Noul model electric al Grupului Renault, cunoscut în Europa drept Dacia Spring, a fost lansat pe piața din Brazilia sub denumirea Renault Kwid E-Tech. Această rebranduire, o practică obișnuită a francezilor pe piețele unde Dacia nu este prezentă, vine cu o surpriză notabilă pentru clienții brazilieni: un preț mai mic și o autonomie declarată superioară față de specificațiile majorității versiunilor vândute pe Vechiul Continent.
Preț Atractiv și Autonomie Extinsă
Noul Kwid E-Tech, care preia integral designul actualizat al lui Dacia Spring (lansat în Europa în 2024), are un preț afișat de 15.800 de euro. Această valoare este semnificativ mai mică decât cea din Europa, unde Spring este afectat de taxele vamale.
Deși folosește aceeași baterie de 26,8 kWh, producătorul comunică o autonomie de 250 km. Această cifră este mai mare decât cea standard obținută în Europa pe ciclul WLTP, sugerând că diferența ar putea proveni dintr-un protocol de calcul diferit sau din setări optimizate ale sistemului de propulsie.
Iată ce primesc clienții din Brazilia:
- Design Nou: Aspectul modernizat al lui Spring, cu îmbunătățiri la nivel de stabilitate și rulare.
- Tehnologie ADAS: Un pachet complet de sisteme de asistență a șoferului, incluzând frânare de urgență, asistență la schimbarea benzii, monitorizare șofer și recunoaștere a semnelor de circulație.
- Echipare Standard Bogată: Modelul vine standard cu două display-uri (unul de 10 inchi și celălalt de 8 inchi pentru instrumentarul de bord), aer condiționat, șase airbaguri și cameră de marșarier. Datorită acestor dotări, presa braziliană îl consideră „unul dintre cele mai avansate vehicule electrice din segmentul său”.
Decizii Surprinzătoare Privind Motorizările
Interesant este faptul că Renault a ales să nu includă în oferta pentru Brazilia noile versiuni de motorizare și baterie pe care le-a prezentat recent la Paris.
Versiunile europene includ o baterie complet nouă, cu tehnologie LFP (Litiu-Fier-Fosfat), cu o capacitate ușor mai mică (23,4 kWh), dar cu o eficiență energetică îmbunătățită, asigurând o autonomie de 225 km. Tehnologia LFP aduce un plus de siguranță a celulelor și a permis o rearanjare a platformei. În plus, pentru Europa au fost introduse și două noi motoare, de 70 CP și 100 CP, care promit reprize de accelerație sensibil mai bune.
Renault a preferat, așadar, să mizeze pe bateria de 26,8 kWh și să optimizeze eficiența acesteia pentru piața braziliană, unde Kwid E-Tech va concura cu modele precum Citroen e-C3 (versiunea indiană) și Tata Tiago EV.
Viitorul Electric Dacia și Renault
Deși Spring/Kwid E-Tech continuă să fie vândut, Dacia se pregătește să lanseze un nou model electric în segmentul A în 2026. Este posibil ca Spring să rămână în fabricație în paralel, cele două modele urmând să se diferențieze prin lungime și motorizări.
În acest context, Renault va prezenta în premieră, peste doar trei săptămâni, noul Twingo E-Tech, un model care va fi înrudit cu viitorul EV al Dacia. Ambele mașini urmează să fie fabricate în uzina Renault din Slovenia.
