Noul șef al Stellantis în Europa spune că, dacă trebuie, va tăia producția de mașini cu combustie, ca să nu plătească amenzi

Da mai departe!

Amenințarea cu amenzi uriașe din partea Comisiei Europena îi va determina pe constructorii auto să reducă drastic producția de mașini cu motoare cu combustie și să stimuleze prin orice metodă vânzările de mașini electrice. Este o realitate și a confirmat-o și Luca de Meo, CEO al Renault. Nou șef pe Europa al Stellantis spune însă că este pregătit să facă acest lucru.

Stellantis este pregătită să urmeze drumul pe care îl impune Uniunea Europeană în privința emisiilor de CO2. Noul Chief Operation Officer pe întreaga regiune, al Stellantis, Jean Phillipe Imparato, spune că producția de mașini cu combustie va fi redusă anul viitor, dacă va fi necesar, pentru a încetini vânzările acestor mașini, astfel încât să nu fie depășite țintele stabilite pentru emisiile de CO2. În caz contrar, compania ar urma să plătească sume uriașe drept penalizări pentru depășiri.

„Vom produce doar atâtea mașini cu combustie câte sunt suficiente pentru a menține cota de piață a vehiculelor electrice la nivelul cerut”, a declarat Imparato la Paris, în cadrul unei mese rotunde cu jurnaliștii. El spune că tăierile de producție ale mașinilor ICE ar putea începe chiar de la 1 noiembrie, având în vedere că durează aproximativ 60 de zile de la producție la înmatricularea unui automobil.

Luca de Meo a declarat în cadrul Paris Automotive Summit, desfășurat în marja salonului auto din capitala franța, că este „îngrijorat” pentru 2025, deoarece „ne vor forța să facem lucruri pe care nu ar trebui să le facem. Să tăiem producția de mașini cu motoare termice”. El spunea că în caz contrar amenzile s-ar putea ridica la 15 miliarde euro.

Jean Philippe Imparato, care conduce acum și divizia de vehicule comerciale a Stellantis spune că dealerii vor primi comisioane mai mari pentru mașinile electrice, dacă le vor vinde. „Dacă joacă, vor câștiga mulți bani”, spune Imparato, care explică că preferă să adopte acest sistem, în loc să plătească amenzi uriașe.

Dacă nici această metodă nu va da rezultate, următorul pas va fi scumpirea mașinilor termice până la un nivel care să le facă mult mai greu de vândut. În fine, o altă soluție va fi reducerea valorilor reziduale ale mașinilor electrice, care să vitalizeze vânzările prin leasing ale acestora, inclusiv ale celor second-hand, aflate la companiile de rent-a-car sau la firmele de leasing. Imparato a afirmat că o mașină electrică poate fi vândută de trei ori, spre deosebire de una cu combustie, care se vinde doar de două ori: când este nouă și la ieșirea din leasing.

Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a declarat la Paris Automotive Summit că susține respectarea legislației europene, susține reducerea emisiilor și este pregătit să respecte noile norme. El a spus că o amânare a intrării în vigoare a acestor reglementări ar majora și mai mult decalajul dintre industria auto europeană și China.

Potrivit unor calcule făcute de diferite ONG-uri, industria auto din Europa va fi nevoită să-și majoreze cota de piață a mașinilor electrice între 16 și 25 puncte procentuale, pentru a atinge valorile de CO2 cerute de Comisia Europeană, ceea ce înseamnă o scădere a emisiilor medii per vehicul vândut la 95 grame/km. Stellantis este una dintre companiile care au nevoie de o creștere substanțială a ponderii vehiculelor electrice. Potrivit lui Imparato, ar fi nevoie o cotă de 24% din vânzările de autoturisme noi, pentru Stellantis, ca să poată fi atinsă ținta stabilită de CE. El a fost de acord că cererea din acest moment nu poate asigura această cotă de piață.

Din aceste motive, până la 1 noiembrie compania trebuie să-și planifice foarte exact producția care va fi livrată și înmatriculată în primul trimestrul al anului 2025. Importul de mașini Leapmotor în Europa ar urma să contribuie la o creștere a cotei de piață pentru mașinile electrice la aproximativ 20%. Restul va trebuie să fie generat de decizii administrative care să schimbe substanțial procentele pentru fiecare tip de propulsie vândut.

Efectul final al acestei strategii complicate ar putea fi reducerea masivă a vânzărilor grupului Stellantis, care s-ar adăuga peste problemele existente în acest moment, care au condus la suspendări ale producției în unele dintre uzinele companiei din Italia.

Carlos Tavares a spus la Paris că Stellantis are 40 de mașini complet electrice în portofoliul său și, cu ajutorul acestora, va putea să respecte legislația adoptată de Uniunea Europeană, pentru că „planeta este în flăcări”.

„Singura chestiune care se pune este dacă vrei să concurezi sau nu vrei. Dacă vrei să concurezi, vei avea o șansă. E greu, trebuie să te antrenezi. E dificil, dar ai putea să câștigi. Dacă nu vrei să concurezi, vei deveni mai sărac și stilul tău de viață nu va mai fi protejat. Asta este chestiunea-cheie. Nu este vorba despre tehnologie, ci despre minte”.

El a făcut apel și la obligația de a contribui la salvarea planetei, o problemă mult mai mare față de cea care înseamnă accelerarea vânzărilor de mașini electrice mai intens decât ar putea suporta industria.

„Da, 2025 va fi un an greu, dar ce este un an greu în comparație cu faptul că planeta noastră este în flăcări?”, a mai întrebat retoric Tavares.

Related posts