BMW și Avincis, o poveste despre pasiuni

BMW la Avincis (2)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Săptămâna aceasta am fost să vizităm un lucru interesant și încărcat de legende, Crama Avincis. Am profitat de vară pentru a vizita via și a afla povestea vinurilor din Drăgășani și am avut ca parteneri de mobilitate pe cei de la Automobile Bavaria și MHS Motors care ne-au oferit două BMW X1 și un X4. Noi am făcut călătoria la bordul unui BMW X1 1.8d, un model foarte rafinat și cool.

Povestea AVINCIS a început în anul 2007, când Valeriu şi Cristiana Stoica şi-au descoperit pasiunea pentru vin în timpul unei vizite la casa din Drăgăşani a familiei Cristianei. Deşi nici unul nu părea să aibă profil de podgorean – amândoi conduc o renumită societate de avocaţi din Bucureşti – au decis să restaureze casa copilăriei Cristianei şi să refacă via rămasă în paragină.
S-au pus astfel bazele proiectului de a restitui farmecul de odinioară podgoriei din regiune, care cunoscuse perioada sa de glorie la sfârşitul secolului al XIX-lea. În 2011, familia Stoica a inaugurat crama AVINCIS de pe domeniul de familie Vila Dobruşa, Drăgăşani, aşezată pe o colină mângâiată de soare, asemenea podgoriilor renumite din Champagne, Castilia, Chile şi Napa Valley.
Noua cramă, proiectată de arhitectul Alexandru Beldiman, se remarcă prin arhitectura modernă şi inedită şi găzduieşte evenimente exclusiviste şi degustări de vin.
Pentru a construi pe termen lung personalitatea viei lor, Valeriu şi Cristiana Stoica au apelat la serviciile tânărului şi talentatului oenolog francez Ghislain Moritz, absolvent al Universităţii din Dijon, cu experienţă în vinificaţie dobândită în Franţa. Vinurile Avincis sunt premiate atât în țară cât și în străinătate și fiecare dintre ele ascunde o poveste interesantă.

Atunci când a apărut, prima generație a SUV-ului de oraș BMW X1 nu a impresionat prin design, fiind perceput ca o mașină nu foarte atrăgătoare. Din fericire, a doua generație aduce niște linii mult mai frumoase care fac noul X1 să pară mai masiv.
Modelul testat de noi a debutat pe piața din România la sfârșitul lunii octombrie, iar azi îl avem față în față în cadrul unui test. Ca destintație am ales traseul București-Brașov, pentru a vedea cum se descurcă acest SUV pe drumurile cu elevație de la munte.
Designul actualului X1 pare mai apropiat de cel al lui X3, iar în materie de proporții, SUV-ul, deși provine dintr-o clasă mai mică, pare că se apropie de vechea generație X3. Liniile sunt mult mai dinamice, blocurile optice tip LED au primit noua semnătură luminoasă a mărcii bavareze, iar cele din spate sunt mai mari și mai bine conturate.
Noul model a crescut în înălţime în comparaţie cu predecesorul său (+53 milimetri), ceea ce a contribuit la mărirea spaţiului interior. Iar poziţia scaunele semnificativ mai înaltă (+36 milimetri în faţă, +64 milimetri în spate) optimizează vizibilitatea asupra drumului.
În interior regăsim în mare măsură layout-ul de pe Seria 1. Materialele sunt destul de bune, iar finisajele demne de clasa premium. X1 poate să transporte în condiții de confort 5 persoane. Portbagajul cu o capacitate de 505 litri este mai mare cu 85 de litri faţă de cel al modelului anterior. Sistemul BMW ConnectedDrive este şi el prezent la bord, permiţând conectivitatea Bluetooth, USB, dar şi accesarea de meniuri şi radio online.
Modelul testat are un motor turbodiesel cu patru cilindri, de 2 litri. Acest motor produce pe X1 150 CP la 4.000 rpm, are cuplu maxim: 330 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată Steptronic cu 8 trepte. Combinaţia face ca acest SUV să fie destul de rapid, ajungând în 9,2 secunde la 100 km pe oră.
Puterea este livrată destul de repede către tracţiunea integrală inteligentă, BMW având în acest moment una dintre cel mai bine reglate transmisii automate de pe piaţă.
Reproiectarea şasiului face ca BMW X1 să stea foarte bine şi în curbe, chiar şi atunci când sunt abordate mai sportiv, iar suspensia absoarbe destul de bine chiar şi denivelările unui drum mai accidentat. Cu toate acestea, X1 nu trebuie confundat cu vreun offroader pur sânge.
Acum, BMW X1 are Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent în ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) şi sistem de avertizare la pietoni cu funcţia City Braking (premiat de Euro NCAP). Aceste sisteme sunt completate de o selecţie actualizată de aplicaţii care permit clienţilor să adauge automobilului funcţionalităţi de confort, navigaţie şi infotainment, în funcţie de preferinţe.
Am fost plăcut surprinși de acest model frumos și economic. Pe traseul nostru, consumul înregistrat de noi a fost aproximativ de 5 litri la 100 kilometri. X1 nu va fi preferatul românilor care preferă SUV-urile mari, dar cu siguranță este mult mai atrăgător decât prima generație.
De pe lista de opţionale se remarcă farurile LED integrale, Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), BMW Head-Up Display şi sistemul Driving Assistant Plus, multe dintre ele fiind noi în această clasă.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts