Dacă iarna întârzie, am zis ca măcar Anul Nou să nu ne prindă cu anvelopele de vară și i-am vizitat pe partenerul Auto Soft deoarece este timpul pentru un nou test cu anvelope Nokian.
Am vizitat partenerii noștri la sediul din Băneasa, de unde am plecat după 40 de minute de conversații plăcute la cafea, timp în care anvelopele de vară au fost scoase, evaluate (mai rezistă încă 2 sezoane), au fost îndreptate jantee (gropile din București își pun amprenta pe orice mașină și senzor), au fost montate anvelopele Nokian WR A4 XL și, cu jantele spălate, au fost echilibrate și montate pe mașină.
Nokian WR A4 este un pneu de iarna de inalta performanta pentru masini sportive, care combina manevrabilitatea de top cu o tractiune pe timp de iarna in care va puteti increde.
Am căutat aderență și control al direcției excelente
Fiecare bloc din banda de rulare si fiecare striu poseda un rol precis, iar aceasta se rasfrange asupra aderentei si manevrabilitatii. Umarul exterior rigid, striurile in forma de miriapod din partea centrala, si designul striurilor optimizat in functie de zona in care se gasesc colaboreaza pentru va garanta o calatorie sigura si confortabila, in toate conditiile meteo ale iernilor din Europa Centrala.
Zona centrala este dominata de o nervura longitudinala solida formata din blocuri cu striuri in zigzag, ce seamana cu urmele lasate de un miriapod. Ea ofera o suprafata de contact maxima si functioneaza la maximul capabilitatilor sale oricare ar fi unghiul de contact, ceea ce creste aderenta pe zapada si zloata si amelioreaza controlul asupra masinii.
Blocurile de pe umerii anvelopei sunt sprijiniti de caneluri suprainaltate, care sporesc rigiditatea si amelioreaza comportamentul masinii la drum. Marginile canelurilor au fost inzestrate cu elemente care asemeni unor carlige agata zapada, dar se dovedesc egal de valoroase si pe solul moale.
Tiparul in forma de evantai a umarului interior al anvelopei evacueaza eficace zapada si zloata din zona de contact cu drumul. Striurile, inclinate la diferite unghiuri, furnizeaza o aderenta longitudinala si acceleratie mai ales pe zapada. Canelurile longitudinale ample genereaza aderenta laterala. Aderenta excelenta iarna este ameliorata de forma blocurilor pe latura interioara a nervurii centrale, care le echipeaza partial cu articulatii si striuri. Micile blocuri de cauciuc prezinta numeroasestriuri si sunt canelate astfel incat striurile sa se deschida alternativ la dreapta si la stanga.
Forma curba ascendenta a rampei blocurilor de pe umarul anvelopei ghideaza si accelereaza curgerea apei proveinte din canelurile longitudinale spre cele transversale. Capacitatea de a se opune acvaplanarii este conservata, indiferent de uzura pneului.
Un alt element care asigura o aderenta excelenta pe timp de iarna este dat de compozitia cauciucului, care contine cauciuc natural, dioxid de siliciu si ulei de rapita. Aceasta reteta avansata asigura totodata stabilitate si rezistenta la uzura. Uleiul de rapita ofera rezistenta la fragmentare, ceea ce face anvelopa extrem de rezistenta la uzura, impacturi si la perforare. Cantitatea mare de cauciuc natural si ulei de rapita fac pneul sa-si pastreze aderenta pe timp de iarna chiar si atunci cand temperaturile se schimba iar kilometrii se acumuleaza.
Ofertă cuprinzătoare de anvelope de iarnă
Oferta dimensionala pentru aceaste anvelope de iarna premium pentru vehicule de inalta performanta cuprinde inaltimi de la 16 la 21 inch, latimi de la 205 la 245, serii de la 35 la 55 si indici de viteza H, V si W. Selectia versatila include, de asemenea, dimensiuni pentru automobile electrice moderne, cum ar fi Tesla Model S. Produsele speciale in selectie folosesc tehnologia Run Flat, si multe produse sunt marcate XL pentru cea mai mare capacitate de incarcare posibil in dimensiunea respectiva. Oferta completa de dimensiuni pentru acest nou produs premium va fi disponibila pentru consumatori in toamna anului 2016.
Mașina noastră, KIA CEED GT este acum pregătită de iarnă. În curând, vom reveni cu alt model…