Brandurile grupului german Volkswagen AG au raportat scăderi ale vânzărilor în 2020, din cauza efectelor pandemiei

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

VW, Skoda şi Audi, brandurile importante ale grupului auto german Volkswagen AG, au raportat marţi scăderi ale vânzărilor în 2020, pe fondul restricţiilor impuse pentru a stopa răspândirea noului coronavirus, dar se aşteaptă la o redresare în acest an, transmit DPA şi Reuters.

Livrările brandului Volkswagen au scăzut cu 15% anul trecut, la 5,3 milioane de vehicule pe plan global, dar în decembrie vânzările s-au redresat, înregistrând o creştere de 19,5% în Europa Occidentală şi de 14,7% în America de Nord.

De asemenea, cererea pentru modelele sale electrice a urcat cu 158% anul trecut, la 212.000 vehicule, a informat VW.

„Suntem în grafic pentru a ne îndeplini obiectivul de a deveni lider de piaţă pe segmentul vehiculelor electrice cu baterii”, a afirmat directorul general al brandului VW, Ralf Brandstaetter.

Pe ansamblul anului trecut, livrările brandului VW au scăzut cu 23,4% în Europa Occidentală şi cu 17,1% în America de Nord, în timp ce declinul din China a fost mai redus, de 9,9%.

Anul trecut, Audi, divizia de lux a Volkswagen, a livrat peste 1,69 milioane de vehicule pe plan global, un declin de 8,3% faţă de 2019. În schimb, vânzările în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au urcat cu 5%.

În trimestrul patru din 2020, livrările Audi au depăşit un milion de unităţi, fiind pentru prima dată într-un trimestru când s-a depăşit acest nivel.

Pe segmentul producătorilor germani de maşini premium, Audi s-a clasat anul trecut pe locul trei, în urma Mercedes-Benz (divizia Daimler), care a vândut 2,16 milioane de vehicule, şi BMW, cu 2,03 milioane de vehicule.

Producătorul ceh de automobile Skoda, subsidiară a Volkswagen, a raportat o scădere cu 19,1% a vânzărilor în 2020, pe fondul efectelor pandemiei şi al închiderii fabricilor. Skoda a livrat uşor peste un milion de vehicule anul trecut, faţă de 1,24 milioane unităţi în 2019.

În China, cea mai mare piaţă a Skoda, producătorul ceh de automobile a înregistrat în 2020 cel mai semnificativ declin al vânzărilor, de 38,7%, la 173.000 unităţi. Livrările în Europa Occidentală au scăzut cu 16,5, dar cele din Rusia au urcat cu 6,8%.

Grupul Volkswagen a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts