Toyota recheamă peste 1 milion de mașini

Da mai departe!

Toyota se confruntă cu o problemă jenantă și potențial periculoasă: gigantul auto recheamă în service peste un milion de mașini din cauza unor defecțiuni la sistemele camerelor de marșarier. Și, ca și cum n-ar fi de ajuns, aceasta este A DOUA rechemare de proporții pentru o problemă similară, în mai puțin de o lună!

Déjà Vu, Dar Mai Periculos

Prima rechemare, anunțată recent, viza aproximativ 394.000 de vehicule (Tundra, Tacoma, Sequoia) și se referea la un sistem furnizat de Panasonic, unde ecranul putea afișa o imagine pe jumătate neagră, pe jumătate verde – un semn clar de defecțiune.

Însă, noua campanie de rechemare este mult mai amplă și, paradoxal, mai insidioasă:

  • Peste 1 milion de vehicule sunt afectate.
  • Problema provine de la un furnizor de componente diferit (Denso).
  • Sunt vizate trei mărci diferite (Toyota, Lexus, Subaru) și zeci de modele.

Ceea ce face această nouă problemă potențial mai periculoasă este faptul că imaginea camerei de marșarier fie nu se afișează deloc, fie îngheață – dând șoferului o senzație falsă de siguranță că are o vizualizare clară. Așa cum știm, camerele de marșarier sunt o cerință federală obligatorie în SUA pentru toate mașinile din 2018.

„Această nouă problemă este potențial mai periculoasă, deoarece imaginea poate să nu se afișeze deloc sau poate îngheța, dând șoferilor o senzație falsă de siguranță.”

Cine Este Afectat? O Listă Lungă!

Lista vehiculelor afectate de cea mai recentă rechemare este vastă și include:

  • Modele Toyota: Camry, Crown, noul Land Cruiser, și multe altele.
  • Vehicule Lexus: RX, TX, LC, printre altele.
  • Subaru: Solterra (fratele geamăn al modelului Toyota bZ4X).

Practic, o gamă largă de modele din anii 2022-2026 sunt în vizor.

Soluția: Un Drum la Service, „Old School”

Vestea bună este că problema nu necesită înlocuirea de hardware, ci doar o actualizare software la unitatea de control electronic (ECU) a sistemului de asistență la parcare, o componentă centrală a sistemului Panoramic View Monitor (PVM).

Vestea mai puțin bună este că această actualizare nu poate fi efectuată OTA (Over-The-Air). Așadar, toate cele 1.024.407 de vehicule vor trebui să facă un drum la dealer-ul local pentru a instala noul cod. Proprietarii de Solterra își vor rezolva problema la dealerii Subaru.

Această a doua rechemare într-un interval atât de scurt pentru o problemă similară ridică semne de întrebare despre procesele de control al calității la Toyota și la furnizorii săi. Rămâne de văzut cum va gestiona gigantul japonez această situație delicată și cum va restabili încrederea clienților săi.

Related posts