BMW X5 – deschizător de drumuri

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

BMW X5, modelul care a deschis segmentul de SUV-uri al producătorului bavarez în 1999 a ajuns la generația a 4-a. Noul SUV a sosit de la Automobile Bavaria la testele AutoReport.ro.

Un ampatament mai lung cu 42 de milimetri decât al predecesorului (acum 2.975 mm), o creştere cu 36 de milimetri a lungimii automobilului (la 4.922 mm), un plus de 66 mm în lăţime (acum 2.004 milimetri) şi o creştere cu 19 mm în înălţime (la 1.745 milimetri) oferă noului BMW X5 atât o apariţie impunătoare, cât şi un spaţiu interior generos. Cel mai recent X5 păstrează proporţiile tradiţionale ale unui SAV, dar limbajul de design utilizat – suprafeţe clare şi linii precise care accentuează robusteţea, echilibrul şi autoritatea automobilului – este unul nou.
Cea mai atractivă particularitate a părţii frontale este grila BMW dublă, acum semnificativ mai mare şi cu contur dintr-o singură bucată. Noul BMW X5 este echipat standard cu faruri LED, în timp ce BMW Laserlight cu faruri LED adaptive poate fi comandat ca opţiune pentru optimizarea funcţiei de fază lungă cu o rază de acţiune crescută de la 300m (pentru un sistem LED conveţional) la 500m.
Linia de caracter precisă din flancurile automobilului, care urcă spre uşile spate, este cheia apariţiei moderne a noului X5. De asemenea pune accentul pe zona roţilor spate pentru un plus de dinamsim. Se remarcă şi designul tridimensional al stopurilor cu o formă sculptată şi o prezenţă sofisticată.

Sub capotă, modelul testat de noi, X5 are un motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie. Cu o capacitate de 3 litri, acesta produce o putere de 400 CP la 4.400 rpm, iar cuplu maxim este de 760 Nm obținut între 2.000 şi 3.000 rpm. Performanțele sunt și ele foarte bune, cu o acceleraţie 0-100 km/h care se face în aproape 5 secunde, ceea ce apropie SUV-ul de mașinile sport. Având în vedere aceste cifre, deși mașina este destul de masivă, este una foarte sportivă și nu se găsește niciodată în lipsă de putere sau de cuplu.
Ținuta de drum a mașinii este aproape de perfecțiune. Noul BMW X5 oferă cel mai sofisticat tren de rulare de pe piaţă. Configuraţia standard include suspensie pneumatică pe ambele punţi cu reglarea gărzii la sol (o premieră pentru BMW) şi Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor). Modelul SAV este echipat standard cu Dynamic Damper Control (amorizoare cu răspuns reglabil prin butonul Driving Experince Control), în timp ce suspensia M adaptivă Professional cu stabilizare antiruliu activă şi direcţia integral activă (care îşi face debutul la un model BMW X) permit caracteristici de condus foarte agile şi dinamice. Suspensia pneumatică pe două punţi are grijă de cei care caută un confort sporit al călătoriei şi permite ca garda automobilului să fie ajustată cu până la 80 de milimetri prin atingerea unui buton sau cu ajutorul BMW Display Key. Pentru deplasări off-road garda la sol poate fi ridicată în două trepte cu până la 40 mm. În modul sport sau la viteze de peste 138 km/h, garda la sol coboară cu 20 mm. Pentru a facilita încărcarea automobilului, garda la sol poate coborâ cu 40 mm faţă de nivelul normal.

Noul BMW X5 deschide marchează şi o nouă direcţie de design la interior pentru modelele mărcii care pune accent pe zone de control şi comandă grupate funcţional (de exemplu pentru controlul climei) care asigură un plus de claritate şi ergonomie, premiţând utilizatorului să se orienteze şi să acceseze rapid funcţiile automobilului.
Structura clară a panoului de instrumente şi a consolei centrale radiază un sentiment de spaţiu. Poziţia ridicată a scaunului, designul nou al bordului şi al display central iDrive, precum şi conceptul de afişare şi control de ultimă oră, asigură un plus de ergonomie şi ajută şoferul să se concentreze la condus. Pasagerii din faţă şi din spate beneficiază de un spaţiu generos în mijlocul unei ambianţe exclusiviste. Materialele alese cu grijă în interior includ noua variantă Vernasca pentru tapiţeria cu piele standard. Alte particularităţi noi concepute să maximizeze starea de confort de la bordul BMW X5 includ scaune multifuncţionale, suporturi de pahare răcite/încălzite, acoperiş panoramic din sticlă Sky Lounge, lumini ambientale dinamice, sistem de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround (va fi disponibil din decembrie 2018), sistem de entertainment pentru scaunele spate Professional cu monitor touchscreen de 10,2 ţoli (25,91 cm; disponibil din decembrie 2018) şi aplicaţii din sticlă pentru anumite butoane la interior.
Rabatarea spătarului banchetei în raport 40:20:40 măreşte capacitatea portbagajului de la 645 de litri la un maxim de 1.860 de litri. Un al treilea rând de scaune pentru doi pasageri suplimentari poate fi comandat opţional (se aşteaptă să fie disponibil din decembrie 2018). De asemenea, noul BMW X5 are hayon în două secţiuni pentru uşurinţă la încărcare. Dacă este comandată opţiunea Comfort Access, ambele secţiuni pot fi deschise/închise automat şi hands-free. Suspensia pneumatică pe două punţi, de asemenea opţională, permite coborârea pragului cu 40mm. O altă permieră absoultă – husa despărţitoare a portbagajului se pliază şi apoi coboară electric în podeaua portbagajului (disponibilă din decembrie 2018).

BMW X5 este echipat cu sisteme de ultimă oră procesează imaginile camerelor video împreună cu datele acumulate de senzorii radar şi ultrasunete pentru a ajuta conducătorii într-un mod foarte eficient într-o varietate de situaţii. Acestea reduc stresul conducătorului în condiţii de condus monotone, precum ambuteiaje şi trafic intens, şi uşurează menţinerea în control deplin în situaţii de trafic incomode. Pe scurt, aceste sisteme marchează cele mai recente evoluţii către condusul autonom.
BMW X5 vine echipat standard cu tempomat cu funcţie de frânare, precum şi avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare, care acum alertează conducătorul când este detectat un biciclist. Disponibil opţional, tempomatul activ cu funcţie Stop & Go este capabil să frâneze automobilul până la oprire totală, apoi să-l pornească automat. Pentru a uşura viaţa conducătorului în traficul aglomerat, lungimea maximă a timpului aşteptat de automobil până la repornire automată după o oprire totală este de 30 de secunde. Limitele de viteză detectate de sistemul Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză) de recunoaştere a indicatoarelor, inclusiv afişare No Passing Info (informaţii privind interdicţia depăşirii), pot fi încorporate în modularea automată a vitezei în sistem, cu o ajustare presetată de până la 15 km/h.
Disponibil opţional, Driving Assistant Professional oferă asistenţă extinsă pentru a face condusul cât mai sigur şi mai confortabil posibil. Acest pachet vast include asistent de direcţie şi menţinere a benzii, inclusiv asistent în ambuteiaje, precum şi asistent de menţinere a benzii cu protecţie activă la coliziune laterală. Această dotare utilizează marcajele rutiere şi vehiculele ce rulează în faţă ca mijloc de orientare şi lucrează împreună cu conducătorul pentru a contribui la menţinerea automobilului în banda detectată. Asistentul de direcţie şi menţinere a benzii este capabil chiar să contribuie la ghidarea automobilului prin spaţiile înguste, precum cele întâlnite în zonele cu lucrări. Detectarea mâinilor pe volan oferită de sistem este foarte sensibilă şi recunoaşte contactul chiar şi atunci când doar câteva degete ating scurt volanul. Şi cockpitul are o cameră interioară încorporată (va deveni disponibilă în Europa din aprilie 2019), care monitorizează poziţia capului conducătorului pentru a determina dacă mai acordă atenţie celor petrecute pe şosea. Atunci când acesta este atent la şosea, timpul fără un contact al mâinii cu volanul poate fi extins la maximum 60 de secunde.
Asistentul de schimbare a benzii poate fi utilizat pe autostrăzi şi şoselele cu două benzi ori de câte ori asistentul de direcţie şi menţinere a benzii este activ. Pentru a iniţia schimbarea benzii, conducătorul trebuie pur şi simplu să ţină maneta semnalizatorului în direcţia dorită. Dacă senzorii detectează că este spaţiu în banda alăturată şi că nici un vehicul nu se apropie cu viteză mare, conducătorul beneficiază de asistare direcţională utilă în timpul schimbării benzii. O altă componentă a sistemului este asistentul de evitare prin schimbarea benzii, care contribuie la evitarea coliziunilor cu vehicule sau pietoni care apar brusc în calea conducătorului. Imediat ce este detectată o manevră de evitare corespunzătoare unui asemenea scenariu, sistemul ajută conducătorul să direcţioneze automobilul în banda alăturată liberă cu intervenţii asupra direcţiei.
Varietatea de sisteme de asistare cuprinse în suita de dotări ale Driving Assistant Professional include şi avertizare la trafic transversal, care reduce riscul coliziunii la deplasarea înainte sau înapoi spre trafic transversal acolo unde vizibilitatea este redusă. Avertizarea la tamponări, avertizarea de prioritate, avertizarea de sens unic şi avertizarea de schimbare a benzii (ultimele nu sunt încă disponibile pentru România) fac şi ele parte din pachetul Driving Assistant Professional. Cea mai nouă versiune a avertizării de părăsire a benzii include acum intervenţii ale direcţiei active pentru readucerea automobilului pe banda dorită. Pentru parcare şi manevre cu cea mai mare uşurinţă șoferul beneficiază și de Parking Assistant Plus cu Reversing Assistant.

BMW X5 M5.0d
Viteza maximă: 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 5,2
L/l/î: 4.922/2.004/1.745
Masă proprie: 2.350 kg
Cilindree (cmc): 2.993
Putere (CP): 400 la 4.400 rpm
Cuplu maxim (Nm): 760 la 2.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts