KIA Niro Plug-In Hybrid – upgrade

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Kia Niro a primit modificări care îl fac mai atrăgător. Mașina eco revine la testele AutoReport.ro în varianta PHEV.
Trebuie să spunem încă din start că Niro este singurul vehicul din lume care vine în toate cele trei variante. Coreenii propun o mașină spațioasă aflată undeva la granița dintre crossover și MPV.
Noul Kia Niro este un SUV disponibil exclusiv în versiuni eco. Acesta completează astfel gama Kia în zona SUV-urilor compacte. În gama Kia, există deja Sportage cu motoare clasice. Odată cu varianta 100% electrică, Niro a devenit o gamă de sine stătătoare în portofoliul coreenilor. Deși Sportage a inspirat Niro, vehiculul hibrid ni se pare mai puțin atrăgător decât SUV-ul coreean în partea spate.
Noul SUV hibrid al celor de la Kia este cu 13 centimetri mai scurt și cu 10 mai scund decât Sportage, dar oferă un ampatament mai lung cu 3 centimetri.
Deși este înrudit cu Sportage, Niro este construit pe o platformă dedicată modelelor cu propulsie alternativă – aceeași pe care grupul Hyundai-Kia asamblează și noul Hyundai Ioniq.
Păstrând designul unui crossover stilat, modelul îmbunătățit Kia Niro oferă o multitudine de actualizări ale designului pentru versiunea 2019. Designul reîmprospătat aliniază variantele Hybrid și Plug-in Hybrid ale gamei cu noul model 100% electric e-Niro.
În timp ce Niro își păstrează designul distinct și grila tip “tiger-nose”, noile bare de protecție din față și din spate îi conferă un aspect mai hotărât și o atitudine mai dinamică pe drum. Proiectoarele standard au fost redesenate, încorporând designul unic de tip ‘ice-cube’ Kia, în timp ce cumpărătorii pot alege blocurile optice full LED, oferite opțional. Bara de protecție din față prezintă noi lămpi tip LED pentru funcționarea în timpul zilei, situate sub blocurile optice, cu o configurație unică în forma unor săgeți duble, precum și lămpi de ceață opționale de tip LED.
În spate, noile blocuri optice redesenate de tip LED oferă modelului Niro o identitate mai distinctă și mai actuală. Noul design al barei de protecție este finisat cu sigla argintie și încorporează noi lumini de semnalizare, având stopurile de ceață în colțurile acesteia.
Kia Niro este animat de un sistem hibrid format dintr-un motor pe benzină 1.6 litri GDi (injecție directă benzină), de 105 CP la care se adaugă unul electric care dezvoltă 44 CP suplimentari. Puterea maximă generată de sistemul de propulsie al lui Niro este de 141 CP, pentru că din rațiuni de efeciență cele două motoare nu pot lucra la capacitate maximă în același timp. Transmisia este una cu dublu ambreiaj și 6 trepte și face parte dintr-o generație nouă de cutii produse de grupul coreean. Niro este destul de sprinten pentru o mașină de dimensiunile sale și este confortabilă mai ales în oraș. Stă destul de bine pe drum, iar în viraje stă destul de bine datorită centrului de greutate destul de coborât. Modelul testat are noul pachet de baterii de 8.9 kWh. Emisiile de dioxid de carbon pentru Plug-in Hybrid sunt mai mici, de numai 31.3 g/km (conform ciclului combinat WLTP). Niro Plug-in Hybrid poate atinge o autonomie de 65 km în oraș, sau de 49 kilometri, conform ciclului combinat WLTP.
În interior, Kia a introdus o serie de elemente vizuale și materiale îmbunătățite, creând astfel o atmosferă de clasă superioară și o îmbunătățire a calității cabinei.
Partea superioară a planșei de bord este finisată cu un material de înaltă calitate, moale la atingere, în timp ce planșa de bord și ceasurile de bord prezintă o nuanță elegantă de culoare negru lucios, cu accente argintii sau crom satinat. Kia introduce de asemenea un nou display central, opțional, de 10.25 inch, de tip TFT-LCD, și un display TFT Supervision de 7 inch pentru ceasurile de bord. Automobilul este echipat cu un sistem de infotainment de tip touchscreen de 8 inch, în timp ce un display TFT de 4.2 inch este prevăzut în echiparea standard.
Niro este printre primele modele Kia din Europa care oferă sistemul telematic inovativ UVO CONNECT, care conectează șoferii cu lumea înconjurătoare pentru a le oferi informații esențiale în timpul călătoriilor.
Niro Hybrid și Plug-in Hybrid beneficiază de introducerea unor tehnologii de siguranță activă noi pentru asistența șoferului. Tehnologia Smart Cruise Control cu sistemul Stop & Go urmărește automobilul din față și poate opri complet modelul Niro dacă traficul se oprește, acesta putându-și relua viteza pe măsură ce automobilul din față își reia deplasarea.
Tehnologia autonomă de nivel 2, Lane Following Assist (Sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare), este de asemenea disponibilă pentru prima dată pentru modelele Niro Hybrid și Plug-in Hybrid, după introducerea sa pe modelul electric e-Niro. Această tehnologie urmărește automobilele din față și detectează liniile de marcare a benzilor de circulație pentru a menține Niro pe banda sa pe autostradă. Sistemul controleaza accelerația, frâna și sistemul de direcție în funcție de coloana de automobile din față, folosind senzori externi pentru a menține o distanță sigură, în timp ce oferă asistență șoferului la schimbarea benzilor de circulație. Lane Following Assist operează la viteze cuprinse între 0 și 180 kmh.
Niro este disponibil în continuare cu o gamă cuprinzătoare de tehnologii active de siguranță. În funcție de versiunea de echipare, aceasta cuprinde Forward Collision-avoidance Assist (Sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale), Lane Keeping Assist (Sistemul de asistare a păstrării benzii de rulare), Driver Attention Warning (Sistemul de monitorizare și avertizare atenție șofer), High Beam Assist (Sistemul de asistență pentru faza lungă), Blind-spot Collision Warning (Sistemul de detectare a coliziunii în punctul mort), Rear Cross-traffic Collision Warning, și Intelligent Speed Limit Warning (Sistemul inteligent de avertizare a limitei de viteză), în completarea frânei de parcare electronică și a frânelor spate mai mari.

Kia Niro 1.6 Hibrid Plug-In (GDI PHEV)
0-100 km/h: 10,8 secunde
Viteza maximă: 172 km/h
L/l/î: 4.355/1.805/1.535
Masă proprie: 1.940
Volum portbagaj (l): 421
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.591
Putere (CP): 105 la 5.700 rpm
Cuplu maxim (Nm): 147 la 4.000 rpm
Motor Electric
Putere (CP): 44
Cuplu (Nm): 170
Consum mediu: 1,8 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Automată, 6 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts