Fiat 500 e – mașina de oraș electrică cu iz italian

Da mai departe!

Cea mai frumoasă versiune a Fiat 500 este aceasta electrică sosită la testele AutoReport.ro de la dealerul Mit Motors. Modelul este mai mare, mai lat, mai lung decât Fiat 500 clasic și se bazează pe o platformă tehnică venită de la PSA.


Fiat a lansat versiunea electrică a celebrului model 500 anul trecut, la Milano. Noul 500 electric este asamblat la uzina Mirafiori din Torino și este comercializat alături de versiunea cu motor termic a vechii generații. Aceasta din urmă este produsă în continuare la fabrica din Tychy, Polonia.
Încă de la prima vedere, observi că este vorba de o evoluție de design și o nouă generație. Mai mult, acest Fiat 500 electric a crescut în dimensiuni fiind mai lung și mai lat decât suratele sale cu motor termic. Nu trebuie să vă faceți griji, această variantă va veni și cu motoare termice și versiune plug-in hybrid.
Designul este clar o evoluței futuristă, de la blocurile optice rotunde de tip led și până la grila mișcorată dominată de cifra 500. Formele rotunjite ale modelului sunt acum mai masive și mai clar pronunțate, silueta și spatele sunt mai masive.
În interior avem un design încântător, iar atenția pentru detalii a fost maximă. Fețele de uși au inscripția Made in Torină și o siluetă de Fiat 500 clasic, deschiderea acestora făcându-se prin butoane. Scaunele din piele au cusături cu numele producătorului pe interior.
Călătorii se pot bucura de displayul multifuncțional de 7 inch pe post de instrumentar de bord, dar și de o tabletă de dimensiuni mari poziționată central. Fiind mai mare, Fiat 500 oferă pasagerilor și mai mult spațiu.
Modelul electric testat de noi vine echipat cu doua versiune de motorizare din gamă. Aceasta oferă 118 CP și 220 Nm, iar acumulatorul are capacitatea de 42 kWh. Mașina are alimentare de 50 kW și poate fi încărcată la o priză rapidă. Fiat 500 electric este sprinten și are o ținută de drum foarte bună. Din punctul nostru de vedere este un citycar aproape perfect.
Pe lista cu sisteme de siguranță prezente la bord sunt: frânarea automată de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor și bicicliștilor, Attention Assist, Traffic Sign Recognition, Lane Control, Intelligent Speed Assist, frâne față cu disc și spate cu tambur și sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.

Fiat 500e La Prima 42 kWh
0-100 km/h: 9 secunde
Viteza maximă: 150 km/oră
L/l/î: 3.632/1.683/1.527
Masă proprie: 1.365
Volum portbagaj (l): 265
Putere (CP): 118
Cuplu maxim (Nm): 220
Autonomie: 310 kilometri
Acumulatori: 42 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: automată
Consum: 14.0-14.4 kWh/100 km

Related posts