Grupul Geely Holding din China a anunțat duminică că își propune să vândă peste 5 milioane de vehicule anual până în 2027, un salt important față de 2023, pe care speră să îl realizeze prin accelerarea consolidării mărcilor sale extinse și îmbunătățirea eficienței.
Obiectivul reprezintă o creștere de aproximativ 79% față de 2023, când Geely Holding a vândut 2,79 milioane de unități de autoturisme și vehicule comerciale. Grupul a vândut 3 milioane de vehicule în primele 11 luni ale anului 2024, o creștere de 20% față de aceeași perioadă din 2023, scrie Reuters.
Pentru a atinge obiectivul, care ar putea plasa Geely, care controlează și Volvo, printre unul dintre primele 10 grupuri de producție auto la nivel global, va consolida în continuare mărcile sale extinse de mașini de pasageri în două unități – Geely Auto și Zeekr Technology – pentru a viza piața de masă și segmentele premium. respectiv, a spus într-un comunicat publicat duminică.
De asemenea, ar aprofunda alinierea cercetării și dezvoltării tehnologiilor cheie în șapte aspecte, inclusiv arhitectura, conducerea inteligentă și cockpit-urile și bateriile în rândul grupului, care a făcut investiții redundante cu o echipă de cercetare și dezvoltare separată sub fiecare marcă.
Compania chineză deținută de miliardarul Eric Li s-a angajat într-o serie de mișcări strategice în septembrie pentru a se concentra pe principala sa activitate de producție auto, după ce s-a extins în alte sectoare precum sateliți, telefoane inteligente și servicii bancare în anii precedenți.
În noiembrie, a anunțat fuziunea Zeekr cu marca sa soră, Lynk & Co, ca prima mișcare de restructurare majoră într-o revizuire planificată pentru grupul de automobile în expansiune.