CATL a ajuns la 700 de stații de schimb baterii în China, vizând 1.000 de stații până la sfârșitul acestui an. Compania intenționează să opereze peste 2.500 de stații de schimb baterii în peste 120 de orașe chineze până la sfârșitul anului 2026.
CATL urmărește să își mărească numărul de stații de schimb baterii de 1,5 ori anul viitor, pe măsură ce se apropie de obiectivul anual actual.
Gigantul chinez de baterii plănuiește să opereze peste 2.500 de stații de schimb baterii în peste 120 de orașe chineze până în 2026, a anunțat astăzi filiala sa, Contemporary Amperex Energy Service Technology (CAES).
Unitatea a ajuns astăzi la un număr de 700 de stații de schimb baterii, acoperind 39 de orașe din China. CAES a declarat că, în al patrulea trimestru, CATL va depune eforturi pentru a-și atinge obiectivul de 1.000 de stații de schimb baterii până la sfârșitul anului 2025.
CATL a intrat oficial în sectorul schimbului de baterii pe 18 ianuarie 2022, odată cu lansarea mărcii sale EVOGO – operată de CAES. Anterior, Nio (NYSE: NIO) era principalul jucător în acest domeniu.
Pe 18 decembrie 2024, CATL a dezvăluit pachete de baterii standardizate pentru autoturisme, la o conferință a ecosistemului Choco-SEB (swapping electric block), și a anunțat un plan agresiv de extindere a infrastructurii.
Compania viza atingerea a 1.000 de stații de schimb baterii până în 2025, având un obiectiv pe termen mediu de 10.000 de stații. CATL a declarat în decembrie anul trecut că primele 1.000 de stații vor fi construite de CAES, în timp ce stațiile de la 1.001 la 10.000 vor fi construite în colaborare cu partenerii. Obiectivul pe termen lung al CATL este de a extinde rețeaua de schimb baterii la 30.000 de stații, cele de la 20.000 la 30.000 fiind construite prin eforturi de colaborare.
În decembrie anul trecut, a introdus două noi pachete de baterii standardizate Choco-SEB, denumite #20 și #25 – similar cu modul în care sunt etichetate gradele de benzină în China (#92, #95 și #98).
Fondatorul, președintele și CEO-ul CATL, Robin Zeng, a declarat că, până în 2030, schimbul de baterii, încărcarea la domiciliu și încărcarea publică vor reprezenta fiecare câte o treime din nevoile de reîncărcare a energiei proprietarilor de vehicule electrice.
CATL, cel mai mare furnizor de baterii din China, și-a menținut poziția de lider de piață cu o cotă de 42,81 % din instalațiile de baterii de putere din septembrie, totalizând 32.51 GWh, conform datelor de la China Automotive Battery Innovation Alliance (CABIA).
Compania a raportat un venit net de 2,6 miliarde USD în al treilea trimestru, marcând o creștere de 41,21% față de anul precedent, conform rezultatelor financiare publicate ieri. Venitul pentru al treilea trimestru a crescut cu 12,90 % față de anul precedent.