Ford a prezentat noul Edge

Da mai departe!

Ford a dezvăluit astăzi noul SUV Ford Edge dedicat clienților europeni. Este cel mai avansat SUV din punct de vedere tehnologic din istoria companiei.

Noul Ford Edge oferă o gamă largă de sisteme de asistență a șoferului care se bazează pe camere și pe senzori și au rolul de a transforma fiecare călătorie într-una mai confortabilă și mai puțin stresantă, ajutând șoferii să evite sau să diminueze efectele unor eventuale coliziuni. Își fac debutul european Sistemul de frânare post-coliziune, Asistența suplimentară în coloana de direcție la evitarea obstacolelor și sistemul Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire și Fixare pe centrul benzii de rulare.

Noul Edge lansează, de asemenea, o versiune Bi-Turbo puternică și eficientă a motorului diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri, împreună cu o transmisie automată cu opt trepte care asigură un șofat fără efort.

Dezvăluit în versiunea sportivă ST-Line, noul Edge iese în evidență prin zonele frontale și posterioare redesenate, prin grila masivă de tip fagure, prin elementele suplimentare – inclusiv pragurile evazate – vopsite în culoarea caroseriei, și prin jantele din aluminiu standard de 20 de inch.

Noul Ford Edge introduce în Europa trei noi tehnologii Ford de asistență a șoferului:
– Sistemul de frânare post-coliziune ajută la reducerea efectelor unei potențiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra frânelor atunci când este detectată o coliziune inițială. Încetinirea vehiculului are potențialul de a limita leziunile pasagerilor și daunelor asupra mașinii.
– Asistența suplimentară în coloana de direcție la evitarea obstacolelor îi ajută pe șoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă pentru a evita coliziunile. Conceput pentru a opera la viteze de oraș sau de autostradă, sistemul folosește un radar și o cameră pentru a detecta vehiculele oprite sau lente din fața mașinii și oferă sprijin prin impuls asupra volanului pentru evitarea unui accident dacă coliziunea este considerată iminentă.
– Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire și Fixare pe centrul benzii de rulare ajută vehiculul să păstreze o distanță de siguranță față de mașinile din față și reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic ușor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare.

Suplimentar, tehnologiile de asistență a șoferului care folosesc camere, radare și senzori ultrasonici pentru a reduce efortul șoferilor includ Farurile adaptive (Adaptive Front Lighting System), Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System), Faza lungă non-intruzivă pentru ceilalți participanți la trafic (Glare-Free Highbeam), Limitatorul inteligent de viteză (Intelligent Speed Limiter), Sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert), Sistemul de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) și Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition).

Șofatul și manevrele de parcare din orașe sunt simplificate și mult mai confortabile cu ajutorul unor pachete tehnologice precum Sistemul de alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), Direcția adaptivă Ford (Ford Adaptive Steering), Sistemul de asistență activă la parcare cu parcare perpendiculară (Active Park Assist with Perpendicular Parking), Asistentul de parcare laterală (Side Parking Aid) și Sistemul de asistență la ieșirea din parcare (Park Out Assist).

Noul Edge utilizează cele mai noi tehnologii Ford în materie de propulsoare pentru a oferi performanțe fără efort, emisii de CO2 reduse și consum optimizat.

Noul motor diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri oferă puterea, cuplul și performanțele dinamice ale unui motor cu capacitate cilindrică superioară în condițiile unui consum și unor emisii de CO2 proprii unui motor de capacitate cilindrică redusă.
Noutatea absolută introdusă pe motorul diesel EcoBlue este sistemul avansat bi-turbo, noua configurație a motorului păstrând tehnologia avansată de injecție și arhitectura EcoBlue – care garantează frecări reduse între părțile componente – pentru a se ridica la standardele Euro 6.

Noul motorul diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri și 238 CP este combinat cu sistemul de tracțiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive și oferă cuplu la turații joase, dar și zgomot mecanic și vibrații reduse, propunând în același timp performanțe lineare și fluide la accelerare, scopul final fiind o experiență de șofat mult mai confortabilă.

O turbină mică de presiune ridicată și una de dimensiuni mari de presiune scăzută lucrează în serie la turații joase pentru a oferi un răspuns îmbunătățit și cuplu ridicat. La turații mari, turbina de capacitate mare lucrează singură pentru a oferi resursele necesare atingerii vârfului de putere.

Galeriile turbo și cele de evacuare au fost îmbunătățite și conțin constructiv cu aproximativ 30% mai mult nichel pentru o rezistentă optimizată la temperaturile de până la 860 de grade Celsius generate de sistemul bi-turbo. Turbinele sunt răcite cu apă.

Echipat standard cu sistemul Auto Start-Stop, motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri este oferit de asemenea pe noul Ford Edge în versiunea cu 190 CP în combinație cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte și cu sistemul de tracțiune integrală Intelligent All Wheel Drive.

Noua transmisie Ford cu opt rapoarte a fost concepută pentru a optimiza suplimentar consumul de carburant și pentru a oferi performanțe imediate prin schimburi de trepte rapide și fluide. Reglată pentru a se ridica la nivelul așteptărilor clienților europeni, transmisia oferă sistemele:

– Adaptive Shift Scheduling, care analizează constant diferitele stiluri de condus pentru a optimiza momentele schimbărilor de trepte. Sistemul poate identifica urcările de rampă, coborârile de pantă și virajele abordate agresiv, ajustând schimbările de rapoarte pentru o experiență de condus mai stabilă, mai implicată și mai rafinată.
– Adaptive Shift Quality Control, care preia informații din mediul înconjurător și din partea mașinii pentru a ajusta presiunea asupra ambreiajului în favoarea unor schimbări de treaptă constant line. Tehnologia poate ajusta de asemenea fluiditatea modificărilor de rapoarte pentru a se mula pe diferitele stiluri de condus.

Sportivul Edge ST-Line

Gama de modele Ford ST-Line – concepută pentru clienții care aspiră la imaginea sportivă a modelelor ST – oferă un design inspirat din cel al gamei Ford Performance și opțiuni puternice în ceea ce privește motoarele disponibile.

Noul Edge ST-Line prezintă elemente de design exterioare și interioare îndrăznețe care includ:

– Inserții de culoarea caroseriei în zona inferioară a portierelor, pe aripi și în zona laterală a mașinii, dar și o grilă frontală superioară a cărei ramă este acoperită într-o nuanță specială unică neagră.
– Jante premium din aluminiu: standard de 20 de inch, opțional de 21 de inch.
– Țevi duble de evacuare cu terminații cromate.
– Piele perforată Miko-Dinamica pe scaunele care oferă 10 reglaje electrice.
– Volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele perforată, cusături roșii pe levierele cutiilor de viteze manuale.
Pedale din aluminiu, plafon tapițat în culoarea neagră și covorașe premium din velur.

Suspensiile cu setări sport îmbunătățesc și mai mult experiența dinamică a noului Edge ST-Line, dublată de tehnologia Ford Adaptive Steering. Aceasta optimizează răspunsul direcției și transformă Edge într-o mașină mai ușor de manevrat prin faptul că modifică în mod constant raportul mediu de bracare în funcție de viteza de rulare și prin clapetele montate pe volan în cazul transmisiei automate quick shift cu opt rapoarte.

Un panou de încărcare wireless disponibil opțional și ascuns în compartimentul frontal de pe consola centrală oferă acum încărcare fără cablu pentru aparatele compatibile, iar sistemul de comunicație și infotainment Ford SYNC 3 – compatibil gratuit cu Apple CarPlay și Android Auto – le oferă șoferilor posibilitatea de a controla telefoanele conectate, sistemul audio, navigația și climatizarea cu ajutorul comenzilor vocale sau prin ecranul sensibil la atingere al unui monitor color de 8 inch.

Clienții pot să-și îmbunătățească experiența audio cu ajutorul noului sistem audio premium B&O Play, special reglat pentru noul Edge. Sistemul folosește un procesor de sunet digital cu 10 canale pentru a controla și egaliza fiecare incintă acustică, asigurând o distribuție uniformă a sunetului în habitaclu. Opțiunea surround pune la dispoziția melomanilor o experiență audio și mai cuprinzătoare.

Noul Edge oferă, de asemenea, un instrumentar de bord 3D complet configurabil care le oferă șoferilor posibilitatea de a personaliza așezarea și forma vitezometrului, a turometrului și a ecranelor cu informații legate de rulare. Ajustarea merge până la posibilitatea alegerii între 7 nuanțe diferite, menținând în același timp un design elegant și simplu. Tehnologiile suplimentare legate de confort includ un plafon panoramic pe întreaga lungime a acoperișului, scaune frontale încălzite și aerisite, scaune posterioare încălzite și volan încălzit.
Cu materiale armonioase de calitate superioară și cu un design de ultimă generație, spațiosul interior al noului Ford Edge inspiră un sentiment de mașină premium. Consola centrală redesenată oferă un schimbător rotativ pentru transmisia automată cu opt trepte. Această soluție economisește spațiu și oferă acces ușor la zona de încărcare wireless, consolidând în același timp imaginea modernă și sofisticată a mașinii.
Butonul frânei de mână electronice care ia locul levierului convențional ajută de asemenea la maximizarea spațiului și permite instalarea unor suporturi ajustabile de pahare și a unei cutii de depozitare îndeajuns de spațioase pentru cărți, jucării sau tablete. Un torpedou și mai voluminos este montat în partea dreaptă a planșei de bord, iar deasupra acesteia există un alt spațiu de depozitare.
O gamă completă
Noul Edge le va fi oferit clienților europeni, pe lângă varianta sportivă ST-Line, în versiunea premium Vignale, în cea stilată Titanium sau în bogata echipare Trend.
Îmbunătățirile vizuale prezente pe toate echipările includ o grilă frontală mai lată care oferă finisaje unice în funcție de versiune și o zonă frontală împrospătată care construiește o imagine atletică și modernă. Farurile și stopurile LED standard pot fi completate de luminile de zi LED specifice. Capota redesenată impune o postură așezată și agresivă.

Related posts