Directorii Ford, șocați după un test secret al unui vehicul electric chinez

Da mai departe!

Șefii Ford au testat un SUV electric de la compania chinezească Changan. CEO-ul și CFO-ul companiei au constat că aceste companii chinezești sunt mult înaintea celor europene în ceea ce privește dezvoltarea și calitatea mașinilor electrice.

Directorii Ford, zguduiți după un test secret al unui vehicul electric chinez: „Sunt înaintea noastră”. CEO-ul Ford, Jim Farley, a descris direct vehiculele electrice chinezești ca fiind o „amenințare existențială”, subliniind progresul lor rapid.

Cu doar câțiva ani în urmă, puțini experți din industrie ar fi prezis că producătorii auto chinezi vor lansa constant unele dintre cele mai atrăgătoare și avansate din punct de vedere tehnologic vehicule electrice de pe piață. Și totuși, exact asta se întâmplă. Această realitate l-a lovit pe CEO-ul Ford, Jim Farley, și pe CFO-ul John Lawler ca o tonă de cărămizi anul trecut, lăsându-i șocați de cât de repede a ajuns China din urmă și, în multe cazuri, a depășit producătorii de mașini occidentali.

Ford are o prezență puternică în China de mulți ani, iar la începutul anului 2023, Farley și Lawler au zburat în țară pentru a testa un SUV electric de la Changan Automobile, o firmă locală cu care Ford are o societate mixtă. Un raport recent din The Wall Street Journal spune că Farley s-a urcat la volan, cu Lawler pe scaunul din dreapta. Ambii au fost foarte impresionați de ceea ce au descoperit.

„Jim, asta nu seamănă deloc cu ce era înainte”, i-ar fi spus Lawler CEO-ului Ford. „Acești băieți sunt înaintea noastră.” Publicația nu a menționat modelul specific de la Changan pe care l-au condus, dar se pare că a fost atât de impresionant încât Farley i-a spus unui membru al consiliului de administrație al Ford și fost executiv la Goldman Sachs, John Thornton, că „aceasta este o amenințare existențială,” conform raportului WSJ.

Tarifele pentru vehiculele electrice produse în China ar trebui să ajute Ford să se protejeze într-o anumită măsură de valul de mașini electrice care vine din Est. Cu toate acestea, deși este conștientă de cât de avansate au devenit mașinile din China, Ford continuă să abordeze cu prudență expansiunea sa în industria vehiculelor electrice.

La începutul lunii iulie, Farley a declarat că brandul va fi pregătit să lanseze un vehicul electric de 30.000 de dolari până la începutul anului 2027. Acest vehicul mai mic a fost proiectat pentru a concura cu alternativele atractive din China și va fi profitabil pentru companie. Deși lucrările la acest nou model sunt în desfășurare, Ford a redus unele dintre ambițiile sale în domeniul vehiculelor electrice.

În a treia săptămână a lunii iulie, compania a anunțat că planurile de a trece complet la vehicule electrice în Europa până în 2030 nu mai sunt fezabile și că va continua să vândă vehicule cu motoare cu combustie internă, hibride și electrice în această piață. În august, Ford a renunțat la planurile pentru un SUV electric cu trei rânduri de scaune care urma să intre în producție în 2025. De asemenea, un camion electric mare a fost amânat de la 2025 la 2027.

Related posts