Xiaomi EV și Leapmotor lansează vehicule EREV cu pachete uriașe de baterii de 80 kWh

Da mai departe!

Mai mulți producători chinezi de vehicule electrice (EV), inclusiv Xiaomi EV și Leapmotor (HKG: 9863), ar urma să lanseze modele de vehicule electrice cu autonomie extinsă (EREV) echipate cu pachete masive de baterii de 80 kWh, estompând și mai mult granița dintre mașinile pur electrice și cele hibride.

Gigantul bateriilor, CATL (HKG: 3750), va lansa anul viitor noile sale baterii cu conținut ridicat de nichel din seria 8, care vor fi folosite în modelele EREV de la start-up-uri importante de vehicule electrice, a raportat ieri publicația locală 36kr.

În acest an, unele modele EREV au început deja să încorporeze baterii CATL Freevoy cu capacități de peste 60 kWh. Raportul indică faptul că, până anul viitor, vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV), inclusiv EREV-urile, vor ajunge la o capacitate a bateriei de aproximativ 80 kWh.

Acest lucru înseamnă că, până atunci, capacitatea pachetelor de baterii ale acestor modele hibride va fi comparabilă cu cea a multor vehicule pur electrice de mari dimensiuni. De exemplu, Tesla (NASDAQ: TSLA) a lansat luna trecută în China SUV-ul Model Y L cu șase locuri, echipat cu un pachet de baterii de 82,0 kWh, în timp ce SUV-ul mare L90 al sub-brandului Onvo al companiei Nio Inc (NYSE: NIO) dispune de un pachet de baterii de 85 kWh.

În luna august, capacitatea medie a pachetelor de baterii pentru PHEV-urile din China era de 27,7 kWh, conform datelor compilate de CnEVPost de la Alianța Chineză pentru Inovare în Domeniul Bateriilor Auto (CABIA).


Detalii despre noile baterii și adoptarea lor

Raportul a indicat că cel puțin patru modele hibride vor include pachete de baterii de 80 kWh, inclusiv viitorul EREV al Xiaomi EV și vehiculele din seria D ale Leapmotor. Leapmotor a anunțat săptămâna trecută că noul său model emblematic, D19, va debuta la nivel global pe 16 octombrie. În plus, GWM (HKG: 2333) va lansa anul viitor un model PHEV cu un pachet de baterii de 80 kWh, a precizat 36kr.

Aceste pachete de baterii de mare capacitate pentru vehiculele hibride vor fi baterii cu conținut ridicat de nichel din seria 8, un tip de baterie litiu-ternară. Raportul menționează că, deși nu toate vehiculele vor adopta bateriile CATL din seria 8, concurența dintre modelele hibride în ceea ce privește capacitatea bateriei și autonomia le-a permis producătorilor de top să găsească aplicații pentru tehnologia cu conținut ridicat de nichel.

În aceste baterii, raportul dintre nichel, cobalt și mangan în materialul catodului este de aproximativ 8:1:1, ceea ce le-a adus denumirea de baterii cu conținut ridicat de nichel din seria 8.

Cu câțiva ani în urmă, bateriile din seria 8 erau instalate pe zeci de modele de la GAC Aion, Nio, Xpeng (NYSE: XPEV) și altele. Totuși, la acea vreme, această tehnologie era nou introdusă, iar tehnicile de gestionare termică nu erau încă suficient de mature, ceea ce a dus la cazuri frecvente de instabilitate termică (thermal runaway) la aceste baterii. Pe măsură ce vehiculele hibride încep să adopte pachete de baterii din ce în ce mai mari, bateria din seria 8 cu conținut ridicat de nichel a câștigat o oportunitate de a reintra pe piață, se arată în raport.

Deși soluția cu nichel ridicat din seria 8 oferă doar câștiguri modeste în densitatea energetică a sistemului în comparație cu opțiunile cu nichel mediu, merită explorată pentru șasiurile de vehicule care sunt deja împinse la limite, au citat sursele 36kr.


Dezvoltările recente ale Xpeng și CATL

CATL a lansat bateria sa Freevoy Super Hybrid în octombrie 2024, susținând că oferă o autonomie de peste 400 de kilometri pentru modelele hibride, susținând în același timp încărcarea rapidă 4C. În acest an, mărci precum IM Motors și sub-brandul Hyptec al GAC Group au lansat modele echipate cu baterii Freevoy. Aceste baterii, cu capacități în jurul valorii de 60 kWh, oferă o autonomie CLTC (un standard chinezesc) de până la 450 de kilometri.

Xpeng a anunțat pe 15 septembrie că va dezvălui în octombrie versiunea cu autonomie extinsă a monovolumului său X9 MPV (vehicul multifuncțional), care oferă o autonomie CLTC de 450 de kilometri.

Pe 10 septembrie, SUV-ul G7 EREV a intrat într-un catalog de înregistrări de reglementare, Xpeng anunțând ulterior că G7 EREV va fi lansat în primul trimestru al anului 2026. Xpeng a precizat că G7 EREV va utiliza o arhitectură de platformă de înaltă tensiune de 800 de volți și o baterie mare care acceptă încărcare ultra-rapidă 5C, oferind o autonomie de până la 430 de kilometri.

Inițial, Xpeng a ales CATL ca furnizor principal de baterii, dar a trecut la alți producători în 2022.

Related posts