybrid este disponibilă în variantele 1.0 litri benzină cu 125 CP și 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) va înlocui clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.

BISG acționează ca un motor, completând motorul clasic și folosind energia stocată pentru a oferi asistență de cuplu în timpul conducerii și accelerației normale, precum și rularea accesoriilor electrice ale vehiculului.

Sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria și când să utilizeze energia stocată de acumulator, prin intermediul a două strategii:

  • Înlocuirea cuplului, care pune în funcțiune motorul electric BISG pentru a furniza un cuplu de până la 24 Nm – reducând nivelul de utilizare a motorului pe benzină pentru o îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil. Astfel, în cazul lui Ford Fiesta, sistemul de propulsie contribuie la emisii de CO2 de la 91 g / km NEDC (112 g / km WLTP) și un consum de combustibil ce pornește de la 4,0 l / 100 km NEDC (de la 5,0 l / 100 km WLTP). În cazul modelului Focus, versiunea mild-hybrid generează emisii de CO2 de la 93 g / km NEDC (115 g / km WLTP) și un consum de combustibil ce pornește de la 4,1 l / 100 km NEDC (de la 5,1 l / 100 km WLTP).
  • Suplimentarea cuplului, care pune în funcțiune motorul BISG pentru a furniza un cuplu cu până la 20 Nm față de cuplul maxim dat de motorul pe benzină – și livrează până la 50% mai mult cuplu la un nivel mai scăzut rpm – pentru o performanță optimizată
    Capabil să repornească motorul în aproximativ 350 milisecunde – generatorul BISG permite, de asemenea, tehnologiei Auto Start-Stop de pe Fiesta și Focus să funcționeze într-o gamă mai largă de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci când vehiculul rulează cu o viteză de până 15 km/h (10 mph) și chiar atunci când mașina se află în viteză, cu pedala de ambreiaj apăsată.

În plus, versiunea mild-hybrid disponibilă pe Fiesta și Focus beneficiază de sistemul de dezactivare a cilindrilor, menit să îmbunătățească nivelul consumului de combustibil. Acest sistem oprește automat unul dintre cilindri atunci când nu este necesar ca motorul să funcționeze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră.

O altă noutate introdusă de Ford pe Focus este reprezentată de instrumentarul digital de bord de 12,3 inch. De asemenea, Fiesta și Focus beneficiază acum și de servicii de conectivitate avansate, prin introducerea modemului Ford Pass Connect în echiparea standard. Tehnologia FordPass Connect permite clienților să controleze de la distanță o serie de caracteristici ale vehiculului prin intermediul smartphone-ului și al aplicației FordPass.

Ford se angajează să ofere câte o versiune electrificată pentru fiecare autoturism pe care îl introduce pe piața din Europa, urmând a lansa în total 18 astfel de vehicule până la sfârșitul anului 2021.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts