DS5 – nume nou și facelift

Da mai departe!

DS este cel mai nou nume sosit în zona mărcilor premium. În acelaşi timp reprezintă un nume de legendă, cel al unei maşini Citroen extraordinare. Dacă ar fi să numim un urmaş al acelei legende am numi maşina pe care o testăm acum, DS5 Facelift.

Odată cu faceliftul adus modelelor din gamă, marca a scăpat de denumirea Citroen şi propune un simplu DS. Vârful de gamă al DS inaugurează identitatea mărcii şi propune o nouă parte frontală restilizată.
Începând cu calandrul verticalizat, sculptat, care centrează logo-ul DS, continuând cu farurile Xenon Full LED şi silueta distinctivă, DS5 lasă impresia unei interpretări originale a designului auto.
Blocurile optice faţă au LED-uri adaptive cu multiple funcţii automate şi arată acum şi mai bine decât la precedentul model. Grila este mai proeminentă şi se pare că va defini viitoarele modele DS. Un plus de rafinament este adus şi de luminile de semnalizare secvenţiale, care semnalizează în direcţia în care se va deplasa vehiculul.
Partea spate a primit blocuri optice sensibil modificate, iar oranamentele ţevilor de eşapament se integrează mai bine în bara de protecţie spate.
Sub capotă regăsim dieselul BlueHDI de 180 CP şi 400 Nm cuplat cu transmisia automată care face maşina să pară foarte rapidă. Am testat DS5 facelift în Bucureşti dar şi la un dru pe A2 spre Constanţă şi de fiecare dată am obţinut un consum de combustibil foarte bun.
Confortul la rulare este unul foarte bun. Maşina se simte masivă, dar pare că se lipeşte de asfalt. Suspensia realizează un compromis foarte bun, în sensul că absoarbe foarte bine gropile, dar în acelaşi timp ţine maşina în curbe.
În interior, consola centrală este de acum dominată de un sistem de infotainment de ultimă generaţie, dar acesta este unul dintre cele mai banale lucruri din DS5. Modelul impresionează prin calitatea materialelor şi a finisajelor. Designerii au păstrat acele detalii care te fac să te crezi într-un avion mai degrabă decât într-o maşină. În DS5 au loc 5 persoane cu tot cu bagaje, deci o maşină de vacanţă foarte bună.
Noi funcţii de siguranţă activă sunt de acum disponibile pe DS5 facelift: blind spot monitor, lane departure warning, auto high beam pentru faruri, head-up display şi faruri adaptive.
Citroen DS5 BlueHDi EAT6 Sport Chic, Euro 6
0-100 km/h: 9,2 secunde
Viteza maximă: 220 km/h
L/l/î: 4.530/1.871/1.505
Masă proprie: 1.540 kg
Volum portbagaj (l): 468
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 181 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 2.000 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Related posts