Producătorul de componente auto Forvia, grupul format în urma fuziunii Faurecia şi Hella, închide centrul tehnic din Oradea, precizând că este vorba despre o „decizie strategică”.
„Decizia are la bază creșterea semnificativă a presiunii concurențiale în industria auto europeană. Pe de o parte, producția de vehicule din Europa este considerabil mai scăzută decât s-a estimat inițial. Pentru anul 2025, proiecțiile pentru Europa prevăd doar 16-17 milioane de vehicule produse, cu trei-patru milioane mai puțin decât se anticipa în 2020. Se estimează că piața va stagna la acest nivel până în 2030. Pe de altă parte, ritmul de electrificare în Europa a încetinit considerabil. Având în vedere aceste schimbări în mediul de piață și subutilizarea structurală a locației din Oradea, compania a decis să închidă centrul de dezvoltare începând cu data de 1 martie 2025”, au transmis reprezentanții companiei pentru Profit.ro.
În România, grupul Forvia are circa 4.500 de angajați în cinci fabrici Faurecia la Tălmaciu, Craiova, Mioveni, Râmnicu Vâlcea, Căţeasca şi încă cinci centre de proiectare şi dezvoltare, un centru administrativ şi trei unităţi de producţie HELLA la Timişoara, Arad, Lugoj, Craiova, Oradea şi Iaşi.
Centrul Tehnic din Oradea a fost deschis în 2022, având o suprafață de 900 de metri pătrați, cu 76 de stații de lucru, scopul principal fiind dezvoltarea de produse pentru mașini electrice, într-un moment în care cererea pentru astfel de componente era foarte mare.
În această primăvară, producătorul anunţa că intenţionează să elimine până la 10.000 de posturi în Europa pe parcursul următorilor cinci ani, inclusiv la Hella, în cadrul noului său program denumit „EU-Forward”. La finele anului trecut, Forvia avea 75.500 de salariaţi în Europa, în special în Franţa, Germania, Polonia, Cehia şi Spania.
În anul 2023, Forvia a revenit pe profit, cu un rezultat net de 222 milioane de euro, la o cifră de afaceri de 27,2 miliarde de euro, în creştere cu 10,9% în ritm anual. Pentru acest an, grupul mizează pe o cifră de afaceri cuprinsă între 27,5 şi 28,5 miliarde de euro.
Anunțul Forvia urmează unui val de concedieri și restructurări la multinaționalele din industrie, cu activitate și pe plan local, inclusiv din sectorul auto.
Bosch, cel mai mare furnizor auto din lume, a anunțat că intenționează să reducă încă 5.550 de locuri de muncă la nivel mondial, în principal în Germania, din cauza dificultăților de pe piața automobilelor noi, transmite agenția AFP.
Efectele sunt multiple în România, inclusiv în zona de IT și inginerie, cu o serie de companii care lucrează pentru această industrie afectate de turbulențe: NTT, Magnetti Marelli, Endava și Yopeso sunt companii de IT care au disponibilizat personal, din cauza unei lipse de proiecte din partea clienților din sectorul auto.