Cele mai noi modele MINI, fabricate în China sunt amenințate de cea mai mare taxă ce urmează să fie impusă de UE

Da mai departe!

Automobilul Mini complet electric al BMW, fabricat în China, urmează să fie lovit de cel mai mare tarif pentru vehicule electrice, de 38,1%, conform planurilor provizorii ale UE, a declarat o sursă familiarizată cu chestiunea, o potențială lovitură terminală pentru perspectivele de vânzare ale mașinii de gamă medie în Europa, transmite Reuters.

Producția în masă a vehiculului de aproximativ 35.000 de euro (37.345 USD), produs de o companie mixtă din China a BMW și Great Wall Motor, a început la sfârșitul anului trecut – la scurt timp după ce UE și-a lansat investigația referitoare la subvențiile acordate de Beijing producătorilor auto.

Cu producția aflată încă în primele zile, compania nu a reușit să îndeplinească condițiile din investigația Comisiei Europene de a oferi vsuficiente detalii pentru a fi clasificată drept companie care cooperează cu ancheta, a spus sursa, refuzând să fie numită deoarece discuțiile sunt private.

Companiile considerate ca ar coopera cu UE au fost supuse unor tarife mai mici, de 17,4%-21%, potrivit unui document al Comisiei Europene văzut de Reuters.

Acestea includ BMW Brilliance Automotive, un alt joint venture al BMW care a produs iX3 electric pentru export în Europa din China din 2021.

BMW a refuzat să comenteze.

CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat la începutul acestei săptămâni că tarifele sunt ”modul greșit de urmat”, reiterând îngrijorările altor producători de automobile germani, care se tem de un război comercial care s-ar putea sfârși cu contratarife pentru mașinile exportate din Germania în China.

Comisia Europeană a spus că întreprinderile mixte care produc mașini în China vor fi supuse taxelor, fără a preciza dacă asociațiile mai recent formate ar putea beneficia de cota mai mică, de 21%, pentru companiile care au cooperat la anchetă.

O creștere de 38,1% a prețului modelului Mini, care urma să fie exportat din China în Europa, ar putea afecta vânzările într-un moment în care producătorul de mașini se bazează pe fiecare vânzare de mașină complet electrică pentru a ajuta la îndeplinirea obiectivelor de emisii de carbon mai stricte.

Termenul limită pentru impunerea măsurilor provizorii este 4 iulie, după care ancheta va continua până la sfârșitul lunii octombrie.

Asta lasă timp pentru Beijing și Bruxelles să încheie o înțelegere pentru a atenua impactul.

Companiile pot, de asemenea, să depună comentarii și să solicite audieri după aplicarea obligațiilor provizorii.

Related posts