Xpeng atinge pragul istoric de 1.000.000 de vehicule produse

Da mai departe!

Producătorul chinez de vehicule electrice Xpeng a anunțat ieri un moment de referință în istoria sa: vehiculul cu numărul 1.000.000 a ieșit de pe linia de producție. Modelul Mona 03 aduce cea mai mare creștere.

Această realizare subliniază accelerarea rapidă a producției companiei în ultimii ani. Potrivit CEO-ului He Xiaopeng, companiei i-au trebuit 82 de luni (aproape 7 ani) pentru a produce primele 500.000 de vehicule. Cu toate acestea, drumul de la 500.000 la un milion de unități a fost parcurs într-un ritm impresionant, în doar 14 luni.

Succesul modelului accesibil Mona M03

O parte substanțială a acestei creșteri rapide este atribuită succesului comercial al modelului accesibil Xpeng Mona M03, lansat anul trecut. Mona M03 a contribuit singur cu o cincime (20%) la totalul vânzărilor de un milion de unități ale Xpeng.

Într-un anunț separat făcut pe 7 noiembrie 2025, Xpeng a confirmat că livrările modelului Mona M03 au atins borna de 200.000 de unități, realizând această performanță în doar 14 luni de la lansarea pe piață.


Analiză: Clubul „Milionarilor” în rândul startup-urilor EV din China

Atingerea acestui prag plasează Xpeng într-un grup exclusivist al startup-urilor chinezești de vehicule cu energie nouă (NEV).

Dintre acești noi jucători, Li Auto a fost primul care a atins pragul de un milion în octombrie anul trecut (2024). În luna septembrie a acestui an, Leapmotor (companie susținută de grupul Stellantis) a depășit, de asemenea, pragul de un milion de unități.

Xiaomi Auto, care a început livrările abia anul trecut, nu a atins încă milionul, dar a reușit să livreze primele 500.000 de vehicule în aproximativ 20 de luni. Se așteaptă ca Xiaomi să atingă primul milion mai repede decât orice alt producător auto nou.

Nio se află încă puțin sub linia de un milion. La 31 octombrie 2025, livrările cumulate ale grupului Nio (inclusiv noile branduri Onvo și Firefly) au totalizat 913.182 de vehicule. Cu ritmul actual de livrări (peste 40.000 în octombrie), intrarea Nio în „clubul milionului” este garantată până la finalul acestui an.

Schimbare de strategie: De la pur electric la autonomie extinsă

Jucătorii de pe piața chineză au abordări diferite, fapt ce a influențat viteza cu care au atins aceste borne.

Li Auto a devenit cel mai rapid producător care a atins un milion de unități concentrându-se pe vehicule electrice cu autonomie extinsă (EREV – unde un motor termic încarcă bateria). Bateriile mai mici ale acestora reduc costurile, iar capacitatea de a funcționa pe benzină elimină anxietatea legată de autonomie a clienților. Leapmotor este, în multe privințe, o alternativă mai accesibilă la Li Auto, folosind o strategie similară.

Până acum, Nio, Xiaomi și Xpeng au vândut doar vehicule pur electrice (BEV), ceea ce face ca borna de un milion să fie mai greu de atins comparativ cu rivalii care mizează pe hibrizi.

Totuși, peisajul se schimbă. Xpeng a început deja să construiască modele cu autonomie extinsă (EREV), iar Xiaomi își va lansa propria gamă EREV anul viitor, recunoscând cererea pieței pentru această tehnologie de tranziție. În acest context, Nio ar putea rămâne în curând singurul producător major de vehicule pur electrice din China care nu adoptă și tehnologia hibridă.

Related posts