Într-o lume dominată de electrificare, este timpul și pentru revitalizarea unor supercaruri. De Tomaso a promis, acum livrează! Au fost șase ani, dar supercarul P72 este în sfârșit gata pentru șosea. Livrările încep anul acesta.
Marca De Tomaso, reînviată, a apărut pe scenă în 2019 cu frumosul său prototip P72. Dar în cei șase ani care au trecut, nu am mai auzit multe de la producătorul auto italian cu privire la momentul în care versiunea de producție va ajunge în sfârșit pe șosea. Astăzi, asta se schimbă. De Tomaso își dezvăluie primul P72 omologat pentru șosea și promite livrări în cursul acestui an. Și, la fel ca prototipul, prima mașină de producție De Tomaso arată absolut încântător. P72 de producție nu se îndepărtează prea mult de prototipul original din punct de vedere vizual, ceea ce este o veste excelentă. Designul a fost inspirat de De Tomaso P70 din 1965, o colaborare între fondatorul Alejandro De Tomaso și Carroll Shelby. Acest model special are o vopsea albă strălucitoare cu dungi, capacele oglinzilor, accente și jante asortate de culoarea aur roz. Jantele au chiar o asemănare cu cele găsite pe P70 original. Liniile curbate ale P72 se drapează peste un șasiu monococă format dintr-o singură bucată continuă de fibră de carbon, care se extinde și la subcadrul față și spate. Nu există lipire, nu există sudură; De Tomaso spune că șasiul său stabilește un „nou punct de referință” pentru puritatea structurală.
Vorbind despre puritate, interiorul P72 este mândru de a fi lipsit de artificii. Nu există ecrane, nu există sistem de infotainment. Pur și simplu un interior asemănător unui cockpit, conceput pentru a permite proprietarilor să se concentreze asupra sarcinii principale: condusul. Piele albă cusută manual și fibră de carbon expusă acoperă majoritatea suprafețelor, în timp ce un aranjament uimitor de indicatoare tactile din aluminiu prelucrat aliniază tabloul de bord – toate finisate în aur roz, desigur. Asta se extinde chiar și la schimbătorul de viteze expus. P72 este propulsat de un motor V8 supraalimentat de 5,0 litri, despre care De Tomaso spune că a fost dezvoltat exclusiv pentru acest vehicul. Compania a declarat anterior că motorul a fost derivat dintr-un Ford Coyote V8 și reglat de Roush, ceea ce presupunem că este încă valabil. Și, din toate punctele de vedere, sună fantastic. Aici, acel V8 produce 700 de cai putere și 819 Nm de cuplu, transmiși roților din spate printr-o transmisie manuală cu șase trepte. De Tomaso nu publică cifre precum accelerația de la 0 la 100 km/h sau viteza maximă, dar compania notează că P72 nu a fost proiectat pentru „dominația vitezei maxime”. De Tomaso P72 nu are moduri de condus, dar suspensia de tip pushrod vine cu amortizoare reglabile manual în trei direcții, care permit șoferului să personalizeze mașina în funcție de stilul său de condus preferat. „P72 a fost promisiunea noastră de a reînvia cu fidelitate o marcă istorică”, spune CEO-ul Norman Choi. „Acest prim vehicul cu specificații de producție întruchipează tot ceea ce reprezentăm: un suflet mecanic, o frumusețe atemporală și o experiență de condus care se ridică deasupra convențiilor moderne. Este ecoul nostru prin timp – acum materializat.” Livrările De Tomaso P72 încep în cursul acestui an, dar compania nu a publicat încă oficial detalii despre preț. Acestea fiind spuse, nu vă așteptați să fie ieftin.






