Populara compactă germană a împlinit de curând 50 de ani. Modelul a ajuns la faceliftul generației a-8a și vine cu foarte multe noutăți. Prima dintre ele ar fi sistemul mild-hibrid. Am luat acest model de la PBV2 pentru a-l testa timp de un weekend.
VW Golf a pornit pe drumul său încă din 1974, fiind urmașul adevăratei mașini a poporului, VW Beetle. De-a lungul anilor, acest model a făcut istorie timp de 8 generații în clasa compactă, aducând premiere în industria auto.
Anul trecut, aniversarea a jumătate de secol s-a făcut prin acest model cu facelift. Schimbarea evidentă este reprezentată de reîmprospătarea exterioară, unde mașina a primit un upgrade complet, cel mai vizibil în partea frontală, unde un nou spoiler este completat de un set de faruri și o grilă mai ascuțite și mai elegante.
De asemenea, s-au depus eforturi semnificative pentru îmbunătățirea interiorului și a experienței utilizatorului pentru proprietari. Pentru început, ca urmare a cererii clienților, butoanele tradiționale au revenit în mod plăcut pe volan, în locul controalelor haptice anterioare. Sistemul de infotainment a primit, de asemenea, o actualizare majoră față de software-ul din modelele Golf anterioare și altele. Sistemul cu ecran tactil este acum mult mai clar și mai ușor de utilizat, fiind mai rapid și mai receptiv în general. Datorită noilor butoane și software-ului, comenzile sunt simple și plăcute de utilizat, cu totul, de la hărți și media până la controlul climatului, fiind mai ușor de reglat și de utilizat în timpul deplasării.
Noutatea adusă este sistemul MHEV. Cu sistemul hibrid eTSI oferind performanță amplă pentru a ține pasul pe drumurile mai rapide fără a se simți că se forțează. Motorul în sine nu este intruziv în aceste situații, nu sună niciodată tare sau cu dificultăți în a ține pasul. Își livrează puterea lin și cu puțin zgomot sau vibrații, asigurând o experiență de cabină liniștită pe drumurile mai lungi. Pe aceste drumuri mai lungi, Cruise Control-ul Adaptiv își demonstrează cu adevărat valoarea, menținând mașina să urmeze vehiculul din față la o viteză și o distanță constante. Se activează prin apăsarea unui buton pe volan, unde se pot face și ajustări ușoare ale vitezei și distanței de urmărire prin apăsări rapide de buton. Dacă se dorește o experiență mai manuală, aspectele adaptive pot fi oprite în favoarea unui cruise control mai tradițional, cu un limitator de viteză simplu pentru a controla lucrurile.
În oraș, Golf-ul îi ușurează sarcina șoferului, rularea fiind moale și confortabilă, făcând ca denivelările și gropile să fie mai puțin ca șocuri puternice și lovituri agresive. Vă permite să simțiți schimbările de pe drum fără a simți forța fiecărei imperfecțiuni și a fiecărei schimbări bruște de condiții. Sistemul mild-hybrid se simte ca acasă, oferindu-vă exploziile de putere de care aveți nevoie pentru a ieși din intersecții și de la semafor rapid, într-o livrare lină, fără a se simți sacadat, brusc sau cu dificultăți în a ține pasul. Tehnologii precum Auto Hold ajută la eliminarea monotoniei traficului stop-and-go prin aplicarea și menținerea frânelor până când apăsați din nou accelerația.
În ceea ce privește practicitatea, Golf-ul excelaează. În interior există spațiu pentru 4 adulți în confort, cu un al cincilea la strângere pe călătorii mai scurte. În ceea ce privește portbagajul, este de dimensiuni generoase, aproape la fel de adânc și înalt precum este lat. Va putea transporta cu ușurință cumpărături săptămânale mari, mai multe genți de sport sau chiar valize, cu un fund fals pentru a ajuta la compartimentarea lucrurilor dacă este necesar. Golf Mk8.5 primește un sistem complet nou de infotainment pe care VW îl numește MIB4. Acesta se concentrează în jurul unui ecran tactil uriaș „plutitor” care este disponibil în două dimensiuni diferite (10,4 sau 12,9 inci) și este alimentat de un procesor mai rapid.
VW Golf vine cu o întreagă suită de sisteme de siguranță activă și pasivă pentru protecția psagerilor, dar și a celorlalți participați la trafic. Printre cele mai noi sunt regulatorul de viteză adaptiv cu funcție de oprire și pornire automată și frânarea de urgență automată cu detecție a pietonilor și a cicliștilor.
Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG
– 0-100 km/h: 9,9 secunde
– Viteza maximă: 203 km/h
– L/l/î: 4.282/1.789/1.483
– Masă proprie: 1.260 kg
– Volum portbagaj (l): 380
– Cilindree (cmc): 1.498
– Putere (CP): 116 la 5.500 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.500 rpm
– Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 7 trepte