Dacia, marca low-cost a grupului francez Renault, va lansa mai multe modele electrice în viitor, începând cu următorul Sandero, care va apărea undeva la finele lui 2027, a declarat joi directorul mărcii Denis Le Vot, transmite Reuters.
În prezent, Dacia oferă doar un singur model complet electric, Spring, iar compania speră că poziționarea mărcii Dacia în zona prețurilor accesibile o face un bun competitor în contextul iminentei ofensive chineze pe piața europeană.
Micul Sandero, pentru care ‘va fi găsită o soluție complet electrică’, a fost anul trecut cea mai vândută mașină din Europa.
Anterior, grupul Renault a anunțat că vânzările mărcii Dacia pe plan mondial au crescut cu 2,7% anul trecut, la 676.340 vehicule, atingând cote record de piață, în special în Italia (13,1%), Maroc (16,3%), Spania (12,4%), Belgia și Luxemburg (15,4%).
Acest rezultat a fost determinat de planul solid de producție bazat pe patru modele de bază: Sandero, Duster, Jogger și Spring. Tendința va continua în 2025 cu sosirea modelului Bigster, pentru care au fost lansate comenzile la începutul lui ianuarie, și care va fi disponibil la dealeri în primăvara lui 2025.
În 2025, marca intenționează să-și continue strategia bazată pe elementele esențiale, extinzându-se pe segmentul C cu Bigster și concentrându-se pe electrificare, fiind acum disponibile trei modele cu sisteme hibride de propulsie (Jogger, Duster și Bigster).