A cincea generație Kia Sportage este un model dedicat, special conceput și dezvoltat pentru Europa

Da mai departe!

Versiunea europeană a celui mai bine vândut model, Kia Sportage, a fost creată cu atenție pentru specificul aceste piețe și pentru a domina segmentul SUV-urilor din Europa. Noul Sportage combină un design exterior elegant, dar musculos și modern, cu un interior premium de ultimă generație, cu un dislpay curbat integrat care găzduiește cele mai recente tehnologii de conectivitate.

Dezvoltat pe o nouă arhitectură „N3”, modelul european Sportage beneficiază de un program de dezvoltare de înaltă tehnologie, creat special pentru Europa, care a condus la obținerea unui ampatament optim și unor dimensiuni și proporții ideale pentru drumurile europene. Această abordare meticuloasă a contribuit la crearea unui SUV care se potrivește perfect cerințelor europene, subliniind caracterul practic și utilitatea acestuia de zi cu zi. De asemenea, un astfel de pachet modern și personalizat a avut ca rezultat o capacitate îmbunătățită a spațiului pentru bagaje, a spațiului pentru cap și pentru picioare, în comparație cu modelul Sportage anterior, cu un spațiu remarcabil pentru picioare pentru pasagerii din spate.

Sistemele de propulsie hibride de ultimă generație îmbunătățesc și mai mult performanțele modelului european Sportage, contribuind la reducerea dramatică a emisiilor și la creșterea economiei de combustibil. Un model plug-in hybrid avansat (PHEV) reprezintă o altă premieră pentru modelul european Sportage, cu capacitatea de a fi condus în mod 100% electric, cu o autonomie care poate acoperi majoritatea călătoriilor zilnice de la domiciliu la serviciu sau nevoile de cumpărături zilnice. De asemenea, noul model Sportage din a cincea generație lansează o versiune hybrid high-tech (HEV) și un sistem de propulsie pe benzină mild-hybrid (MHEV). Sunt disponibile, de asemenea, cele mai recente și eficiente motoare cu combustie internă pe benzină și diesel, care fac ca noul Sportage să poată satisface o gamă largă de nevoi și cerințe ale clienților. De asemenea, motorul diesel poate fi cuplat cu tehnologia MHEV, contribuind la reducerea emisiilor și la îmbunătățirea economiei de combustibil.

Dinamica de condus
Modelul european Sportage beneficiază de un nou modul „Terrain Mode” și un sistem nou ECS
Pe baza noii arhitecturi „N3” dezvoltată de companie, fiecare element al noului Sportage a fost proiectat și dezvoltat pentru a amplifica prezența premium a SUV-ului.

O premieră pentru Sportage este noul sistem „Terrain Mode” care debutează pe a cincea generație a modelului. Implementat anul trecut pe Kia Sorento și dezvoltat acum pentru proprietarii modelului Sportage care doresc aventuri în aer liber și activități de agrement, modulul avansat „Terrain Mode” ajustează setările automobilului astfel încât acesta să ofere o dinamică optimă de condus pentru orice suprafață și mediu de rulare.

Noua platformă „N3” a influențat puternic și caracteristicile dinamice ale noului Sportage, combinând o călătorie rafinată, stabilă și confortabilă cu manevrabilitatea sporită și agilitatea. Sistemele avansate de direcție și suspensie, care au fost setate meticulous, ajută la îmbinarea acestor calități.

Pentru a crea o experiență de condus captivantă, dinamică și optimă pentru drumurile europene, noul Sportage debutează cu numeroase noutăți tehnologice inovatoare. O nouă generație a sistemului ECS – Electronic Control Suspension oferă un confort optim și niveluri superioare de siguranță în orice moment datorită controlului său continuu al amortizarii. Tehnologia reacționează rapid la mișcările caroseriei și la comenzile direcției, efectuând ajustări ultra-rapide ale setărilor amortizoarelor pentru a contracara tangajul și ruliul caroseriei în viraje. De asemenea, sistemul ajustează forța de amortizare a suspensiei pentru a se adapta confortabil obstacolelor și pentru a reduce impactul suprafeței de rulare asupra roților. Un sistem de tracțiune integrală – AWD, controlat electronic, asigură distribuirea optimă a puterii între puntea din față și din spate, în funcție de condițiile de rulare și de situațiile de condus, nu numai pentru a asigura îmbunătățirea și mai mult a performanțelor dinamice, ci și pentru sporirea siguranței și eficienței.

Sisteme de propulsie avansate primordiale în proiectare au fost eficiența, puterea și performanța
Noul Sportage va fi lansat cu o gamă cuprinzătoare de sisteme de propulsie puternice, flexibile și eficiente, inclusiv tehnologii electrice hibride și motoare cu combustie internă (ICE) pe benzină și diesel, de ultimă generație.

Încă de la începutul procesului de dezvoltare, noul Sportage a fost conceput să adopte cele mai noi tehnologii de propulsie electrificată, făcându-l unul dintre cele mai eficiente SUV-uri disponibile pe piața auto. Dezvoltat pe o arhitectură avansată care cuprinde inovații în electrificarea sistemului de propulsie, atât modelele HEV, cât și PHEV ale noului model european Sportage oferă un pachet SUV eco-friendly, fără compromisuri.

Pachetul de dotări pentru modelele HEV și PHEV a fost pregătit cu atenție pentru a minimiza impactul asupra spațiului pentru pasageri și bagaje. Pentru versiunea HEV, bateria este plasată sub scaunele din al doilea rând, rezultând un spațiu pentru picioare identic cu cel al modelelor Sportage cu motor cu combustie internă. Pentru versiunea Sportage PHEV, bateria de înaltă tensiune este plasată central între cele două axe, sub caroseria SUV-ului, asigurând o distribuție echilibrată a greutății și un spațiu interior practic, confortabil și versatil.

Toate cele trei versiuni hybrid de ultimă generație – HEV, PHEV și unul dintre cele două derivate MHEV – care contribuie la alcătuirea celei de a cincea generații a gamei Sportage dispun de motorul premiat T-GDI de 1.6 litri, dezvoltat de Kia. Pe lângă faptul că este sportivă, captivantă și foarte flexibilă, unitatea avansată cu patru cilindri dispune și de tehnologia sofisticată CVVD (Continuous Variable Valve Duration), care controlează durata de deschidere a supapelor pentru a îmbunătăți dramatic performanța, economia de combustibil și emisiile.

Pe lângă utilizarea tehnologiei CVVD, motorul de 1.6 litri beneficiază și de un proces de ardere nou și optimizat, tehnologii de răcire și modalități importante de reducere a frecării, inclusiv un sistem avansat de management al temperaturii integrat și utilizarea unui rulment cu bile cu frecare redusă.

Pentru versiunea Sportage Plug-in Hybrid, motorul turbo compact face parte dintr-un pachet de propulsie avansat care include, de asemenea, un motor electric de 66.9 kW de tip „permanent magnet traction” și un pachet de baterii litiu-ion polimer de 13.8 kWh. Această combinație a sistemului de propulsie oferă o putere totală de 265 CP, cu 180 CP provenind de la motorul T-GDI.

Pachetul de baterii de ultimă generație al modelului Sportage Plug-in Hybrid are o unitate de management a bateriei de înaltă tehnologie care monitorizează constant starea bateriei, inclusiv factori precum curentul, tensiunea, izolarea și sistemul de diagnosticare a defecțiunilor. De asemenea, pachetul dispune de o unitate avansată de monitorizare a celulei care măsoară și monitorizează tensiunea și temperatura celulei bateriei.

Pentru modelul Sportage Hybrid, apreciatul motor 1.6 T-GDI este combinat cu un motor electric de 44.2 kW, de tip „permanent magnet traction” și o baterie litiu-ion polimer de 1.49 kWh pentru a oferi un grup motopropulsor eficient și flexibil. Puterea totală a sistemului este de 230 CP.

De asemenea, modelul Sportage dispune de tehnologia MHEV pentru motoarele pe benzină T-GDI de 1.6 litri, tehnologia hybrid lucrând pentru a reduce emisiile și a spori economia de combustibil. Sunt disponibile două opțiuni de putere pentru versiunile Sportage MHEV pe benzină – 150 CP și 180 CP.

De asemenea, în gama de lansare a noului model european Sportage este inclus un motor diesel eco-friendly de 1.6 litri, extrem de eficient, care este disponibil cu puteri de 115 CP sau 136 CP. Modelul diesel eco-friendly de 136 CP este al doilea grup motopropulsor MHEV disponibil pentru modelul Sportage, tehnologia hybrid reducând și mai mult emisiile și sporind eficiența SUV-ului. De asemenea, motorul diesel dispune de cele mai recente tehnologii SCR (Selective Catalytic Reduction) de control activ al emisiilor, care reduc și mai mult substanțele poluante precum NOx (oxidul de nitrogen) și alte particule.

Noul Sportage este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj, cu 7 trepte de viteze (7DCT). De asemenea, este disponibilă o transmisie manuală cu șase trepte (MT), în timp ce o transmisie manuală inteligentă (iMT) cu șase trepte este oferită exclusivă pentru modelele MHEV. Atât modelele Sportage Hybrid, cât și Sportage Plug-in Hybrid sunt echipate cu transmisia automată de ultimă generație cu șase trepte (6AT). Pentru a satisface toate cerințele clienților, noul Sportage este disponibil fie cu tracțiune integrală (AWD) fie cu tracțiune față (FWD). Versiunea Sportage Plug-in Hybrid beneficiază de tehnologia AWD (All Wheel Drive).

Habitaclu atent conceput, ce combină tehnologia avansată cu stilul contemporan
Interiorul noului Sportage se joacă cu atribute precum îndrăzneala în caracter, delicatețea în calități și inovația în tehnologie, creând un spațiu orientat către șofer care este cu adevărat de ultimă generație. Habitaclul a fost proiectat cu atenție pentru a îmbina tehnologia inovatoare cu caracteristicile de lux, materialele premium și stilul modern.

În centrul habitaclului modern al noului Sportage se află un display curbat integrat, frumos sculptat, cu ecran tactil și guri de ventilație fin detaliate. Display-ul curbat trece prin partea din față a planșei de bord, oferind habitaclului o lățime și adâncime dramatice.

Ecranul tactil de înaltă tehnologie de 12.3 inch și display-ul tactil multi-modal acționează ca un centru nervos pentru nevoile de conectivitate, funcționalitate și utilizare ale șoferului și pasagerului. Ambele au fost create pentru a fi ușor de utilizat, foarte intuitive și plăcute la atingere. Grupul de instrumente de 12.3 inchi este echipat cu ultima generație a display-ului cu tehnologie TFT LCD (thin-film-transistor liquid-crystal display) pentru o grafică incredibil de precisă și clară. Cu o astfel de tehnologie de conectivitate high-tech avansată și sigură, noul Sportage beneficiază de cele mai recente actualizări de software și hărți prin satelit. Software-ul avansat de conectivitate din noul Sportage permite utilizatorilor din Europa să se conecteze cu automobilul lor de la distanță prin aplicația pentru smartphone Kia Connect. Tehnologia interactivă, ușor de utilizat, oferă utilizatorilor acces la funcțiile cheie de la bord, oferind o liniște deplină printr-o simplă atingere pentru a verifica dacă automobilul lor este încuiat și ușile sunt închise și oferă confort deplin prin informarea utilizatorilor despre locul exact unde au parcat SUV-ul lor.

O consolă centrală ergonomică a fost poziționată în mod optim pentru șofer și pasagerul din față pentru a oferi mai mult spațiu flexibil de depozitare. De exemplu, prin simpla apăsare a unui buton, suporturile de pahare situate în consola centrală se pliază în unitate atunci când nu sunt folosite, oferind ocupanților un spațiu mai mare și practic în care să depoziteze articolele. De asemenea, consola centrală găzduiește butonul rotativ al transmisiei shift-by-wire. Un compartiment de încărcare pentru smartphone oferă încărcare wireless de mare viteză de 15W.

În întreagul habitaclu, au fost utilizate materiale de cea mai înaltă calitate, care sunt somptuoase la atingere, în timp ce opțiunile de culori dinamice adaugă vitalitate și energie. Scaunele subțiri ale șoferului și pasagerului din față combină inovația, confortul și funcționalitatea într-un design sportiv. Acestea găzduiesc porturi USB de încărcare rapidă și, sporind și mai mult confortul pasagerilor, în spatele scaunelor sunt integrate umerașe în tetierele subțiri, permițând ca îmbrăcămintea și gențile de mână să fie ușor și convenabil agățate la locul lor.

Spațiul interior inteligent al modelului european Sportage, care combină caracterul practic, funcționalitatea și versatilitatea, este susținut de un ampatament compact de 2.680 mm, o lățime de 1.865 mm, o lungime de 4.515 mm și înălțimea de 1.645 mm. Acest lucru a rezultat într-o dispunere care deschide calea pentru spațiu suplimentar pentru picioare, cap și capacitatea de depozitare a bagajelor. Modelul european Sportage oferă un spațiu pentru picioare de 996 mm pentru pasagerii din al doilea rând (955 mm pentru modelul PHEV), în timp ce spațiul pentru cap în spate este de 998 mm. Capacitatea portbagajului este de 591 litri (VDA) pentru modelele cu motor cu combustie internă – ICE.

Pentru a maximiza și mai mult confortul, scaunele din spate se pot rabata într-o dispunere 40:20:40, permițând un spațiu total de încărcare de 1.780 de litri. Această funcționalitate interioară inteligentă, cu rabatarea scaunelor spate prin simpla acționare a unui mâner, este standard pentru toate modelele Sportage din Europa.

Sunetul surround complet captivant din interiorul mașinii, este oferit ocupanților noului Sportage prin intermediul unui sistem de sunet premium Harman Kardon, lider în industrie.

Noua versiune de echipare GT-line accentuează și mai mult natura energică a modelului Sportage, elementele din interior creând contraste vizuale puternice între alb și negru, oferind astfel modelului un mediu sportiv, plin de viață.

Tehnologiile „DriveWise” – Sportage găzduiește cele mai recente tehnologii de siguranță pasivă și activă
Siguranța fiind o prioritate de vârf în timpul dezvoltării sale, cea de a cincea generație a modelului Sportage este unul dintre cele mai sigure automobile din clasa sa.

Sub designul exterior elegant al noului Sportage se află o caroserie cu structură întărită și ușoară, care are o rigiditate ridicată la torsiune. Noul Sportage are diferite aplicații ale sistemului de siguranță, incluzând airbag-ul șoferului, airbag-ul pasagerului, airbag-urile laterale tip cortină, airbag-ul central dintre scaunele din față și airbag-urile laterale pentru picioare.

Apreciata tehnologie Kia Advanced Driver Assistance System (ADAS) – cunoscută și sub numele de „DriveWise” – ajută noul Sportage să evite pericolele potențiale, protejând pe deplin ocupanții și alți participanți la trafic, în fiecare călătorie. Ca parte a pachetului său DriveWise ADAS, noul Sportage dispune de sistemul de top de asistență pentru evitarea coliziunilor frontale (Forward Collision-Avoidance Assist System), dezvoltat de Kia, ce dispune de funcționalitatea „Junction Turning”, care ajută la evitarea coliziunilor cu mașinile, pietonii și bicicletele care se apropie din sens opus atunci când se efectuează un viraj la stânga sau la dreapta în intersecții.

Sistemul de asistență la rularea pe autostradă – Highway Driving Assist (HDA) menține o distanță și o viteză stabilite față de automobilul în timpul rulării pe autostradă și ajută la menținerea noului Sportage pe centrul benzii sale de rulare. De asemenea, sistemul HDA poate ajusta viteza automobilului în funcție de limita de viteză setată.

Sistemul inteligent Smart Cruise Control cu ajutorul sistemului de navigație (NSCC – Navigation-based Smart Cruise Control) ajută la condusul noului Sportage la o viteză sigură pe autostradă, folosind date oferite de sistemul de navigație în timp real. Extinzând și mai mult domeniul de aplicare al sistemului NSCC, pentru părțile de autostradă unde există viraje strânse, tehnologia reduce automat viteza de deplasare înainte de a intra în curbe. După ce automobilul revine la traiectoria liniară a autostrăzii, sistemul NSCC resetează limita de viteză la nivelul inițial.

Atunci când se acționează semnalizarea pentru a schimba benzile de circulație, dacă există riscul de coliziune cu un automobil din spate, noul sistem de evitare a coliziunilor cu obiectele aflate în unghiul mort – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) – va furniza un avertisment șoferului. După avertizare, dacă riscul de coliziune crește, sistemul BCA controlează activ noul Sportage pentru a ajuta la evitarea unei coliziuni. De asemenea, sistemul BCA este activ în situații precum manevrele de parcare laterală, ajutând în continuare la evitarea coliziunii cu automobilele din spate. Sistemul Blind-Spot View Monitor (BVM) este, de asemenea, inclus pe lista de dotări ale noului Sportage și îmbunătățește și mai mult siguranța și vizibilitatea șoferului la schimbarea benzii de circulație, afișând în timp real în panoul de instrumente, o imagine cu automobilul aflat în spate sau în lateral.

Sistemul inteligent de asistare la parcarea de la distanță – Remote Smart Parking Assist (RSPA) – ajută șoferul să parcheze sau să iasă dintr-un loc de parcare de la distanță. Manevrele de parcare sunt îmbunătățite și mai mult prin adăugarea tehnologiei Surround View Monitor (SVM), care afișează imagini video în timp real ale automobilului și ale zonelor din jurul acestuia.

O nouă identitate de design, bazată pe o filosofie îndrăzneață și provocatoare
Exteriorul noului Sportage stabilește noi limite în design, oferindu-i o prezență dramatică pe drumurile europene.

Liniile tensionate și clare se unduiesc de-a lungul caroseriei rafinate, amplificând tensiunile stilului sofisticat. În același timp, suprafețele curate, dar musculare își unesc forțele cu o grafică complexă pentru a oferi SUV-ului o prezență dinamică și asertivă pe șosea.

Dezvăluit la începutul acestui an, cu mare apreciere din partea comunității de design, noul limbaj de design Kia – Opposites United – se află în centrul proiectării noului Sportage, influențând fiecare aspect al aspectului și caracterului său.

Filosofia provocatoare și îndrăzneață este formată din cinci piloni: Bucurie în lucruri simple (Joy for Reason), Puterea de a progresa (Power to Progress), Tehnologie pentru viață (Technology for Life), Serenitate în tensiune (Tension for Serenity) și Îndrăzneala de a fi naturali (Bold for Nature). Ultimul pilon – Bold for Nature – a influențat profund crearea designului noului Sportage, întruchipând lumea naturală și creând o identitate de design care ia o formă îndrăzneață, emoțională, modernă, dar organică.

Din față, noul Sportage prezintă o formă de design precisă și complexă, cu grafica atent elaborată a grilei sale negre, care se întinde pe toată lățimea părții frontale. Grafica evoluată reunește principalele caracteristici ale părții frontale ale noului Sportage, prezentând un aspect frapant. Grila leagă semnătura Kia Tiger Nose de luminile de zi de tip DRL LED ce au un stil futurist în formă de bumerang, care la rândul lor creează linii solide de delimitare pentru blocurile optice cu tehnologie Matrix LED, cunoscute și sub numele de ”sistem inteligent de iluminare frontală”.

Aducând un omagiu moștenirii sale de model ”sports utility”, profilul noului Sportage creează o prezență rutieră captivantă, cu linii alungite, care traversează suprafețele caroseriei curate, dar rafinate, îmbinând perfect volumele contrastante. Adăugarea unei linii cromate care înconjoară mijlocul mașinii începe în partea din spate a noului Sportage, creând linii armonioase cu spoilerul din spate, care se adaugă și mai mult pedigree-ului sportiv al mașinii.

Modelul european Sportage își păstrează o prezență rutieră puternică în partea posterioară, cu un design musculos de tip fastback care se revarsă către lămpile din spate, care au fost create pentru a da impresia că au tăiat în caroserie cu o precizie fină. Lămpile din spate sunt conectate printr-un design orizontal subțire, oferind noului Sportage o impresie uimitor de lată din spate.

Reprezentând încă o premieră pentru noua gamă Sportage din Europa, un nou plafon negru este acum disponibil pentru noua versiune de echipare GT-Line, contribuind la accentuarea profilului sportiv și la evidențierea stâlpului C. Noul plafon negru este o caracteristică de design convingătoare, care este completată în continuare în versiunea de echipare GT-line de culorile remarcabile, vii și pline de viață ale caroseriei.
În funcție de specificații și versiunea de echipare, noul Sportage rulează pe jante de 17, 18 sau de 19 inch, cu o gamă de șase modele, culori și finisaje diferite.

Related posts