Bentley Bentayga V8 – facelift cât o generație nouă

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Noua generație Bentley Bentayga a venit din Marea Britanie la testele AutoReport.ro. Luxosul SUV a fost alături de noi timp de o zi, una dintre cele mai frumoase din 2020.

Noul aspect exterior adoptă ADN-ul de design Bentley, acum predominant pentru întreaga gamă de modele, oferind mărcii Bentley cea mai modernă familie de produse a unui producător de mașini de lux. Bentayga V8 a primit îmbunătățiri semnificative atât la interior, cât și la exterior.
Aspectul cheie al noului Bentayga este caracterul său dinamic, care se inspiră din noul limbaj de design al mărcii, introdus de a treia generație Continental GT și de noul Flying Spur. Împreună, cele trei mașini formează o nouă familie care este mai conectată vizual ca niciodată. Fiecare element al părții din față a mașinii a fost reproiectat pentru un aspect mai curat și mai modern.
Grila în formă de matrice mai mare, mai impunătoare, este acum mai înaltă, în timp ce noua tehnologie inteligentă de faruri cu matrice LED include semnătura Bentley, inspirată din cristalul tăiat. O bară de protecție mai agresivă accentuează caracteristicile de performanță ale mașinii. Ștergătoarele de parbriz încălzite, cu stropire directă și 22 de jeturi de spălare în fiecare braț sunt introduse pentru prima dată pe Bentayga.
În partea din spate, noul Bentayga a suferit o transformare majoră, cu o reproiectare totală a suprafețelor, inclusiv un nou hayon pe toată lățimea, cu noi stopuri încapsulate, în timp ce plăcuța de înmatriculare a fost mutată mai jos, pe bara de protecție, pentru un aspect mai curat. Gurile de evacuare largi și separate nu lasă nicio îndoială că aceasta este o mașină performantă. O creștere de 20 mm a lățimii spatelui aduce beneficii de dinamică și repoziționează roțile în arcadele lor pentru a îmbunătăți postura mașinii. Roțile, în sine, au un design nou, unic pentru Bentayga. Modelul de test este vopsit în nuanța Anthracite, aceasta fiind cea mai populară culoare de la introducerea sa în 2004 pe modelul Arnage.
Interiorul foarte apreciat al Bentayga a fost revizuit în mod semnificativ la cel mai recent model. Printre schimbările majore se numără partea centrală a bordului și volanul, bordurile ușilor și scaunele complet noi – acum disponibile cu opțiunea ventilație în spate pentru cabina cu cinci locuri. De asemenea, pasagerii din spate se bucură de un spațiu semnificativ mai mare, zona pentru picioare crescând cu până la 100 mm în funcție de configurație. Un sistem de infotainment de generație nouă se integrează perfect în tabloul de bord Bentley în formă de „aripă”, lucrat manual, și are un ecran de 10,9 inci cu o grafică edge-to-edge. Display-ul digital complet nou include o grafică dinamică și o super-rezoluție, care se pot configura după preferințele șoferului.
Cele mai noi elemente hardware și software oferă o navigație completă cu hărți prin satelit, căutare online și alte funcții. Wireless CarPlay Apple este oferit pentru prima dată în configurația standard, alături de sistemul pe cablu existent, împreună cu Android Auto (în funcție de piață). Pasagerii din spate beneficiază de introducerea unei noi tablete cu ecran tactil, mai mare, similară cu cea introdusă pe noul Flying Spur.
Întreaga conectivitate a mașinii este îmbunătățită semnificativ, porturile de date USB-C și un încărcător de telefon wireless fiind acum incluse în configurația standard. Noul Bentayga este dotat acum cu un SIM încorporat. Funcțiile conectate My Bentley nu mai necesită ca ocupanții mașinii să-și pună la dispoziție propria lor conexiune de date. Serviciile My Bentley, disponibile în mașină și la distanță, reprezintă o gamă de servicii în continuă dezvoltare, disponibilă clienților printr-o aplicație dedicată, atât pe platformele mobile Apple iOS cât și pe Android.
Interiorul luxos poate fi și mai rafinat prin aplicarea a unor ornamente din aluminiu finisat în nuanță închisă disponibile pentru prima dată pe un Bentley, precum și prin aplicarea a două furnire drepte, noi pentru Bentayga: Koa și Crown Cut Walnut. Mulliner Driving Specification adaugă un nou design de matlasare, și noi detalii pentru scaune. Modelul First Edition adaugă și o piele de culoare albă aleasă cu grijă la detalii, astfel încât nici măcar mușcături de insecte nu se pot observa pe material.
Sub capota modelului testat stă motorul V8 bi-turbo, de 4.0 litri, de generație nouă, care îmbină puterea extraordinară cu o eficiență impresionantă. Sistemul de propulsie dezvoltă 550 CP un cuplu maxim de 770 Nm, făcând posibilă o viteză maximă de 290 km/h și sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde. Adăugarea unui sunet caracteristic motorului V8, a gurilor duble de evacuare elegante și a frânelor carbon-ceramice, disponibile opțional, contribuie la caracterul vădit sportiv al SUV-ului de lux. Poziționată în centrul gamei Bentayga, versiunea V8 îmbină performanțele impresionante și luxul cu abilitățile sportive remarcabile. Conduita SUV-ului poate fi personalizată în întregime, la cererea conducătorului auto, prin intermediul sistemului Drive Dynamics, aceasta variind de la rafinamentul tipic unei limuzine, până la precizia unei sportive. Recunoaștem că l-am condus pe modul Bentley, iar plăcerea de a apăsa pedala și a simți imediat cu sprintează această mașină de aproape 2 tone și jumătate este inegalabilă. Acesta este al doilea V8 condus de noi, iar îmbunătățiri subtile de dinamică se simt la modelul nou.
O suită de sisteme de asistență de ultimă generație și caracteristici de infotainment, sunt prezente la bordul SUV-ului de lux. Sistemul Adaptive Cruise Control (ACC), incluzând funcții precum Stop & Go, Predictive ACC și Traffic Assist, permite șoferului să mențină o distanță prestabilită față de vehiculul din față. Predictive ACC utilizează datele de navigație, senzorii și camerele pentru a prezice următoarele viraje, ieșirile din oraș și modificările limitelor de viteză și poate adapta viteza mașinii în consecință, îmbunătățind atât confortul, cât și economia de combustibil.

Bentley Bentayga facelift V8 First Edition
Viteza maximă: 290 km/oră (limitată)
Acceleratie 0-100 km/h s: 4,5
L/l/î: 5.125/2.222/1.742
Masă proprie: 2.416 kg
Volum Portbagaj: 484 litri
Motor/cilindree: V8 – 3.996 cmc
Putere (CP): 550 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 770 la 1.960 rpm
Consum mediu: 12 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts