Profitul BYD a urcat în ritm anual cu 100,4% în primul trimestru din 2025, cel mai rapid ritm din ultimii doi ani, producătorul chinez de vehicule electrice (EV) extinzându-şi dominaţia pe piaţa internă competitivă, după lansarea unui război al preţurilor, transmite Reuters.
Profitul net a totalizat 9,2 miliarde de yuani (1,26 miliarde de dolari), după ce anterior compania estima un nivel între 8,5 miliarde de yuani – 10 miliarde de yuani.
Veniturile s-au situat la 170,4 miliarde de yuani în primul trimestru, un avans anual de 36,4%, după o expansiune de 52,7% în trimestrul patru din 2024.
Cel mai mare producător chinez de vehicule electrice a avut succes pe piaţă în ultimii ani prin lansarea sistemului său de asistenţă pentru conducătorii de autovehicule „God’s Eye” la gama sa, fără costuri suplimentare, şi prezentarea unei platforme rapide de încărcare EV.
Accelerarea concurenţei în China, cea mai mare piaţă auto din lume, i-a determinat pe rivali, inclusiv Leapmotor, Geely şi Toyota, să urmeze tendinţa cu vehicule electrice accesibile care dispun de dispozitive inteligente.
BYD caută să-şi extindă dominaţia pe piaţa chineză, unde a fost responsabil pentru 13,6% din vânzările din primul trimestru, faţă de un nivel de 12,1% în perioada similară din 2024.
În contrast, cele două societăţi mixte ale Volkswagen din China s-au confruntat cu o scădere a cotei de piaţă la 12,1% în primele trei luni din acest an, de la 13,7% în perioada similară din 2024.
Compania are ca obiectiv exportarea a 800.000 vehicule anul acesta.
De asemenea, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că BYD revizuieşte operaţiunile sale din Europa.