În 2026, Dongfeng va lansa bateria Solid-State de 350 Wh/kg ce promite o autonomie de peste 1.000 km

Da mai departe!

Dongfeng Automobile se pregătește să lanseze o nouă generație de baterii solid-state cu o densitate energetică de 350 Wh/kg, așteptate să intre în producția de masă și să fie integrate pe vehicule în septembrie 2026. Compania a stabilit deja o linie de producție pilot operațională, cu o capacitate de 0,2 GWh.

Odată implementate, vehiculele echipate cu această baterie sunt proiectate să atingă o autonomie ce depășește 1.000 de kilometri.

Performanțe Tehnice și Siguranță Îmbunătățită

Bateria utilizează un sistem multi-component ce combină un catod ternar de înaltă capacitate, un anod de siliciu-carbon și un electrolit solid compozit din polimer de oxid.

Dongfeng raportează că, la temperaturi extreme de -30°C, bateria își păstrează peste 72% din energie, comparativ cu aproximativ 60% pentru bateriile ternare convenționale (lichide). De asemenea, aceasta a trecut un test de siguranță în camera termică la 170°C, depășind cu mult standardul național de 130°C.

Platforma de 1200 V și Încărcare Ultra-Rapidă

La Conferința Mondială a Bateriilor Energetice din 2025, Dongfeng a prezentat Platforma Mach Super-kV Pure-Electric, o arhitectură de înaltă tensiune de 1200 V care dispune de un modul de putere cu carbură de siliciu (SiC) de 1700 V dezvoltat intern.

Platforma integrează o celulă compozită compatibilă cu încărcare rapidă de 12C și cu un încărcător de tip single-gun (un singur conector) de 2 MW, oferind o performanță uimitoare de:

„1 secundă pentru 2,5 km de autonomie, 5 minute pentru 450 km.”

Aceasta suportă, de asemenea, încărcarea autonomă și plata fără contact.

Platforma beneficiază de un motor de înaltă turație, capabil să atingă 30.000 rpm. Combinat cu designul pachetului de baterii de înaltă energie, sistemul permite vehiculelor să depășească 1.000 km în autonomie.

Caracteristicile de siguranță includ o baterie rezistentă la impact de 1500 J, monitorizare a fugii termice timp de 48 de ore și tehnologie de siguranță declanșată de motor.

Planuri Viitoare

Dongfeng dezvoltă și o versiune cu încărcare rapidă a bateriei solid-state de 350 Wh/kg, a cărei implementare pe vehicule este planificată pentru decembrie 2027. De asemenea, cercetările sunt în curs pentru o baterie solid-state bazată pe sulfuri, cu o densitate energetică și mai mare, de 500 Wh/kg.

Bateria de 350 Wh/kg este așteptată să intre în producție și să fie integrată în vehicule în septembrie 2026.

Related posts