Criza din Germania pune pe butuci industria auto

Da mai departe!

Dificultăţile din sectorul auto cântăresc substanţial în economia germană, care este în declin de trei luni. În plus, fabricile din Germania au probleme deoarece autovehiculele electrice produse acolo nu sunt atât de populare și pierd cote de vânzări în detrimentul celor produse de chinezi sau de Tesla.

Motorul economic al Europei dă semne de boală. Criza din Germania pune pe butuci industria auto

De la locomotiva uneia dintre cele mai solide economii din lume până la emblema unui sector aflat în dificultate, aşa descriu analiştii situaţia din prezent cu care se confruntă industria auto germană, care a suferit o scădere de 9% a producţiei, potrivit Biroului de Statistică Wiesbaden.

Un declin de natură să afecteze întregul sector industrial al Germaniei, care a scăzut cu 0,8% în iulie, pentru a treia lună consecutiv.

O scădere mai mare decât cea estimarea iniţială, de -0,5%, şi destinată să se stabilească în jur de -0,4% la sfârşitul anului 2023, cel puţin conform previziunilor institutului de cercetare Institutul Ifo.

Sunt multipli factori, începând de la creşterea preţurilor la energie şi a dobânzilor, dar şi de la scăderea comerţului cu principalele pieţe de export ale Germaniei, începând cu China.

Giganţii auto germani produc tot mai mult în străinătate

O situaţie care în industria auto se adaugă relocărilor, având în vedere cele 5,6 milioane de maşini produse în Germania în 2012, faţă de 3,6 în 2022.

Ziarul economic german Handelsblatt a tras alarma cu câteva luni în urmă cu privire la numărul tot mai mare de vehicule produse în străinătate de giganţii germani, precum Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW şi Opel: de la 8,6 milioane de maşini în 2012, la peste 10 milioane în 2022.

Previziunile pentru unui viitor cenuşiu există. Asta pentru că analiştii se aşteaptă la noi relocări, ca urmare a profitului-record combinat al Volkswagen, BMW şi Mercedes-Benz în 2022, de 49,2 miliarde de euro.

Există o veste bună: producţia din Germania ar trebui să crească din nou, în paralel cu normalizarea logisticii şi aprovizionării, dar să rămână sub 4,2 milioane de vehicule, cel puţin până în 2027.

Related posts