ExxonMobil și Porsche testează combustibilul cu emisii reduse de carbon în condiții de curse

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

ExxonMobil și Porsche testează biocombustibili avansați și eCombustibili regenerabili, cu emisii scăzute de carbon, ca parte a unui nou acord pentru a găsi căi spre o soluție viabilă pe piață în viitor. Prima variantă a Esso Renewable Racing Fuel este un amestec de biocombustibili primari avansați și este special formulată de echipa internă de oameni de știință și ingineri ai ExxonMobil. Analiza indică potențialul de a reduce semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră cu un asemenea combustibil lichid. Combustibilul va fi testat în condiții de curse cu motoarele de înaltă performanță ale Porsche în timpul cursei Porsche 201 din seria Mobil 1 Supercup.

Colaborarea Porsche și ExxonMobil se va concentra și pe eCombustibili, care sunt combustibili sintetici din hidrogen și dioxid de carbon captat. Încă din 2022, companiile intenționează să testeze a doua variantă de Esso Renewable Racing Fuel, care va conține și componente eFuel. Se anticipează că adăugarea eFuel va duce la o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de până la 85%, față de standardele de combustibil de pe piață pentru autovehiculele de astăzi.

„Electrificarea vehiculelor noastre este cea mai mare prioritate pentru noi”, a spus Michael Steiner, membru al Consiliului de Administrație, responsabil pentru cercetare și dezvoltare la Porsche. „eCombustibilii vin perfect în completarea strategiei noastre de propulsie. Aceștia permit clienților noștri să conducă mașini cu motoare cu ardere internă convenționale precum și hibrizi conectabili, cu emisii de gaze cu efect de seră semnificativ mai mici. Colaborarea cu ExxonMobil ne permite să testăm eCombustibilii în condiții solicitante de pe circuit. Acesta este un pas suplimentar către transformarea eCombustibililor într-un înlocuitor accesibil și cu emisii mai scăzute de gaze cu efect de seră față de combustibilii convenționali. „

eCombustibilii vor fi produși la fabrica pilot Haru Oni din Chile, care generează hidrogen, care este apoi combinat cu dioxidul de carbon captat din atmosferă pentru a produce metanol. ExxonMobil oferă licență și suport pentru tehnologia exclusivă de transformare a metanolului în benzină cu emisii reduse de carbon. În faza pilot, aproximativ 130.000 de litri de eCombustibili vor fi produși în 2022. În calitate de utilizator principal, Porsche va folosi eCombustibilii din Chile, printre altele, în Porsche Mobil 1 Supercup începând din sezonul 2022.

„În ultimul sfert de secol, am lucrat împreună cu Porsche pentru a dezvolta produse performante care să susțină performanțele mașinilor Porsche pe circuit și pe șosea „, a declarat Andy Madden, vicepreședinte de strategie și planificare pentru ExxonMobil Fuels & Lubricants. „Colaborarea noastră continuă în materie de energie regenerabilă și eCombustibili este un pas critic în evaluarea capacității tehnice și a viabilității comerciale a unor combustibili care pot reduce semnificativ emisiile.”

Primele teste pe pistă ale Esso Renewable Racing Fuel sunt programate pentru 30 martie 2021 în Zandvoort, Olanda și vor continua pe parcursul seriei de curse Porsche Mobil 1 Supercup din 2021 și 2022. Colaborarea cu Porsche se bazează pe eforturile continue ale ExxonMobil de a dezvolta și implementa soluții energetice cu emisii mai mici, inclusiv combustibili și lubrifianți de înaltă eficiență, materiale plastice avansate și alte produse care pot permite mașinilor și camioanelor să utilizeze mai puțin combustibil. De exemplu, cele două companii au colaborat la o linie de lubrifianți special concepuți pentru piața vehiculelor electrice, gama Mobil EV ™.

În ianuarie, ExxonMobil a anunțat crearea unei noi divizii, ExxonMobil Low Carbon Solutions, pentru comercializarea portofoliului său extins de tehnologii cu emisii reduse de carbon și intenționează să investească 3 miliarde de dolari în soluții energetice cu emisii mai scăzute până în 2025. Anul trecut, ExxonMobil a anunțat planurile de distribuire a motorinei regenerabile în California și potențial pe alte piețe interne și internaționale imediat după 2022.

În ultimele două decenii, ExxonMobil a investit peste 10 miliarde de dolari pentru cercetarea, dezvoltarea și implementarea soluțiilor energetice cu emisii mai scăzute, rezultând în operațiuni extrem de eficiente care au eliminat sau evitat aproximativ 480 de milioane de tone de emisii de CO2 – echivalentul scoaterii a peste 100 de milioane de autovehicule de pe șosea timp de un an.

Porsche se angajează să investească 15 miliarde de euro în electromobilitate și digitalizare până în 2025. În 2030, peste 80% din vehiculele producătorului de mașini sport vor fi cu motoare electrice. Compania caută să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în produsele și operațiunile sale până în 2030, investind aproximativ 1 miliard de euro în mobilitate durabilă.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts