Lovitură dură pentru Tesla, compania lui Elon Musk pierde 11 miliarde

Da mai departe!

Timp de mai bine de un deceniu, Tesla și-a turbo-alimentat veniturile prin vânzarea de credite de carbon în valoare de miliarde de dolari. Această sursă se epuizează acum. Tesla a obținut 11 miliarde de dolari din vânzarea de credite de reglementare.

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a susținut personal încheierea subvențiilor americane în sectorul auto. Acest lucru a fost inițial o replică la adresa celor care cereau eliminarea subvențiilor pentru vehiculele electrice (VE), cerând în același timp și eliminarea subvențiilor pentru petrol și gaze. Soluția sa preferată a evoluat, în cele din urmă, într-o campanie de eliminare a tuturor subvențiilor, inclusiv a creditului fiscal pentru VE și a altor facilități similare.

Ei bine, Musk a obținut ce și-a dorit – într-un fel. Odată cu adoptarea noii legi, subvențiile pentru VE dispar, și odată cu ele, și implicațiile monetare pentru producătorii auto care nu respectau cerințele de economie de combustibil la nivel de flotă (CAFE – Corporate Average Fuel Economy). Această mișcare va elimina o sursă de venit care a adus companiei Tesla aproape 11,8 miliarde de dolari în ultimul deceniu.

Imperiul electric al Tesla nu a fost construit doar pe baza mașinilor sale cu baterii. A fost subvenționat de producătorii auto care au cumpărat credite de reglementare de la Tesla pentru a putea continua să producă mașini cu consum mare de combustibil, evitând în același timp amenzile din partea guvernului american.

Iată cum a funcționat schema: Toți producătorii auto trebuie să respecte cerințele CAFE și de emisii stabilite de guvernul federal. Cerințele CAFE au crescut destul de constant de la an la an din 2010 și au ajuns la 49,2 mile pe galon (aproximativ 4,77 l/100 km) în 2024, deși această cifră include și vehiculele electrice, se modifică în funcție de mărimea vehiculului și este extrem de complicată de o varietate de factori. Orice producător auto care nu îndeplinea această cerință putea cumpăra credite de carbon de la producătorii care aveau un surplus de credite (cum ar fi Tesla) pentru a se încadra sub plafon, evitând amenzile cu credite (de obicei) mai ieftine.

A început la scară mică, dar pe măsură ce Tesla a produs tot mai multe vehicule, a început să acumuleze un număr mare de astfel de credite pe care le putea vinde altor mărci. În cele din urmă, sute de mii de dolari din venituri s-au transformat în milioane. Milioanele s-au transformat în miliarde. Și chiar recent, vânzarea de credite de reglementare a ajuns să reprezinte aproape o treime din veniturile Tesla.

„Aceste vânzări de credite de reglementare sunt motivul pentru care Tesla există astăzi”, a declarat Gordon Johnson, analist la GLJ Research. A continuat: „Fără vânzările de credite de reglementare, Tesla pierde bani în afacerea sa de bază.”

Conform punctului de vedere al lui Johnson, Tesla depinde astăzi de vânzările de credite de reglementare ca parte fundamentală a veniturilor sale. Aceste credite au fost atât de căutate în trecut, încât producătorii auto ar fi apelat la contracte pe termen lung cu Tesla pentru a le putea achiziționa.

Aceste credite vor deveni în curând fără valoare în baza noului proiect de lege privind taxele și cheltuielile, condus de republicani. Penalizările financiare pentru producătorii auto care nu respectă cerințele CAFE sunt eliminate, ceea ce înseamnă că aceștia nu vor mai fi penalizați pentru că nu au atins cerința de MPG (mile pe galon) care i-a motivat să cheltuiască bani cu Tesla în ultimul deceniu.

Analiștii de la William Blair and Co. spun că pierderea veniturilor din creditele de reglementare va „rezulta într-o lovitură directă asupra profitabilității [Tesla]” și anticipează că cererea va scădea cu aproximativ 75% în 2026, înainte de a dispărea complet în 2027.

Până la urmă, asta a cerut Musk.

De fapt, nu a fost atât o cerere, cât o exigență – iar eliminarea cheltuielilor irositoare ale contribuabililor a fost una dintre principalele sale insistențe atunci când a condus Departamentul de Eficiență Guvernamentală al lui Trump. Acum, Tesla culege ceea ce a semănat CEO-ul său, deoarece vânzările sale au scăzut considerabil la nivel mondial, direct din cauza activismului politic al lui Musk.

Imaginea de brand a Tesla a devenit toxică. Acest lucru a dus la o scădere globală a vânzărilor direct corelată cu implicarea CEO-ului său în politica americană. Poate chiar mai rău este faptul că, odată cu dispariția creditului fiscal pentru VE în valoare de 7.500 de dolari, vânzările de VE sunt așteptate să se „prăbușească” în SUA. Asta înseamnă că pe terenul de acțiune al Tesla vor fi mai puțini oameni care cumpără vehicule electrice, în timp ce restul lumii se orientează către alte opțiuni în creștere, deoarece gama de produse a Tesla continuă să-și arate vârsta.

Tesla își recompensează, de asemenea, CEO-ul cu un nou pachet salarial de 29 de miliarde de dolari pentru a-l motiva să continue să conducă compania, în ciuda tuturor acestor știri potențial negative.

Related posts