Cotă de piață în scădere pentru Renault în România

Da mai departe!

Pe o piață în scădere cu peste 5%, Renault a înmatriculat în România 10.144 de vehicule, înregistrând o cotă de piață de 7,3% (-0,8 puncte vs 2020) și ocupă a doua poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2021*.  Cel mai vândut model al mărcii rămâne Renault Clio, cu un volum total de 2.945 unități. Urmează Captur și Megane cu 2.017 unități, respectiv 1.765 unități, încadrându-se în top 15 modele, cu o cotă de piață cumulată de 5,6%.

Gama de vehicule utilitare ușoare Renault a fost completată anul trecut, prin lansarea noilor modele: Express, aflat la prima generație, Kangoo și Trafic, care au performat în segmentele lor. Renault se situează pe locul 2 mărci importate cu 2.063 de unități, înregistrând o cotă de piață de 12%, în creștere cu +1,7 puncte față de anul precedent.

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate reprezintă 23% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 372 de unități (5% cotă de piață, locul 3 mărci importate), din care 347 ZOE și 25 Kangoo Z.E. În zona de vehicule hibride și plug-in hibride, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 1.521 de unități, din care 905 Captur, 397 Arkana și 219 Clio. În cazul modelului Arkana, cel mai recent SUV al mărcii, lansat în aprilie 2021, 1 din 2 vehicule vândute este în versiune E-Tech.

Renault în Europa își confirmă tranziția rapidă către electrificare

Renault confirmă trecerea rapidă către electrificare cu o creștere impresionantă a mixului său de vehicule EV și hibride de +52% din vânzările de retail în Europa. Gama E-Tech reprezintă acum 30% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2021, pe o piață care se ridică la 26%.

În Europa, Renault se află pe podiumul EV în Franța (lider), în Italia (poziția a 2-a) şi în Germania (poziția a 3-a).

Lansat în 2012, Renault ZOE își menține poziția de lider de piață în segmentul EV din Franța și ocupă locul 2 în Europa.

Când vine vorba de mixul de vânzări de vehicule hibride de pasageri, Renault continuă să aibă performanțe remarcabile: Clio 19%, Captur 24%, Arkana 56%.

Odată cu impactul continuu al pandemiei de COVID-19 și deficitul de componente, Renault a implementat o politică selectivă de vânzări. Vânzările la nivel mondial au ajuns la 1.751.089 de unități (-6,7% față de 2020) și o cotă de piață de 4,7% (-0,6 puncte față de 2020). În Europa, Renault a atins o cotă de piață de 7,1% (-0,7 puncte) la 984.784 de unități.

În 2021, Renault a pus în aplicare o strategie de mix de canale și optimizare a prețurilor. Mixul de vânzări către retail a câștigat +11 puncte între S1 (40%) și S2 (50%) și a înregistrat un venit net pe vehicul mai mare.

Renault s-a concentrat pe dezvoltarea mixului pozitiv de prețuri, aplicând strategia „Valoare înaintea volumului”. Acest lucru a început înaintea crizei de componente electronice determinată de pandemia de COVID și reprezintă o progresie reală a vânzărilor contributive. Venitul net mai mare per vehicul beneficiază de două active puternice ale mărcii: vânzările mixului de tehnologie E-Tech cu nivelul superior de echipare a Arkana RS Line reprezintă 49% din comenzile europene, iar mixul de vânzări Intens și RS Line la un loc ajunge la 86%.

Recucerirea segmentului C a început cu succes și datorită noului Renault Arkana. De la începutul comercializării sale europene în iunie, comenzile au ajuns la peste 60 000 de unități în Europa, inclusiv 56% în versiunea E-Tech. Vânzările din segmentul C au crescut de la 22 % la 25 % din vânzările totale de retail Renault.

Renault își reafirmă strategia ca marcă globală:

Piețele din afara Europei reprezintă acum 44% din vânzările producătorului auto (+2 puncte față de 2020) și se concentrează mai mult pe profit. Lansarea Noului Renault Duster a contribuit la succesul strategiei noastre și a înregistrat vânzări mari: 41.000 de unități în Rusia (+31%), 22.000 de unități în Brazilia (+15% față de 2020), 6.200 de vânzări în Mexic (+55% față de 2020) și 9.100 de vânzări în Columbia (+34% față de 2020).

În India, Noul Renault Kiger este un succes, cu 29 000 de unități vândute. Reprezentând deja 30% din vânzările Renault, confirmă strategia de upselling a Renault pentru această piață.

Pentru piața de vehicule utilitare (fără caroseria pick-up) Renault recuperează primul loc european cu numeroase lansări de succes. O gamă cu totul nouă de vehicule utilitare este acum disponibilă pentru clienții noștri, cu noile Express Van și Kangoo Van. Organizația International Van Of The Year a premiat noua furgonetă Kangoo drept Van of The Year 2022, recunoscând punctele forte ale diviziei comerciale ușoare Renault.

În Europa, cota de piață a vehiculelor utilitare ușoare a atins 15,7% (+1 punct față de 2020, fără caroseria pick-up). Renault ocupă locul 1 în segmentul furgonete mici și locul 2 în segmentul furgonete medii/mari.

Renault rămâne liderul incontestabil al segmentului LCV în Franța, cu 124 700 de vânzări și 28,8% din cota de piață cu cele trei modele cel mai bine vândute: Renault Master, Renault Trafic și Renault Kangoo Van.

Related posts