BYD Yangwang U9 Xtreme atinge 496,22 km/h și devine cea mai rapidă mașină de serie din lume

Da mai departe!

Brandul Yangwang al companiei BYD a dezvăluit U9 Xtreme, un hypercar electric axat pe performanțele pe circuit, cunoscut anterior ca Yangwang U9 Track Edition. Prezentat într-un eveniment live, vehiculul a fost verificat în septembrie 2025 pe circuitul de testare Automotive Testing Papenburg din Germania, unde a atins o viteză de top de 496,22 km/h (308,4 mph), devenind astfel cea mai rapidă mașină de serie înregistrată vreodată.

Yangwang a raportat de asemenea un timp de 6:59.157 pe circuitul Nürburgring Nordschleife, depășind recordul de 7:04.957 stabilit de mașina electrică de serie Xiaomi SU7 Ultra. Producția va fi limitată la doar 30 de unități pentru piețele globale.

U9 Xtreme a depășit recordul de 490,5 km/h al modelului Bugatti Chiron Super Sport 300+, în timp ce Aspark Owl (438,7 km/h) rămâne mult în urmă. Koenigsegg Jesko Absolut are deocamdată doar cifre de simulare, deși a stabilit un record de 0–400–0 km/h în august 2025.

U9 Xtreme este bazat pe modelul U9 existent și este echipat cu un pachet aerodinamic extins, ce include un splitter frontal din fibră de carbon mai mare, un design al capotei cu două canale și o aripă spate proeminentă, de tip „gât de lebădă”. Dimensiunile sale sunt 4.991 mm lungime, 2.029 mm lățime și 1.351 mm înălțime, cu un ampatament de 2.900 mm. Mașina rulează pe roți de 20 de inchi cu cinci spițe duble, echipate cu anvelope semi-slick GitiSport e·Gtr2 Pro, dezvoltate împreună cu Giti pentru viteze de până la 500 km/h. Frânarea este asigurată de etriere din titan și discuri de frână carbon-ceramice îmbunătățite.

În partea din spate, mașina încorporează un difuzor cu dublu strat pentru efectul de sol (ground effect), geamuri spate stratificate și o structură a stopurilor divizată, conectată de logo-ul Yangwang. Interiorul dispune de un panou de instrumente complet digital, o consolă centrală în formă de T cu un ecran tactil vertical și o utilizare extinsă a fibrei de carbon și a materialelor Alcantara. Scaunele tip „bucket” și un volan multifuncțional subliniază și mai mult accentul pe performanță.

Puterea provine de la un sistem cu patru motoare, folosind sistemul Yi Sifang de la BYD, care funcționează pe o platformă bazată pe carbură de siliciu de 1.200 V. Fiecare motor furnizează 555 kW, combinându-se pentru un total de 2.220 kW (aproape 3.000 CP). Sistemul oferă un raport putere-greutate de 1.217 CP pe tonă. Ajustările de vectorizare a cuplului au loc de peste 100 de ori pe secundă, distribuind puterea independent la fiecare roată.

Șasiul integrează sistemul activ de control al caroseriei DiSus-X de la BYD, care utilizează o suspensie cu supape duble pentru a ajusta mișcarea verticală a roților în timp real, îmbunătățind tracțiunea în timpul accelerării, frânării și virajelor. U9 Xtreme introduce, de asemenea, o baterie Blade cu litiu-fier-fosfat, de calitate pentru circuit, cu răcire dublu-strat, capabilă de rate de descărcare de 30C pentru o gestionare termică îmbunătățită. Bateria U9 Xtreme acceptă o descărcare de mare viteză de 30C cu răcire dublu-strat.

Related posts