Nissan Navara este genul de mașină căreia îi stă mai bine pe un drum cu zăpadă. De aceea am dus pickup-ul japonez în zona Sinaia pentru a găsi drumuri cu provocări pentru utilitara de test care era echipată și cu troliu.
Am cam regretat când au retras vechea generație Navara, am crezut că liniile drepte vor fi dispărute pentru totdeauna, dar iată că avem în față tot o siluetă pătrățoasă, pe care designerii Nissan le-au mai cizelat puțin, dar pickup-ul a rămas la fel de agresiv și amenințător. Mașina de test avea o carosare interesantă care o făcea să semene cu un SUV mai alungit. Acum avem mai mult crom pe partea frontală, blocuri optice mai tehnologizate care arată foarte bine și un pickup robust, atrăgător și mai puternic.
Noul NP300 Navara este cea mai recentă apariție din lunga serie de pick-up-uri marca Nissan – primul fiind produs în 1935. De-a lungul timpului Nissan a lansat pick-up-ul de clasă medie King Cab în anul 1977, a implementat sistemul de ancorare C-Channel în 2005, iar odată cu acest model inaugurează suspensia spate tip multi-link cu arcuri elicoidale pe un pick-up de o tonă. Acest lucru face ca acest pickup să aibă cel mai bun comportament la drum din segment.
Sub capotă este motorul 2.3 dCi dar în versiunea de 190 CP, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. Aceasta este etajată în așa fel încât să ajute mai mult la livrarea cuplului. Și Navara a fost afectată de downsizing, motorul de 2.5 dCi devenind istorie odată cu introducerea noului propulsor. Deși este mai mic, motorul oferă putere mai mare și o face mai prompt. Desigur că așteptăm o variantă V6 și de la această generație, dar modelul testat de noi ne-a dovedit că are suficientă putere atât pentru mers pe autostradă cât și suficient cuplu pentru off-road.
Pe zăpadă, Nissan Navara nu a întâmpinat nici o problemă. Ne-am aventurat chiar și pe o porțiune de drum închis de munte care nici măcar nu era deszăpezit. Cu toate acestea nu am reușit să folosim troliul atașat barei din față și nici modul 4×4 Low.
Navara se adaptează la orice tip de teren având chiar 4×4 Low care îi conferă capacități off-road deosebite indiferent de vreme. Cu 4×2 are o eficienţă optimă pe şosele. În ceea ce privește asistența activă avem o serie de caracteristici avansate de conducere asistată cum ar fi Hill Descent Control şi Hill Start Assist)
Dacă tot am ajuns în interior, aici au loc 5 persoane, iar bena este una dintre cele mai încăpătoare din segment. Materialele folosite în interior sunt foarte bune, mai plăcute la antingere decât cele de pe precedenta generație și din punct de vedere al finisajelor, Navara se duce înapoi în vârful segmentului.
Pe această versiune de echipare nu am primit cel mai avansat sistem de infotainment, dar prin sistemul audio prezent pe bord puteam asculta muzică prin stick-ul USB, apelurile primite prin Bluetooth sau conectivitate la aplicaţiile de pe smartphone.
Nissan Navara 2.3 dCi 4×4
Viteza maximă: 180 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 10.8
L/l/î: 5.330/1.850/1.840
Masă proprie: 1.958 kg
Cilindree (cmc): 2.298
Putere (CP): 190 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 450 la 1.500 rpm
Consum mediu: 8,5 l/100 km
Cutie viteze: manuală, 6 trepte