Revoluția Siguranței: Cum se descurcă Mașinile Chinezești la Testele Euro NCAP

Da mai departe!

Piața auto europeană asistă la o prezență din ce în ce mai puternică a producătorilor chinezi, iar un aspect esențial în decizia de cumpărare a consumatorilor este siguranța. Organizația independentă Euro NCAP, recunoscută pentru standardele sale riguroase de testare, a publicat recent o serie de rezultate care demonstrează progresele semnificative ale mașinilor chinezești în materie de siguranță.

Timp de mulți ani, mașinile „Made in China” au fost privite cu scepticism, în special în ceea ce privește siguranța. Însă ultimele teste Euro NCAP dărâmă acest mit, arătând că producătorii chinezi au investit masiv în tehnologii de siguranță, ajungând la performanțe comparabile, și chiar depășind, pe alocuri, modele consacrate europene.

Rezultate Remarcabile și Recorduri de Siguranță

Cele mai recente serii de teste Euro NCAP, publicate recent, au inclus un număr considerabil de modele chinezești. Majoritatea au obținut ratingul maxim de cinci stele, un indicator clar al angajamentului lor față de siguranță.

Unul dintre cele mai impresionante rezultate a fost obținut de Polestar 3, un SUV electric cu rădăcini suedeze (parte a grupului Geely). Acesta a înregistrat cel mai mare scor din istoria testelor Euro NCAP pentru protecția pasagerilor copii, apropiindu-se de un punctaj perfect (93%). Această performanță este cu atât mai remarcabilă cu cât a fost evaluată conform celor mai recente și exigente protocoale de testare. Polestar 3 a obținut, de asemenea, 90% pentru protecția ocupanților adulți, 79% pentru utilizatorii vulnerabili ai drumului și 83% pentru sistemele de asistență.

Alte modele chinezești care au impresionat la testele Euro NCAP, obținând cele 5 stele, includ:

  • BYD Sealion 7: Un alt SUV chinezesc, a obținut scoruri excelente, inclusiv 93% pentru protecția copiilor și 87% pentru ocupanții adulți.
  • BYD Dolphin și BYD Seal: Aceste modele electrice au demonstrat, de asemenea, performanțe solide, obținând ambele 5 stele.
  • Xpeng P7 și Xpeng G9: Acestea au primit de asemenea ratinguri de top, subliniind capabilitățile producătorului Xpeng în materie de siguranță.
  • Lynk & Co 02, Polestar 4 și Zeekr 7X (toate din grupul Geely): Acestea au obținut 5 stele, cu Polestar 4 remarcând prin 92% pentru protecția ocupanților adulți. Lynk & Co 02 s-a distins prin cele mai capabile sisteme de asistență a șoferului, obținând 89%.
  • MG P9 EV (SAIC) și Omoda 9 (de la Chery): Ambele au primit, de asemenea, 5 stele.

Provocări și Transparență

Deși majoritatea modelelor chinezești au excelat, Euro NCAP a evidențiat și cazuri unde au existat anumite deficiențe. Spre exemplu, Chery Tiggo 7 și Tiggo 8 au primit 4 stele din cauza unor „defecțiuni la airbag-ul cortină”, care nu s-a deschis corespunzător în timpul impactului, chiar și după o tentativă de remediere. Acest lucru subliniază importanța rigorii testelor Euro NCAP și a transparenței rezultatelor.

Michiel van Ratingen, Secretarul General Euro NCAP, a subliniat că, deși multe mărci chinezești obțin scoruri maxime, problemele ocazionale descoperite în timpul testelor pot indica potențiale probleme de producție. Acesta a adăugat că producătorii chinezi trebuie să mențină standardele de siguranță predominante în Europa pentru a-și consolida poziția pe piață.

Concluzie

Cele mai recente rezultate Euro NCAP demonstrează că producătorii auto chinezi nu mai pot fi ignorați pe piața europeană. Ei nu doar că se adaptează rapid la cerințele stricte de siguranță, dar aduc și inovații și performanțe remarcabile, în special în ceea ce privește protecția pasagerilor copii. Consumatorii europeni pot privi cu mai multă încredere modelele chinezești, știind că acestea sunt din ce în ce mai sigure și mai bine echipate. Această evoluție este un beneficiu direct pentru toți participanții la trafic, deoarece concurența în materie de siguranță duce la vehicule mai sigure pentru toată lumea.

Related posts