Raport: GM către Furnizori: Scoateți Lanțurile de Aprovizionare din China

Da mai departe!

GM le-ar fi cerut furnizorilor să își mute lanțurile de aprovizionare din China până în 2027. Nu este singura companie care își ajustează planurile legate de China în prezent.

Se pare că tensiunile geopolitice dintre SUA și China nu se vor diminua prea curând. Prin urmare, producătorii auto se pregătesc pentru o perioadă lungă de incertitudine, regândind originea exactă a pieselor auto, de la materii prime la componente finite.

GM ar prelua inițiativa în această privință, cerându-le furnizorilor să înceapă să se distanțeze de China, cu scopul de a elimina complet dependența de această țară până în 2027.

Conform Reuters:

Executivii GM le-au transmis furnizorilor că ar trebui să găsească alternative la China pentru materiile prime și piese, cu scopul de a-și muta în cele din urmă lanțurile de aprovizionare complet în afara țării, au declarat sursele. Producătorul auto a stabilit un termen limită – anul 2027 – pentru ca unii furnizori să își dizolve legăturile de aprovizionare cu China, potrivit unor surse.

GM a abordat unii furnizori cu această directivă la sfârșitul anului 2024, dar efortul a căpătat o urgență sporită în primăvara acestui an, în primele zile ale unei escaladări a bătăliei comerciale dintre SUA și China, au adăugat sursele. Executivii GM au declarat că aceasta face parte dintr-o strategie mai amplă de îmbunătățire a „rezilienței” lanțului de aprovizionare al companiei.

Tensiunile geopolitice dintre cele două superputeri i-au ținut pe executivii auto în modul de criză pe tot parcursul anului 2025. Tarifele impuse de președintele american Donald Trump – care sunt când în vigoare, când anulate – și valurile de panică din industrie legate de potențialele blocaje în aprovizionarea cu pământuri rare și de penuria de cipuri de calculator au determinat companiile auto să își regândească legăturile cu China, care a fost mult timp o sursă importantă de piese și materii prime.

Pe de o parte, aceasta pare o modalitate inteligentă pentru GM de a rezista furtunii unei administrații Trump. Reorientarea lanțurilor de aprovizionare către piața internă (re-shoring) este obiectivul principal aici, iar guvernul descurajează în mod activ orice legături cu alte națiuni, în special cu China.

Pe de altă parte, acest lucru nu face decât să adâncească deconectarea dintre operațiunile globale ale GM și cele din America de Nord. China a contribuit masiv la fabricarea de componente pentru modelele globale GM în trecut. Scoaterea lanțului de aprovizionare din China nu face decât să elimine și mai mult sinergiile dintre cele două entități.

Related posts