Reglementările mai stricte din 2026 sunt pe cale să reducă la tăcere unele dintre cele mai turbulente creații din Affalterbach. Cele mai fun și zgomotoase modele, devin, oarecum, ilegale.
- Regulile UE privind zgomotul din 2026 vor forța Mercedes-AMG să scoată din producție modele cheie.
- Modelele C43, GLC43 și GLA35 își încheie producția până în februarie 2026, conform rapoartelor.
- Viitoarele VE-uri AMG, inclusiv GT, vor folosi sunete sintetice de V8.
Vești proaste pentru oricine consideră că un Mercedes-AMG autentic trebuie să zdrăngănească ferestrele și să trezească vecinii: Mercedes va opri în curând producția mai multor modele ale sale cele mai zgomotoase, echipate cu motoare cu ardere internă. Iar vina îi aparține, din nou, Uniunii Europene.
Potrivit unei note interne Mercedes-Benz care a fost făcută publică, reglementările de zgomot UN-R51.03 „Faza 3”, care intră în vigoare la 1 iulie 2026, vor înăspri limitele de zgomot extern în întreaga Uniune Europeană.
Noile reguli, parte a unui efort mai amplu de a reduce poluarea fonică urbană, înseamnă că mai multe modele AMG actuale, cunoscute pentru sunetul lor, pur și simplu nu vor mai îndeplini standardele.
Modelele Vizate
Nota, vizualizată de Elektro Auto News, schițează o listă de „victime”. Producția modelelor AMG C43 4Matic și GLC43 4Matic se va încheia până în februarie 2026, alături de GLA35 4Matic.
Frații lor mai mari și mai puternici, C63 SE Performance și GLC63 SE Performance, beneficiază de o scurtă amânare a execuției până în mai 2026. După această dată, producția lor va fi sistată.
Unul dintre puținele modele compacte AMG care supraviețuiește, cel puțin pentru moment, pare să fie GLA45 S 4Matic+, despre care Mercedes afirmă că poate fi comandat în continuare „fără restricții”. Totuși, compania a avertizat deja dealerii să nu mai accepte comenzi noi pentru modelele scoase din producție după datele menționate.
Vestea „bună” este că toate modelele afectate au motoare cu doar patru cilindri. Cel puțin unul dintre ele, controversatul C63 S E Performance PHEV, care s-a luptat cu vânzările de când a renunțat la motorul V8 de 4.0 litri în favoarea unui plug-in cu patru cilindri de 2.0 litri, probabil nu va fi regretat.
Acesta din urmă ar urma să primească un motor cu șase cilindri în linie în cadrul unui facelift din 2026, în timp ce motoarele V8 ale AMG par să fie sigure, conform omisiunii lor din nota internă.
Ce Urmează: V8-ul Sintentic
Deși AMG nu comentează oficial scurgerea de informații, un purtător de cuvânt al companiei a declarat presei germane că marca pregătește „cea mai extinsă ofensivă de produse din istoria sa”. Traducere: un val de modele AMG hibride și electrice de generație viitoare, construite pe viitoarea platformă AMG.EA, incluzând concepte îndrăznețe precum AMG GT XX.
Fotografiile spion ale unui SL63 restilizat, apărute săptămâna aceasta, demonstrează că modelele tradiționale V8 vor rămâne pe piață încă o vreme. Mai mult, AMG a dezvoltat chiar și o coloană sonoră de V8 pentru vehiculele sale electrice, pentru a le face mai puțin plictisitoare.
„În mod natural, valorile tradiționale ale ADN-ului mărcii noastre se vor reflecta și în viitoarele noastre modele,” a transmis AMG către Elektro Auto News.