Sindicaliștii din uzina Dacia solicită conducerii soluţii concrete pentru diminuarea efectelor negative ale reducerii producţiei

Da mai departe!

În scrisoarea deschisă adresată directorului general Mihai Bordeanu, sindicaliştii afirmă că „o astfel de măsură poate avea consecinţe sociale semnificative asupra unui număr mare de salariaţi” şi solicită reanalizarea deciziei „cu maximă responsabilitate şi transparenţă„.

„Suntem preocupaţi de impactul direct pe care diminuarea activităţii îl poate produce în rândul colectivului de muncă şi atragem atenţia asupra necesităţii unei abordări prudente, echilibrate şi orientate către protejarea personalului care, prin profesionalismul şi dedicarea sa, a contribuit constant la performanţele şi competitivitatea companiei. În acest context, considerăm esenţial ca interesele angajaţilor să fie luate în considerare în mod prioritar în procesul de evaluare şi adoptare a oricăror măsuri ce pot influenţa activitatea industrială şi stabilitatea economică a unităţii”, se arată în document.

Sindicatul Autoturisme Dacia apreciază că deciziile care urmează să fie adoptate pot afecta inclusiv perspectiva pe termen lung a locurilor de muncă şi implicit comunitatea locală, care depinde în mod direct de activitatea uzinei de la Mioveni. O eventuală reducere a producţiei ar risca „să genereze dezechilibre sociale şi economice într-o zonă în care Dacia reprezintă un pilon esenţial de dezvoltare şi stabilitate”.

Sindicaliştii solicită organizarea, în cel mai scurt timp, a unei întâlniri oficiale în cadrul căreia să fie prezentate şi analizate soluţiile concrete pentru diminuarea efectelor negative ale reducerii producţiei. Ei consideră necesară clarificarea strategiei companiei privind menţinerea competitivităţii pe piaţă, asigurarea unui portofoliu de comenzi sustenabil şi protejarea locurilor de muncă.

Solicitările sindicatului vin înaintea debutului negocierilor pentru un nou contract colectiv de muncă, precum și pe fondul îngrijorărilor că în 2026 ar urma disponibilizarea a câteva sute de persoane din cauza unei estimate reduceri a producției.

Așa cum scria anterior Economica.net, problema competitivității un punct extrem de important în negocierile in cadrul grupului Renault pentru desemnarea uzinelor care primesc noi proiecte. Acest lucru a fost evidențiat chiar de directorul Automobile Dacia, Mihai Bordeanu care declara la începutul lui octombrie 2025 că „la Dacia, proiectul de extindere a capacității de producție este încă în discuție. Nu s-a luat o decizie. Ați văzut că s-a schimbat și conducerea companiei. E posibil ca proiectul să fie amânat pentru că în astfel de chestiuni se discută totul, inclusiv fiscalitatea, costurile energiei. Din nefericire și acestea din urmă evoluează într-o direcție care nu ne avantajează. Ne ajută poziția geografică, infrastructura, mai ales cea aflată în construcție. Sunt puncte pozitive și negative, dar e clar că ne-ar sta mai bine să fim mai competitivi”.

Oficialul român care are în subordine activitățile mărcii Dacia în România nota și că „ar trebui să facem mai mult cu toții în România, nu doar industria auto sau alta, sau statul. Toți trebuie să facem mai mult pentru competitivitate. Dacă ne uităm la ultimii ani vedem că lucrurile mai degrabă se degradează. Sunt și unele care se ameliorează, dar dacă facem suma mi-e teamă că o luăm în jos. Ar fi păcat, pentru că pierdem niște oportunități. Suntem la un punct de cotitură în industria auto, se vor reconfigura strategiile în următorii patru – cinci ani și ar fi bine să fim mai în față”.

Ulterior, acest semnal de alarmă asupra pierderii e competitivitate, idee care a mai fost menționată de înalți oficiali din industria auto în ultimii ani, a fost completat de anunțurile făcute de Francois Provost, noul CEO al grupului Renault în timpul vizitei sale la facilitățile de producție din Maroc. Acolo, el a anunțat semnarea unui memorandum pentru crearea a încă 7.500 de locuri de muncă și modernizarea ecosistemului industrial local al grupului francez până în 2030.

Pe lângă crearea de noi locuri de muncă și modernizarea unităților e producție, grupul Renault va investi în Maroc și pentru crearea unui centru de cercetare și dezvoltare – Renault Technologie Maroc (RTMA), asemănător Renault Technologie Roumanie (RTR), precum și pentru o nouă generație de vehicule electrificate.

Related posts