BMW Seria 1 – sport-compact

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

BMW se pare că a găsit rețeta succesului în segmentul compact premium încă de când a lansat Seria 1. Acum modelul este la faceliftul celei de-a doua generații și AutoReport.ro a testat o nouă variantă de la Automobile Bavaria, pe care o găsiți la o ofertă foarte bună.


Modelul a fost testat de noi prin București și împrejurimi și poartă designația 118d. Am profitat de acest motor sprinten și economic pe un traseu de peste 300 de kilometri. Gama de modele BMW Seria 1 a primit în 2016 un facelift substanțial. Compacta se prezintă mai expresivă, mai sportivă şi cu un plus de eficienţă. Designul modificat al exteriorului a primit acum blocuri optice față mai frumos conturate ce dispun standard de lumini LED pentru zi și de faruri adaptive cu Bi-Xenon. Redesenate, grila BMW a radiatorului şi prizele largi de aer contribuie la accentuarea potenţialului dinamic al automobilului. Partea spate a primit blocuri optice mai frumos conturate, care acum se integrează mai bine cu restul designului. Farurile, cu o geometrie semnificativ mai plată, au un rol similar. Pachetul M întregește designul sportiv al compactei, iar grila neagră o face și mai agresivă.
La interior, designul sofisticat al părţii superioare a consolei centrale, cu butoanele de control pentru sistemele radio şi de aer condiţionat, este punctul principal care subliniază ambianţa premium de la bordul noului BMW Seria 1. Materialele și finisajele sunt și ele foarte bune. Din păcate, având în față o mașină de segment C, cei 3 pasageri din spate nu vor fi răsfățați cu prea mult loc, dar pot călători în condiții bune.
Sub capotă modelul are un motor de 2 litri, diesel care produce 150 CP. BMW 118d este echipat cu transmisia Steptronic cu 8 trepte. Cea mai nouă versiune a cutiei de viteze automată oferă acum şi gestiune a transmisiei susţinută de datele de navigaţie.
Inutil să vă spunem că modelul este foarte sprinten, dar și economic. Am înregistrat pe parcursul testului un consum mixt de 5 litri la 100 km. Direcția este foarte precisă, în stilul în care ne-a obișnuit până acum BMW. În materie de comportament dinamic, Seria 1 este clar în vârful segmentului premium compact.
Un sistem îmbunătăţit de asistenţă la parcare este prezentat în premieră pe noul BMW Seria 1. Acesta permite parcare laterală în spaţii înguste, chiar şi când atunci când spaţiul de parcare este delimitat doar de o singură parte, dar şi parcare transversală automată. ConnectedDrive, disponibile pentru BMW Seria 1, include acum sistem tempomat activ pe bază de radar cu funcţie Stop & Go. Acesta poate fi setat la o viteză de peste 30 km/h şi este capabil să gestioneze complet atunom sitauţiile de trafic urban cu opriri frecvente.
Pachetul Driving Assistant integrează o serie de funcţii precum sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare la coliziuni frontale şi sistemul de monitorizare al atenţiei şi oboselii. BMW Seria 1 a fost modelul pe care a fost prezentat pentru prima dată sistemul de integrare a telefonului mobil BMW Apps. Acum acesta integrează o gamă largă de aplicaţii care susţin funcţii on-line social media, servicii de muzică, audiobooks şi ştiri de pe internet, colectare de date de telemetrie sau comandă pentru cameră GoPro, totul perfect integrat în sistemul iDrive al automobilului.

BMW 118d facelift
0-100 km/h: 8,1 secunde
Viteza maximă: 212 km/h
L/l/î: 4.329/1.984/1.440
Masă proprie: 1.375 kg
Volum portbagaj (l): 360
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 150 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 320 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts