Leapmotor a prezentat recent varianta sport viitoare a hatchback-ului B05, numită B05 Ultra (cunoscută în China sub numele de Lafa 5 Ultra), în urma comentariilor făcute de Vicepreședintele Senior Cao Li în timpul unei interacțiuni recente cu presa. Modelul Leapmotor B05 și-a făcut debutul la Salonul Auto de la München din 2025.
Potrivit lui Cao, modelul Lafa 5 Ultra a trecut printr-un proces extins de dezvoltare, fiind vizat segmentul utilizatorilor tineri, orientați spre performanță. Aproximativ 70% dintre clienții care au plasat deja pre-comenzi „blind-order” au sub 35 de ani, ceea ce reflectă atractivitatea mărcii în rândul cumpărătorilor tineri. El a confirmat, de asemenea, că, în timp ce versiunea standard Lafa 5 va intra pe piața chineză până la sfârșitul anului 2025, modelul Lafa 5 Ultra este planificat pentru livrări interne în prima jumătate a anului 2026, urmând să fie lansat treptat și pe piețele internaționale.
Deși Leapmotor nu a publicat specificațiile tehnice complete, versiunea Ultra prezintă îmbunătățiri exterioare semnificative. Acestea includ un pachet aerodinamic dedicat, cu un splitter frontal remodelat, un spoiler spate mai mare și accente de finisaj negru lucios. Atât modelele standard, cât și cele Ultra rulează pe jante din aliaj de 19 inch. Totuși, Cao a menționat că varianta Sport are elemente de stil diferite pentru bara de protecție față, difuzor și spoiler, sporind distincția vizuală și stabilitatea aerodinamică.
Interiorul rămâne deocamdată secret, dar Cao a confirmat utilizarea pe scară largă a materialelor similare cu pielea întoarsă (suede-like) pentru a crea un „sentiment puternic de performanță.” Compania intenționează să dezvăluie designul complet al cabinei mai târziu în acest an. El a adăugat că toate alegerile estetice servesc unor scopuri funcționale, subliniind faptul că Leapmotor evită elementele pur decorative în favoarea designului care susține aerodinamica sau controlul șoferului.
Sistemul de șasiu al modelului Lafa 5 Ultra ar fi fost ajustat de echipa de inginerie europeană a Stellantis, având o distribuție a greutății de 50:50, menită să îmbunătățească stabilitatea în viraje. Observatorii din industrie se așteaptă ca versiunea Ultra să dispună de un sistem de tracțiune integrală cu două motoare, deși acest detaliu rămâne neconfirmat.
Construit pe platforma modulară LEAP 3.5 a Leapmotor, modelul Lafa 5 se va alătura gamei mărcii ca fiind cel mai dinamic vehicul electric compact de până acum. Odată lansat, acesta va concura pe segmentul hatchback-urilor compacte în creștere din China, având ca rivali modele precum BYD Dolphin, Geely Geome Xingyuan și MG4.




