BMW R nineT Racer – demonstrație de stil

BMW Cover NINET
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

BMW R nineT Racer este una dintre cele mai interesante motociclete sosite la testele noastre. Frumosul vehicul cu 2 roți este admirată acum de toată lumea și poate fi la fel de admirată peste generații.

Este o motocicletă ușor de personalizat, are o tehnologie inovatoare și o calitate specifică BMW Motorrad. Ansamblată pe un cadru din oţel tubular, cu un design inspirat din motorsportul anilor ’70, vopseaua portocalie fiind înlocuită cu culorile BMW Motorsport, semi-ghidoanele poziţionate cât mai jos sub semi-carena specifică cafe-racer, a ajuns în cele din urmă pe străzi o nouă motocicletă, R nineT Racer este o motocicletă care o să fie apreciată şi de stranepoţi.

Emisiile de CO2 ale motorului boxer de 1.170 cc, ajută Racerul să respecte standardele Euro 4. Vine cu o nouă hartă de management al combustibilului şi un nou catalizator, ceea ce va conduce la un raport de 110 cai putere şi un cuplu liniar de 116 Nm la 6.000 rpm.Motorul livrează accelerații impresionante încă de la turații joase şi are un consum mic de combustibil,media noastră fiind de 5.9 l/100 km, testarea fiind făcută in Bucureşti şi pe drumurile naţionale. Transmisia este facută prin cardan, iar cutia de viteze este mecanică cu 6 rapoarte. Design-ul sistemului de evacuare completează imaginea unei motociclete clasice.
Ghemuit în spatele carenei superioare, poţi simţi puterea motorului boxer şi te poţi bucura de viteze de croazieră impresionante, iar sistemele ABS și ASC asigură mai multă siguranţă, chiar şi atunci când mergi într-un regim sportiv. Şaua pilotului este ridicată în partea posterioară pentru a susţine spatele în cazul călătoriilor mai lungi. Acelaşi lucru îl face şi semi-carena frontală, în special la viteze de peste 90 km/h.
Racerul, are o greutate de 220 de kg cu plinurile făcute, centrul de greutate este foarte coborat şi îi oferă manevrabilitate şi stabilitate foarte buna. Poziția scărițelor, împinsă în spate şi în sus, permite o poziție sportivă confortabilă. Cu cât am mers mai repede, cu atât m-am simţit mai bine. Am fost fericit să mă aplec foarte mult pe curbe şi să accelerez până in zona roşie.
Suspensiile clasice au fost, de asemenea, suficiente pentru a face față drumurilor naţionale din România.
În ceea ce priveşte sistemul de frânare, R nineT Racer dispune pe faţă de două discuri flotante de 320 mm şi etriere radiale cu patru pistonaşe, iar pe spate este montat un disc cu diametrul de 265 mm si etrier flotant cu două pistonaşe, sistemul de frânare ABS fiind de origine BMW Motorrad.
Suprafaţa oglinzilor este destul de mare iar vizibilitatea este bună chiar dacă trebuie să dai capul intr-o parte ca să vezi mai bine in spate.
Racerul vine echipat standard cu monopost, dar poate fi convertit cu uşurinţa la o motocicletă pentru două persoane.
Tabloul de bord este compus din două cadrane, un vitezometru şi turometru analogice, care îţi oferă exact informaţiile de care ai nevoie, inclusiv trepta de viteză.Totuşi, mi-ar fi plăcut să existe şi un indicator pentru combustibil, există doar un martor care se aprinde atunci când ajungi la rezerva de combustibil.

Preţul Racerului pleacă de la 12.810 EURO cu TVA. BMW Motorrad iţi oferă o gamă variată de accesorii, aici amintim cele două versiuni de rezervor din aluminiu, jante cu spițe precum, o suspensie joasă sau evacuare sport.

Specificaţii tehnice
Motor
Tip: Motor în 4 timpi, răcit cu aer/ulei, 2 cilindri orizontali opuși
Alezaj x cursă: 101 mm x 73 mm
Capacitate: 1,170 cc
Putere maximă: 81 kW (110 hp) la 7,750 rpm
Cuplu maxim: 116 Nm la 6.000 rpm
Raport de compresie: 12.0 : 1
Control mixt / management motor: Injecție electronică indirectă
Control emisii: Convertizor catalitic cu trei căi în buclă închisă, norme de emisii EU4
Viteză maximă: Peste 200 km/h

Transmisie
Ambreiaj: Ambreiaj monodisc uscat, acționat hidraulic
Cutie de viteze: Cutie de viteze cu 6 trepte, cu angrenare constantă și roți dințate elicoidale
Transmisie: Cu arbore cardanic

Şasiu / frâne
Cadru: Cadru din trei secțiuni, unitate motor-cutie de viteze portantă
Suspensie roată faţă: Furcă telescopică cu jambe de 43 mm diametru
Ampatament: 1.491 mm

Roţi
Jante turnate
Anvelopă faţă: 120/70 ZR 17
Jantă spate: 180/55 ZR 17

Dimensiuni / greutăţi
Lungime: 2.105 mm
Lăţime (inclusiv oglinzi): 920 mm
Înălţime (fără oglinzi): 1.105 mm
Înălţime şa, masă proprie: 805 mm
Curbă suport interior, masă proprie: 1.785 mm
Masă proprie, gata de drum, cu rezervorul plin: 220 kg
Masă totală permisă: 430 kg
Sarcină utilă (cu echipamentul standard): 210 kg
Volum util rezervor: 17 l
Rezervă: 3,5 L

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts