Ferrari reînvie numele Testarossa cu noul succesor al SF90 – 849 Testarossa.. Servind drept succesor al modelului SF90, acest hypercar hibrid are o motorizare V8 electrificată ce produce peste 1.000 de cai putere. Accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,3 secunde și atinge o viteză maximă de peste 320 km/h.
Numele Testarossa are o greutate considerabilă în istoria Ferrari. Lansat inițial în 1984 ca succesor al modelului Berlinetta Boxer și numit după mașina de curse Testa Rossa din anii 1950, primul Testarossa a devenit rapid unul dintre cele mai emblematice și de succes modele ale mărcii, rămânând în producție pentru mai bine de un deceniu.
Nu am mai văzut un nou Testarossa de la modelul 512M de la mijlocul anilor ’90. Astăzi, acest lucru se schimbă.
În inima noului Testarossa se află o versiune actualizată a motorului V8 F154 de la Ferrari. Îmbunătățit cu componente interne mai rezistente și turbocompresoare mai mari decât cele ale SF90, motorul V8 revizuit oferă singur 818 cai putere.
Trei motoare electrice – două în față și unul în spate – suplimentează motorul V8 cu 216 CP suplimentari, oferind tracțiune integrală standard cu distribuție a cuplului. 849 poate rula, de asemenea, 25 de kilometri doar cu energie electrică, la viteze de până la 130 km/h, grație pachetului său de baterii de 6,5 kilowați-oră.
Rezultatul este o putere totală combinată de 1.036 de cai putere, care propulsează Testarossa de la 0 la 100 km/h în doar 2,3 secunde și la o viteză maximă de 330 km/h. Pe circuitul de teste al Ferrari de la Fiorano, 849 a înregistrat un timp pe tură de 1:17.5 – cu o secundă și jumătate mai rapid decât timpul de 1:19.0 al modelului SF90 Stradale.
Pentru a maximiza performanța pe circuit, 849 dispune de un eleron spate activ care se poate ridica sau retrage în mai puțin de o secundă, completat de două spoilere mai mici, „gemene”, integrate în bara de protecție spate. Împreună, acestea generează o forță de apăsare de până la 415 kilograme la 250 km/h – cu 25 de kilograme mai mult decât SF90.
Optarea pentru pachetul de circuit Assetto Fiorano adaugă o aerodinamică și mai agresivă și reduce greutatea cu aproximativ 30 de kilograme față de modelul standard, ajungând la o masă totală de puțin peste 1.570 de kilograme.
Model | Motor | Cai Putere | 0-100 km/h | Tură Fiorano |
Ferrari SF90 Stradale | Twin-Turbo 4.0L V8 Hibrid | 986 CP | 2.5 secunde | 1:19.0 |
Ferrari 849 Testarossa | Twin-Turbo 4.0L V8 Hibrid | 1.036 CP | 2.3 secunde | 1:17.5 |
Deși 849 nu seamănă îndeaproape cu Testarossa original, are câteva elemente de design subtile care fac trimitere la predecesorul său. La fel ca recentul Ferrari F80 și 12Cilindri, 849 dispune de o bandă neagră lucioasă care conectează farurile, în timp ce bara de protecție inferioară din față este înclinată pentru a imita subtil partea frontală a Testarossa-ului original.
Așa cum era de așteptat de la un Ferrari modern, 849 este oferit atât în varianta coupe, cât și decapotabilă. 849 Spider dispune de un hardtop retractabil care se pliază în doar 14 secunde, la viteze de până la 45 km/h. Datorită mecanismului de acoperiș suplimentar, modelul Spider cântărește cu aproximativ 90 de kilograme mai mult decât varianta coupe.
La interior, 849 adoptă o abordare mai orientată către șofer decât SF90. Cockpit-ul prezintă detalii sculptate care încadrează scaunul șoferului, punând accentul pe o dispunere inspirată din curse. Butoanele tradiționale revin pe volan, înlocuind comenzile tactile ale modelelor recente. Din punct de vedere tehnologic, panoul de instrumente digital include Apple CarPlay, Android Auto și MyFerrari Connect – plus încărcare wireless pentru smartphone.
Un detaliu pe care Ferrari nu l-a confirmat încă este prețul pentru piața din SUA. Modelul SF90, care a fost înlocuit, pornea de la aproximativ 550.000 de dolari, așa că ne așteptăm ca 849 Testarossa să aibă un preț de bază chiar mai ridicat. În Europa, 849 Testarossa pornește de la 460.000 de euro pentru varianta coupe și 500.000 de euro pentru varianta Spider, adică aproximativ 540.000 de dolari și 586.000 de dolari la cursurile de schimb actuale.
Producția va începe anul viitor, dar cumpărătorii dornici își pot plasa precomenzile începând de astăzi.








