Stellantis își revine în America

Da mai departe!

Stellantis, gigantul auto format prin fuziunea FCA și PSA, confirmă oficial revenirea după o perioadă dificilă. Cifrele financiare parțiale pentru trimestrul al treilea arată o creștere solidă, susținută de o strategie ambițioasă de investiții în America de Nord.

Grupul a înregistrat o creștere de 13% a veniturilor în T3, atingând un total de 37,2 miliarde de euro. Această performanță este atribuită, în principal, piețelor din America de Nord, Europa de Est și Orientul Mijlociu și Africa. Doar America de Sud a înregistrat o scădere moderată.

America de Nord Redevine Motorul Principal

O schimbare esențială în structura veniturilor arată că America de Nord a redevenit cea mai mare regiune generatoare de venituri, ajungând la 16 miliarde de euro și depășind unitatea europeană (13 miliarde de euro). Această inversare este notabilă, având în vedere că în urmă cu un an cele două piețe performau la egalitate.

Creșterea veniturilor este direct legată de livrările totale, care au ajuns la 1,3 milioane de vehicule în T3 (o creștere de 152.000 de unități). Cea mai mare parte a acestui avans provine din America de Nord, unde s-a înregistrat o creștere a livrărilor de 35%. Compania a implementat o strategie eficientă de reducere a stocurilor la dealerii din SUA, comparativ cu situația de supra-stoc de anul precedent.

Investiția Secolului: 13 Miliarde de Dolari în SUA

Pentru a consolida această poziție, Stellantis a anunțat un program strategic de investiții pe patru ani, în valoare de 13 miliarde de dolari, cel mai mare din istoria de 100 de ani a companiei (cu referire la Chrysler).

Această sumă va finanța extinderea producției și lansarea a cinci vehicule noi, alături de crearea a peste 5.000 de locuri de muncă. Investiția va duce la o creștere a producției anuale din SUA cu nu mai puțin de 50% față de nivelurile actuale.

Printre inițiativele majore se numără:

  • Redeschiderea uzinei din Illionois pentru producția noilor modele Jeep Cherokee și Compass.
  • Asamblarea unui pickup Ram de dimensiuni medii la Toledo, Ohio.
  • Producția în Michigan a unui SUV complet nou, hibrid cu range extender (REEV), dar și cu motorizări clasice.
  • Producția noii generații Dodge Durango în Detroit.
  • Lansarea noului motor GMET4 EVO la uzina din Indiana.

Previziuni Optimiste

În ciuda unei pierderi operaționale raportate la finalul primului semestru al anului 2025 (-2,7 miliarde euro), previziunile financiare pentru a doua jumătate a anului rămân pozitive. Stellantis vizează o îmbunătățire a veniturilor nete, a profitului și a fluxului de numerar.

Noul CEO al Stellantis, Antonio Filosa, a confirmat direcția: „Pe măsură ce continuăm să implementăm schimbări strategice semnificative pentru a oferi clienților noștri o mai mare libertate de alegere, am observat progrese secvențiale și o performanță solidă de la an la an în al treilea trimestru, marcată de o revenire la creșterea veniturilor.”

Related posts