Producătorii chinezi vor să inunde piața europeană cu mașini hibride, ca răspuns la strategia UE

Da mai departe!

Producătorii de automobile din China intensifică exporturile de vehicule hibride în Europa și au în plan mai multe modele pentru această piață-cheie, expunând limitele schemei tarifare a UE pentru vehiculele electrice, relatează Reuters.

Cele mai recente tarife introduse de UE asupra vehiculelor electrice (EV) pentru a-și apăra industria auto de importurile ieftine din China nu se aplică și mașinilor hibride. Analiștii estimează că în aceste condiții branduri majore ca BYD, principalul producător chinez de EV, și-ar putea continua expansiunea în regiune.

Unii producători își mută producția și asamblarea în Europa pentru a reduce costurile generate de tarife.

„Creșterea este determinată de OEM (producători de echipamente originale, n.r.) chinezi către PHEVs (hibride plug-in) ca o modalitate de a evita noile tarife UE la importurile de BEV (vehicule electrice cu baterie, n.r.) din China”, a explicat Murtuza Ali, analist la Counterpoint Research.

Expertul estimează că exporturile chineze de vehicule hibride către Europa vor crește cu 20% în acest an și chiar mai mult în 2026.

Tarife impuse de UE la importurile de EV din China

Tarifele UE de până la 45,3% asupra importurilor de EV chineze au intrat în vigoare în finalul lunii octombrie, cu scopul de a contracara ceea ce Comisia Europeană a reclamat a fi subvenții neloiale.

Investigațiile anti-subvenții asupra importurilor de EV chineze, care au început în octombrie 2023, și încetinirea vânzărilor în China i-au făcut pe unii producători de automobile să își schimbe strategia europeană pentru a se concentra mai mult pe exporturile de vehicule hibride, arată datele consultate de Reuters.

Mașinile hibride, care folosesc o combinație de benzină și electricitate, devin tot mai populare întrucât clienții le consideră un compromis accesibil între cele cu motoare pe combustie internă și cele complet electrice.

Din iulie și până în octombrie, exporturile de mașini hibride către Europa au ajuns la 65.800 de unități, mai mult decât triplul bilanțului din perioada similară a anului precedent, conform datelor furnizate de către Asociația chineză a mașinilor de pasageri.

Această situație a ajutat exporturile de PHEV și hibride convenționale să reprezinte 18% din vânzările totale de vehicule ale Chinei către Europa în al treilea trimestru din 2024, dublul procentului înregistrat în primul trimestru al anului. Totuși, proporția livrărilor de EV a scăzut la 58%, față de 62%, în aceeași perioadă.

China a devenit cel mai mare exportator auto din lume

China, care a depășit Japonia și a devenit cel mai mare exportator auto din lume anul trecut în contextul dominației sale de pe piața EV, își intensifică exporturile pentru a răspunde suprasaturării de pe plan intern, au explicat analiștii.

Date fiind tarifele de 100% pe care le-au impus SUA și Canada asupra EV fabricate în China, Europa este unul dintre cele mai firești puncte de vânzare pentru producătorii chinezi de automobile.

Marii producători de automobile chinezi ar putea răsturna o piață europeană de vehicule hibride dominată de firmele europene și cele japoneze, deoarece răspund cererii tot mai mari de prețuri accesibile, cu o economie de combustibil mai bună.

BYD ia în calcul să producă la fabrica sa din Ungaria atât EV, cât și vehicule hibride.

„Segmentul ar putea vedea un potențial de creștere mai mare, producătorii auto chinezi aducând opțiuni mai accesibile în Europa, care sunt atractive pentru consumatorii sensibili la costuri”, susține Yale Zhang, director general la Automotive Foresight.

Related posts