DS4 Facelift Crossback – încă un DS

test-ds4-facelift-crossback-30
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

DS4 Facelift și-a pierdut pe drum numele Citroen și acum se numește doar DS4. Noi am primit variana de caroserie Crossback la testele AutoReport.ro și descoperim că DS4 încă a rămas una dintre cele mai interesante mașini din segmentul compact.

DS a fost o idee bună pentru Citroen. Francezii au fost primii producători de masă care au încercat gama premium cu această gamă. DS4 a primit acum un facelift și are ca misiune realizarea unor cifre de vânzări mai bune pentru o gamă în continuă extindere. Noi testăm și o nouă variantă de caroserie: DS4 facelift Crossback.
La o primă vedere, această mașină te bulversează, este un coupe, dar are 4 uși, este înalt și pare un crossover (sau un cross-coupe), dar stă pe drum foarte bine.
Bulversarea și mai mare este atunci când o studiezi cu atenție, geamurile de la ușile din spate nu se coboară, ca la un adevărat coupe. Schimbările estetice au afectat atât partea față cât și cea spate. Grila a pierdut sigla Citroen în favoarea celei DS, iar blocurile optice au fost înnoite, fiind unele dintre cele mai avansate din segment.
O mare schimbare la interiorul lui DS4 facelift o reprezintă introducerea unui ecran tactil de șapte inch, care permite eliminarea a două treimi din butoanele de pe consolă, toate funcțiile operate de acestea fiind mutate în interfața unității respective. Familia DS4 se bucură de compatibilitate cu terminalele de iPhone și Android de ultimă generație folosind sistemele Apple Car Play, respectiv Android Auto.
Modelul de test este echipat cu un motor de 1,6 litri HDi în cea mai mare variantă de putere, 181 CP. Acesta împreună cu transmisia automată cu 6 trepte oferă reprize bune și suficientă putere pentru o mașină premium.
Primul lucru care iese în evidenţă este poziţia înaltă a caroseriei, fapt care m-a făcut să mă întreb încă de când am vazut această maşină, dacă este sigură şi stabilă în viraje.
Testul cu cele două versiuni m-a surprins deoarece maşina are un comportament foarte bun în viraje.
Direcţia îţi oferă un feedback foarte bun, dându-ţi chiar o idee despre textura drumului. Citroën a făcut pentru DS4 barele antitorsiune cu 25% mai rigide decât la C4, iar arcurile cu 10% mai rigide.
Este drept că DS4 nu are un comportament dinamic mai bun decât un coupé creat pentru a fi sportiv, dar este satisfăcător.
În interior, Citroën a reuşit să adauge un plus de stil faţă de C4, astfel materialele folosite sunt prea bune pentru segmentul în care se situează preţul.
DS4 este disponibil în cinci alternative de combinaţii de piele, incluzând opţiuni în două tonuri.
Modelul de test era configurat cu piele maro, lucrătura fiind foarte plăcută din punct de vedere vizual.
Postul de condus este construit în jurul şoferului, cu controale cromate şi îndreptate direct către privirea lui, iar planşa de bord foloseşte materiale de calitate, plăcute la atingere.
Interiorul lui Citroën DS4 este dominat de un parbriz cu o formă destul de interesantă.
Oferind un câmp vizual vertical de până la 45 de grade, suprafaţa vitrată se îmbină cu garda la sol uşor înălţată, pentru a asigura vizibilitate foarte bună pentru şofer.
Preţul unui model bine dotat din gama DS4 poate ajunge până la 25.000 de euro.
Citroën demonstrează prin interiorul noului model că ştie multe despre ceea ce vor clienţii de maşini premium.
DS4 a primit mai multe premii pentru design, iar în Europa gama de DS a fost destul de bine primită.

DS4 facelift Crossback HDi EAT6
0-100 km/h/s: n/a
Viteza maximă: 220 km/h
L/l/î: 4.275/1.810/1.523
Masă proprie: n/a kg
Volum portbagaj (l): 468
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 181 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 2.000 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts