Cu camionul de construcții Ford Trucks și Isuzu D-Max în balastieră

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a profitat de vremea frumoasă pentru a face un test în balastiera Corsarul Roșu cu unul dintre cele mai noi camioane de pe piață: camionul de construcții de la Ford Trucks. Alături de acest camion, în offroad, am avut și robustul pickup Isuzu D-Max.

În cadrul testului nostru în condiții de șantier, camionul și-a demonstrat stabilitatea și durabilitatea. Consumul redus de combustibil, sistemul puternic de frânare a motorului și durabilitatea extremă în toate condițiile de încărcare fac din acest model să fie o alegere bună pentru sarcini grele.
Îmbunătățiri se văd și la interior, acolo unde cabina ergonomică reînnoită sporește confortul și randamentul șoferului. În interior găsim foarte multe spații de depozitare, dispuse cât mai ingenios. Modelul testat de noi era echipat cu cabina de zi.
Noul motor Ecotorq de 13 L poate suporta tone de încărcătură, cu 420 CP și 2150Nm. capacitate de generare de cuplu. Acesta dispune de un sistem de recirculare a gazelor de evacuare, geometrie variabilă a turbocompresorului, sistem de injecție directă și unitate de control electronic inteligent. De asemenea, motoarele EcoTorq sunt echipate cu toate sistemele “SMART” care contribuie la economia de carburant: alternator, compressor, pompa de servo cu debit variabil și pompa de apa. De menționat că acest motor îndeplinește standardele de emisii Euro 6. Motorul este cuplat la o transmisie manuală, configurație des întâlnită pe șantiere, deoarece pune în valoare cuplul, mai ales când camionul este încărcat la maximum. Camionul Ford 4142D este echipat și cu intarderul cu o putere de 600 kW, cu ajutorul acestuia se reduce utilizarea și uzarea frânei de serviciu la coborârile mai abrupte.
Șasiul ranforsat pe toată lungimea, suspensia ranforsata cât si garda la sol impozantă, ajută autobsculanta 4142D, să-și îndeplineasca toate misiunile pentru toate tipurile de încărcătură și condiții rutiere. Suspensia spate este și ea adaptată pentru condițiile grele de lucru. Camionul este dotat cu o benă semirotundă produsă de Arslan.
În timpul testului am descoperit că Ford Otosan produce camioane foarte robuste, care sunt ușor de manevrat, chiar și în condițiile unor spații mai restrânse precum cele din balastieră.
Isuzu D-Max – japonezul robust
D-Max a rămas singura mașină produsă de Isuzu. Pickup-ul japonez are acum multiple îmbunătățiri de ordin estetic. În partea față a primit blocuri optice ce încorporează lumini de zi LED, iar grila este mai proeminentă. Modificări se văd și la bara de protecței față.
Noi am testat un model cu cabină dublă, acesta fiind cel mai dorit de clienții din acest segment. La părțile laterale și spate, modelul pare neschimbat, dar adevărata noutate se află sub capotă.
Noul Isuzu D-Max este echipat cu propulsor desel de concepție nouă: de 1.9 litri care produce 164 CP și un cuplu maxim de 360 Nm. Pe mașina de test, acesta era cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte. În această combinație, mașina pare mai economică decât predecesoarea. Downsizingul de la motor ar fi putut să vă ducă cu gândul la o scădere de putere, dar propulsorul de 1,9 litri este la fel de potent, dar rămâne să vedem cum va sta la capitolul durabilitate.
La interior, plasticele sunt la fel de tari, dar designul pare mai modern, mai ales dacă ținem cont noul sistem multimedia care are un display tactil destul de generos care permite mașinii Isuzu să concureze chiar și mașini europene. Pe ecran se pot afișa toate funcțiile, inclusiv o cameră de marșarier, dar cea mai importantă caracteristică este clonarea displayului telefonului mobil prin intermediul unei aplicații disponibile atât pe IOS cât și pe Android.
În Off-road, Isuzu D-Max se comportă mai bine decât oricând, cu un sistem de comutare 4×4 imecabil. Pe asfalt mașina stă destul de bine, dar nu putem să nu remarcăm că D-Max este făcut pentru offroad și pentru sarcini grele. Printre sistemele de siguranță activă de la bord se numără control electronic al stabilitatii (ESC) și un Sistem de Control al tractiunii (TCS), cu ABS si EBD.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts