Austria încearcă să salveze industria auto a Rusiei

Da mai departe!

Siegfried Wolf, membru al consiliului de administrație Porsche SE, vrea să reconstruiască sectorul auto din Rusia, sancționat de război, folosind cunoștințele germane de la companii, inclusiv Volkswagen. Chiar și-a prezentat planul într-o scrisoare direct către Putin – și a cerut o linie de credit de 800 de milioane de euro, conform revistei germane Der Spiegel.

Siegfried Wolf are nevoie de 60 de miliarde de ruble. El vrea să folosească această sumă, echivalentul a aproximativ 800 de milioane de euro, pentru a salva industria auto rusă, cu planuri de a produce 270.000 de vehicule la nivel local în fiecare an.

Antreprenorul austriac avea să prezinte acest plan în ianuarie nimănui altuia decât președintelui rus Vladimir Putin. Scrisoarea sa de trei pagini, pe care DER SPIEGEL a văzut-o, începe cu cuvintele: „Dragă Vladimir Vladimirovici!” Până în acel moment, trecuse aproape un an de când Putin atacase Ucraina.

În condițiile dificile de astăzi”, scrie Wolf în scrisoare, există un deficit de mașini de înaltă calitate în Rusia. El scrie că „noul său proiect de investiții pentru a reporni producția de vehicule de pasageri” ar putea „rezolva această problemă”. Wolf dorește să o implementeze împreună cu GAZ Group, un producător de automobile de top din Rusia. Pentru ca acest lucru să se întâmple, el are nevoie de cele 60 de miliarde de ruble pe care le cere lui Putin, în termeni siguri. Pentru proiect, Wolf vrea să folosească două fabrici a căror producție a fost suspendată din primăvara anului 2022, inclusiv o fabrică din Kaluga, la sud-vest de Moscova, care este deținută de producătorul german VW.

Un „investitor de renume mondial”

Antreprenorul austriac se laudă în scrisoare că s-a ajuns deja la un „acord de principiu cu conducerea de vârf a Volkswagen” și că până în luna martie, cel târziu, decizia „va fi aprobată în sfârșit de consiliul de supraveghere al corporației” înainte de a o închide. În scrisoare, Wolf se descrie ca fiind un „investitor de renume mondial care a făcut mult pentru a promova dezvoltarea industriei auto ruse”. Aceasta este de fapt o afirmație adevărată.

Wolf este, probabil, unul dintre cei mai puternici reprezentanți ai industriei auto europene. El face parte din consiliile de supraveghere ale furnizorului german de piese auto Schaeffler și Porsche SE, holdingul de miliarde de dolari al familiilor Porsche și Piëch, care controlează Volkswagen. Ceea ce l-a făcut pe Wolf atât de valoros pentru corporații de-a lungul anilor este faptul că este considerat a fi un deschizător al ușilor către Rusia. Puțini alți lideri de afaceri din lumea de limbă germană au genul de contacte pe care le are în Rusia, cu șefi de corporații și oligarhi – și cu președintele Vladimir Putin.

Timp de mulți ani, Wolf a ocupat diverse funcții de conducere în imperiul oligarhului Oleg Deripaska, inclusiv ca membru al consiliului de supraveghere al Grupului GAZ din Rusia până la sfârșitul anului 2022. El deține în continuare aproximativ 10% din acțiunile companiei.

Lucrurile devin însă tulburi pentru Wolf pentru că este partenerul de afaceri de multă vreme al fostului proprietar GAZ, Deripaska, care se află acum pe listele de sancțiuni menținute de Statele Unite și Uniunea Europeană. Dar, în loc să evite Rusia, ca majoritatea companiilor occidentale, Wolf vrea să-și extindă activitățile în țară.

Aproape că are deja o afacere în geantă: operațiunile rusești ale lui Schaeffler. În decembrie, grupul multinațional de furnizori auto, cu sediul în Herzogenrauch în statul german Bavaria, a selectat compania rusă a lui Wolf, PromAvtoKonsalt, pentru a cumpăra afacerea din Rusia. Wolf poate finaliza achiziția imediat ce va fi obținută aprobarea Rusiei.

Este o afacere bună, posibil și pentru Putin. Potrivit informațiilor obținute de DER SPIEGEL, uzina Schaeffler pe care este în curs de cumpărare ar putea fi utilizată pentru a sprijini producția liniei de vehicule Sadko a GAZ. Camionul de marfă este folosit și de armata rusă pentru a transporta trupe și echipamente.

Dar Wolf a avut o perioadă mai dificilă cu VW. Contrar a ceea ce sugerează el în scrisoarea sa către Putin, compania din Wolfsburg nu a fost de acord să-i vândă. La începutul lunii martie, VW a decis ca fabrica din Kaluga să meargă la Avilon, un dealer auto prezent în Rusia. Câteva zile mai târziu, un tribunal din Nijni Novgorod a sechestrat bunurile Volkswagen din Rusia, la cererea Grupului GAZ. A fost un act de răzbunare menit să facă mai dificilă pentru companie vânzarea fabricii către alții.

Related posts