Planul Toyota de lansare a primei serii de automobile electrice continuă cu un nou SUV subcompact, echipat cu două versiuni de baterie, inclusiv cu tracțiune integrală. Debutul pe piață va avea loc anul viitor.
Toyota Urban Cruiser este cel mai nou automobil electric construit de japonezi, cu dimensiuni subcompacte și două capacități diferite de baterii, de 49 kWh și, respectiv, 61 kWh. Constructorul auto nu a publicat încă autonomia oferită de aceste baterii, dar la un consum mediu de 14 kWh/100 km, rezultă o distanță de aproximativ 350 km, în concordanță cu vehicule similare de pe piață cu baterii de capacitate similară.
Toyota Urban Cruiser va fi competitor direct cu noul Ford Puma Gen-E, construit în România, la Craiova, având dimensiuni apropiate (+7 mm) și baterii cu capacități comparabile.
Urban Cruiser are la bază conceptul Urban SUV, prezentat anterior de japonezi și va intra pe cel mai competitiv segment din Europa, B-SUV, acolo unde Toyota are alte două modele cu propulsie hibridă. În același timp, numele Urban Cruiser este similar cu cel utilizat de japonezi pe un mic crossover vândut în Europa în rumă cu mai bine de 10 ani, dar fără un succes remarcabil de piață.
Designul lui Urban Cruiser urmează firesc stilului regăsit până acum pe restul gamei și, mai ales, pe primele modele electrice, având trăsături specifice de crossover, proporții clare și detalii tipice, care nu lasă nicio îndoială cu privire la apartenența acestui model la familia de SUV-uri Toyota, între care se remarcă imediat partea frontală abruptă, numită de Toyota „cap de ciocan”.
Dimensiunile sunt apropiate de cele ale lui Yaris Cross, cu o lungime de 4,28 metri, lățime de 1,80 metri și înălțime de 1,64 metri, pe un ampatament de 2,70 metri.
Mașina va avea jante de 18 sau 19 inchi, scaune spate culisante și configurație a spătarelor de 40/20/40.
Vor fi trei pachete de motorizare, cu puteri de 144 CP, 174 CP și 184 CP, prima fiind disponibilă împreună cu bateria de 49 kWh, iar celelalte cu bateria de 61 kWh. Cea de-a treia va beneficia de tracțiune integrală, cu ajutorul celui de-al doilea motor de 48 kW, amplasat pe puntea spate, cel care contribuie astfel la creșterea puterii totale, precum și la o valoare a cuplului maxim la 300 Nm.
După cum explică Toyota, mașina va dispune de un simulator de blocant, electronic, care detectează atunci când o roată se învârte în gol și va trimite electronic cuplul către roata opusă.
La interior, două ecrane digitale, de 10,25 și 10,1 inchi vor fi combinate într-o singură unitate în zona bordului, pentru o mai bună accesare, având integrată navigația, conectarea telefonului și accesarea de servicii și aplicații.
Toyota spune că până în 2026 planurile sale prevăd 15 vehicule cu emisii zero, dintre care șase vor fi vehicule electrice dezvoltate pe platforma dedicată, e-TNGA, dar subliniază că rămâne fidelă strategiei sale multi-energie, care prevede o gamă cu toate tipurile de propulsie, hibrid, PHEV, electric și FCEV.