Conducătorii auto vor să fie întrebați la service ce ulei preferă pentru mașinile lor

Da mai departe!

În urma unui sondaj național coordonat de Castrol realizat pe un eșantion de 1.000 de conducători auto români, s-a constatat că aceștia vor să aibă mai multă influență asupra produselor care se folosesc pentru mașinile lor. Un procent semnificativ de 93% au declarat că și-ar dori ca service-ul auto să specifice întotdeauna ce lubrifiant intenționează să folosească pentru lucrările de service programate, iar 89% au declarat că și-ar dori ca service-ul auto să le ofere mai multe opțiuni de lubrifianți adecvați, iar ei să aleagă care se potrivește cel mai bine cu cerințele și bugetul lor.

În mod similar, 92% și-ar dori să li se prezinte lubrifianți premium care să-i ajute să maximizeze performanța, eficiența și durata generală de viață a motorului autovehiculului.

Cu toate că a crescut receptivitatea conducătorilor auto cu privire la primirea de recomandări pentru ulei de la service-uri auto, cercetarea sugerează că multe service-uri auto din România încă nu își maximizează oportunitățile de creștere a vânzărilor. Doar 53% dintre respondenți au afirmat că service-ul auto obișnuit le furnizează „întotdeauna” informații despre lubrifiantul pe care plănuiesc să-l folosească. Mai încurajator, doar 5% au afirmat că service-ul auto nu îi consultă „niciodată” cu privire la lubrifiantul pe care plănuiesc să-l folosească.

Când au fost întrebați în cine au cea mai mare încredere să le ofere sfaturi specializate cu privire la lubrifianți, sursa de recomandare preferată de conducătorii auto o reprezintă producătorul auto (33%), în vreme ce 28% dintre respondenți preferă sfaturi de la service-urile auto. De asemenea, service-urile auto au un impact mult mai mare asupra deciziilor de achiziționare a uleiului, comparativ cu sursele de informare online (8%).

Service-urile auto rămân cele mai influente surse de recomandare pentru lubrifianți, indiferent de gen, 24% dintre femeile și 41% dintre bărbații chestionați afirmând că ar urma o recomandare venită din partea service-ului auto la care apelează de obicei. Conducătorii auto mai în vârstă dau, la rândul lor, primă importanță recomandărilor venite din partea service-urilor auto, 50% dintre respondenții de cel puțin 65 de ani afirmând că cel mai probabil s-ar lăsa îndrumați de mecanic pentru a alege cel mai potrivit ulei pentru mașinile lor.

Service-urile auto din alte piețe europene au o probabilitatea mai mică să ofere informații despre lubrifianții pe care plănuiesc să-i folosească în lucrările de service. Service-urile auto din România au cea mai mare probabilitate să furnizeze asemenea informații, 90% dintre acestea consultându-se cu clienții. Pe următoarele locuri se află cele din Polonia, cu 84%, cele din Italia, cu 76%, cele din Germania, cu 72%, cele din Suedia, cu 57% și cele din Franța, cu 52%.

Related posts