Am testat Can Am Spyder F3-s, ediţia specială Daytona 500

Test CANAM Spyder (20)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

De-a lungul timpului, am testat vehicule cu patru roţi, două roţi, chiar şi douăsprezece roţi! Acum a venit rândul celor cu trei roţi. Euronautica Internaţional, importatorul oficial al produselor BRP în România, ne-a trimis una dintre cele mai fun vehicule, modelul Can Am Spyder F3-s, ediţia specială Daytona 500.

Este o motocicleta sau este o maşină? Nu este o surpriză că un astfel de vehicul împrumută de la ambele câte ceva pentru şasiul său rulant. O roată tradiţională, asemănătoare unei motociclete, cu un amortizor central la roata din spate, iar pentru partea frontală avem un sistem de suspensie cu două braţe si bară antiruliu, asemănător unui automobil.
Această bijuterie pe 3 roţi, este mai mult o motocicletă sport-touring căreia i s-au pus două roţi pe puntea faţă. Pentru riderii care trec de la o motocicletă tradiţională la Can Am, vor observa că direcţia este uşor diferită, deoarece vehiculul nu se inclină, iar daca intrii într-un viraj strâns ai o senzaţie de subvirare. Încă de la prima rulare, senzația de a cârmui din ghidon două roți este puțin ciudată, dar te obișnuiești repede.
Pentru frânare găsim o pedală, ca la motocicletă, care se acţionează cu piciorul drept şi o frână de parcare acţionată dintr-un buton aflat in partea stânga a ghidonului, care te menţine în siguranţă atunci când vrei să parchezi in rampă .
Frânele dotate cu ABS+EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare) şi sistemul de control al stabilităţii SCS fac să transmită doar cantitatea potrivită de frânare pentru fiecare roată in parte, sistemul de control al tracţiunii (TCS) trimite puterea motorului pe roata din spate și o controlează pentru a păstra aderenţa pe partea carosabilă. Carenajul ergonomic precum şi paravântul, te protejează foarte bine la viteze de peste 100 km/h. Panoul de bord, foarte sofisticat, indică viteza, turaţiile motorului, precum şi nivelul de combistibil, treapta de viteză, temperatura exterioară şi a motorului.
Confortul in mers este foarte bun, scariţele bine poziţionate si forma şeii, te ajută foarte mult pentru drumurile lungi. Ciclistica foarte bună, servodirecţia DSP,marşarierul, îl fac foarte manevrabil atât la viteze mari cât şi la viteze mici. În ciuda greutăţii (408 kg), Can Am-ul se simte uşor, manevrabil şi agil.
Can Am-ul este propulsat de un motor Rotax în trei pistoane cu o cilindree de 1330 cmc și sistem de alimentare prin injecţie electronică de combustibil care dezvoltă o putere de 115 cp şi un cuplu de 130 Nm. Vehiculul de test era echipat cu o cutie semi-automată SE6 cu 6 rapoarte si marşarier. Transmisia finală la roata spate se face printr-o curea dinţată.
În partea din faţă găsim un compartiment blocabil şi etanş la apă unde îţi poţi depozita casca.
În România, Can Am-ul este omologat ca Motociclu L5e şi se poate conduce cu categoria A sau B (vârsta minima de 21 de ani). Este obligatorie casca de protecţie, ca la motocicletă. Pretul modelului testat este de 21.113 Euro cu TVA.
Varianta Daytona 500 aduce in plus faţă de varianta standard, o grilă frontală cu design sport, o schemă grafică racing, jante faţa cu 6 spiţe, vopsite in culoare neagră, drag bar şi codiţă sport pentru partea spate.
Cu toate că este o ediţie specială, păstrează performanţele şi dotările Can-Am-ului Spyder F3-S, care includ cruise control, amortizoare faţă Fox Podium, mod de pilotare sport, şi aripă faţă cu lumini LED.

Fişă tehnică:

MOTOR:
Rotax 1330 ACE cu 3 cilindri, răcire cu lichid, electronic fuel injecţion şi electronic throttle control
Putere: 115 CP
Capacitate: 1330 cmc
Combustibil: benzină
Cutie de viteze: semi-automată SE6, 6 trepte
Rezervor: 27.00 l
Răcire: cu lichid
Transmisie: pe curea
Sistem pornire: electrică

MECANICĂ:
Suspensie faţa: braţ dublu tip A, barţ antiruliu, amortizoare FOX Podium
Suspensie spate: braţ oscilant, amortizor SACHS
Frâna faţă: 2 discuri 270mm, etriere Brembo cu 4 pistoane
Frână spate: 1 disc 270mm, etrier cu 1 piston
Anvelopă faţă: MC165/55R15 55H
Anvelopă spate: MC225/50R15 76H

DIMENSIUNI:
Lungime: 2642 mm
Lăţime: 1497 mm
Inăţime: 1099 mm
Greutate: 408.00 KG
Inălţime şa: 675 mm
Gardă la sol: 115 mm

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts