Cea mai puternică maşină din lume, Koenigsegg Gemera HV8, atinge 2.300 CP poate fi comandată

Da mai departe!

A fost prezentată versiunea specială a hypercarului sedan suedez cu patru locuri, Koenigsegg Gemera HV8. Modelul este propulsat de un V8 pe benzină şi de trei motoare electrice, însă există însă şi o variantă „normală”, cu doar 1.400 CP.

A fost anunţată în 2020, dar producţia va începe la sfârşitul anului 2024, iar primele livrări vor avea loc în 2025. Este vorba despre Koenigsegg Gemera, prezentată drept cea mai puternică maşină de pe planetă.

La debut, prototipul a fost prezentat cu un motor 2.0 cu 3 cilindri combinat cu trei motoare electrice şi o putere totală de 1.700 CP şi 3.500 Nm cuplu. Noua versiune „de bază” a fost însă complet revizuită, prin adoptarea unui singur motor electric numit Dark Matter capabil să livreze singur 800 CP şi 1.250 Nm. În total, Gemera reuşeşte să dezlănţuie 1.400 CP şi 1.850 Nm. 

Koenigsegg nu precizează cât de mult reuşeşte să ajungă la 100 km/h, comparativ cu cele 1,9 secunde ale versiunii precedente. În schimb, se ştie preţul de bază: 1,5 milioane de euro.

Cu toate acestea, Koenigsegg a decis să ofere o variantă a Gemera numită HV8, unde H înseamnă „Hot” (fierbinte), iar V8 reprezintă configuraţia motorului. În acest caz, puterea totală a hipermaşinii ajunge la valoarea de 2.300 CP, suficientă pentru a o face cea mai puternică maşină din lume, cel puţin pe hârtie.

Alături de „cavalerie”, există inovaţie tehnologică, începând cu revoluţionarul Lstt (Light Speed ​​​​Tourbillon Transmission), o evoluţie ulterioară a cutiei de viteze în 9 trepte. 

Primele livrări ale modelului vor începe în 2025

Doar 300 de norocoşi vor putea cumpăra o Gemera, iar cine optează pentru HV8 va trebui să adăuge alţi 400.000 de euro la preţul de pornire, primele livrări neavând loc înainte de 2025.

În nota oficială emisă de Koenigsegg se precizează ca modelul este capabil să ajungă la 2.300 CP doar dacă, în loc de benzină normală, se foloseşte E85, un combustibil compus dintr-un amestec de 85% etanol şi 15% benzină, variantă foarte populară în ţările nordice.

„Aceasta nu este doar cea mai puternică maşină de producţie de pe planeta Pământ, este şi cea mai practică şi mai uşor de utilizat maşină sport creată vreodată”, a comunicat Christian von Koenigsegg, fiul celui care a fondat compania scandinavă.

Related posts